Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

De verkar minst sagt lite röriga de där leveransföretagen. Skönt att de hjälpte dig att få ordning på det i alla fall så får vi hoppas att tygerna kommer snart.

Oj, det låter spännande! Byhåla är väl mysigt :) funderar ni allvarligt på det?

Klockan, jag är också sysugen, håller på att försöka få till ett mönster till en haklapp med ärmar till storebror. Är tyvärr helt värdelös på sånt, sitter och testar med tillklippta pappersbitar för att inte sabba tyget (läs gammal duschhandduk).

Lew, hoppas att dina tyger kommer snart, tycker du borde få 30% rabatt på nästa beställning istället för 15%!

Nu ringde arbetsterapeuten och hon skulle beställa en stol till mig så förhoppningsvis går jag hämta den i början av veckan. Känns bra ändå!

Haha ja jag frågade jubla den där rabatten i samma mail men fick aldrig nåt svar så vi går väl se hur det slutar :)

Kommer hon inte hem med den till dig? :confused:
Min arb. terap. kom hem och ville höra om allt jag hade svårt för och kollade vad hon kunde hjälpa till med?

Nä sån service har de inte här (som sagt -jag gillar verkligen inte den vårdcentralen)

Hon ringde för att fråga om mått och så, så jag hoppas det blir rätt nu så jag inte behöver vänta mer än till början av veckan. Lite svårt att veta hur bred sits man ska ha liksom...

Jag är absolut öppen för fler underlättande lösningar men det sa hon inget om nu i alla fall.

Här är det! http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=44JAG55SQBHU4V5V&hnapp=1

Det är eg inte jättemkt byhåla.. Lite större by med VC, Ica, pizzeria osv. Tar ca 20 min med bil in till våra jobb..

JA jag är en bortskämd snorunge uppväxt i nv-Skåne med ALLT på gångavstånd! :rofl:

Sambon är i eld o lågor för hans bästa vän (och gravida fru) bor tre hus bort :angel: dom har redan börjat planera alla hyss dom ska hitta på :angel:

Jag har hela tiden varit tjurskallig och vägrat vissa "hålor" men fick en lite realitycheck för ett par v sen när vi var och tittade på ett extremt centralt hus (som för övrigt är i sämre skick än detta och nu uppe i 2,9m i budgivningen) och började nästan lipa när vi stod där för jag insåg att man aldrig kommer kunna "släppa ut ungarna på gatan" :crazy:

Vi ska åka ut igen imorgon med sambons föräldrar och titta på det igen! Köket är bara helt fantastiskt! Det är sååå mkt finare irl än på bilderna! Väldigt stort bara :D

Jättefint! Blomtapeten i tvättstugan var kanske lite för häftig för min smak :D men det är ju verkligen petitesser! Massor med plats för alla era barn - ni kan få ett tvillingpar till och ändå ge dem varsitt rum, plus ert sovrum och ett arbetsrum!

Enda lilla minuset kanske är att det är ganska lång väg från köket till matplatsen, som det ser ut får man inte plats med ett riktigt matbord i köket? Där skulle nog jag ha funderat på möjligheten att ta upp en dörr direkt från köket vid behov.

Äsch, eller så ställer man matbordet där sofan står på 3d-skissen, då är det ju inte så långt...

Wow, ni får ju plats med fler tvillingar :D Kul att sambons kompis bor granne!

Hoppas att det blir bra med rullen, Lew!

Wow! Vad stort och fint! Och köket! :laugh: *vill ha hus nu*

Men hjärnan är inte helt med idag och jag undrade vad det var för primitivt ställe ni tänkte flytta till om ni måste åka till byn för att gå på WC... :angel: :D

Jättefint! Skönt med utrymme :)
Fortsätter ni lite mer norrut är ni snart i Vetlanda :bump:

Köksön fungerar faktiskt som matbord, vet att det ser litet ut på bilderna men den där ön är gigantisk! :eek: frågan är bara var man hittar bar-barnstolar :rofl: kan kanske bli krångligt sen en period när barnen är som mest klättriga men det löser sig nog :)

Jag påpekade lite skämtsamt igår i en diskussion om snöskyffling att jag kommer ju få gravid konstant dom närmsta åren om vi ska fylla ut alla rum men fick till svar att med biorum, gästrum och datarum så finns inte nån plats för fler barn :rofl:

Jättefint! Åh, jag vill också bo sådär! :p

Barbarnstolar? Det finns ju såna barnstolar man klämmer fast i bordsskivan, det borde väl funka under pytte-tiden. Sen är frågan... :p Min lillebror när han var liten ramlade liksom av stolarna hela tiden för att han satt så meckigt så om ni får sådana barn är det kanske ingen bra idé xD

*hoppas innerligt att jag kan få sambon till att flytta mot en mindre del i stan så vi också kan köpa hus*

Vi har en liten barbänk i köket och har faktiskt fått ta bort pallarna till den. Jag är inte väldigt ängslig av mig, men det var helt enkelt för farligt...

Kanske kan Tripp-Trapp stolar funka när de är lite större?

Annars får ni väl helt enkelt bita i det sura äpplet och ha ett litet matbord i köket eller äta i matrummet/vardagsrummet de första åren. Det är ju en begränsad period liksom.

Jätte fint pan! Jag skulle också vilja bo så stort! Vi bodde på 160 kvm förut med ett badrum på ca 20 kvm :love:
Då fyllde vi övriga rum med matrum, kontor och biorum (de senare två användes aldrig ^^).
Fö är 20 minuter ingenting, jag har 1,5 timme enkel resa till jobbet. 45 min -1h med bil om man inte åker i rusningen.. De kanske kan få dig att få lite perspektiv och förstå att det inte är SÅ illa ändå ;)

ni får skriva en plus och minus lista helt enkelt. men det gör ju stor skillnad på ebs liv om man har en mindre boendekostnad. positivt med mindre samhällen är också att barnen kommer ha nära till alla klasskompisar.

jag sitter hos frisören och väntar på ett välbehövligt klipp, har inte satt en sax i det sen i somras! ! ! och med bf imorrn får man ju piffa till sej lite hehe. färgade hår och ögonbryn igår, lyckades fila fötterna utan att bryta några ben och målade naglarna med lite glans. efter fotbollen kan han få komma :D

Ja är ju bara under klumpeduns-åren det inte funkar riktigt.. Hade ju varit skönt att begränsa slabbandet vid mat till köket men hunden lär väl vara en effektiv slasktratt :angel:

Apollo:
Jag har verkligen varit clueless på det här med pendling, uppväxt i Landskrona ganska så exakt på mitten av västkusten i Skåne och har haft hbg, Lund, Malmö, Köpenhamn och Helsingör inom 1h med bil. Då blir man nog lite skadad :D var helt förfärad över att folk hade flera mil ut till stallet tex när vi flyttade hit :p

20 min är ju inte mycket alls! Jag har 1 h enkel väg till jobb - och jag bor ändå i skåne ;)

Håller tummarna för att ni får köpa det - riktigt riktigt trevligt var det!! (varför kan det inte finnas sådana hus här nere - till de priserna???)

Dagens magbilder, magen har exploderat! Så det är inte så konstigt att det känns som om jag svalt en badboll de senaste dagarna :p
Vecka 33+1 idag. Sakta men säkert går det framåt...
DSC_0193.jpg

DSC_0190.jpg

Den största fördelen är faktiskt att vi slipper lån helt och hållet när vi kommer ner i den prisklassen.. Och det är ju faktiskt guld värt..

Fin du e vilse :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 698
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar