Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jag har samma problem - ligger bäst på rygg egentligen men jag har fått ge upp det... nu pallar jag upp med kuddar så att jag ligger halvsittande på sidan, inte så bekvämt men vad gör man...? :)

Det är inte mycket att göra, stå ut :p

Kl
Bebis satte ut någon form av kroppsdel så hårt i magen att jag var helt övertygad om att något skulle gå sönder :o det började stickas i skinnet. Undrar om det är någon bodybuilder jag ska föda fram? :rofl:

Morgonens fundering: Vad ska bebis ha för kudde? Jag vet ju att den ska gå ner till axlarna osv men när man kikar runt i olika butiker så finns det ju hur många olika kuddar som helst! :o Vad ska man ha för nåt?

Den ska väl vara attans tunn av någon anledning jag inte tagit reda på...

Jag har läst både och nu på morgonen... att den ska vara fluffig för att huvudet inte ska bli platt, och sedan bytas mot en tunn kudde när barnet själv börjar vända på sig (tydligen för att inte kvävas i kudden, men då måste det ju vara bättre att vara utan?)

Sen har jag också läst att man absolut inte ska ha kudde, att den ska vara platt, att den inte ska vara genomsydd och att den ska vara genomsydd. :crazy:

Min BM påpekade att det är viktigt med kudde så så långt har jag bestämt mig att det får bli - men jag hade ingen aning om att det fanns så mycket olika!!

Började läsa lite nu också och det står ju olika överallt. Det verkar vara olika beroende på vem man lyssnar på...

ja eller hur? i foldern från socialstyrelsen som jag fick av bm står det att man ska ha en mjuk kudde - inte mycket till hjälp där inte.

Nu sket jag i vilket och beställde ett par stycken från minimundus i alla fall, så får vi prova med dem till att börja med. Det står att de kan användas från nyfödd till ca 6 månader.

Tycker också det står olika överallt, man kan ju bli knäpp för mindre.
Jag kör på vad svärmor råder - hon jobbar ju ändå som barnsköterska och har lång erfarenhet. Känns tryggast för mig/oss. :)

Så det blir kudde här, ganska tunn men ändå mjuk.

Säger bara en sak: omeprazol! Tar två om dagen för att underhålla och fick slut på dom i helgen så såklart kom det tillbaka som ett brev på posten i tisdags! Åkte o köpte nya igår o nu är det lugnt igen! :bow:

Har sånna besvär att jag fräts sönder i halsen om jag inte behandlar fort :crazy:

Vi ringde till mäklaren igår och drog oss ur budgivningen efter att ha varit uppe en gång till och lyssnat på ljudet från vägen.. Det blir helt enkelt för mkt, läget går ju inte o ändra på :(

Jag läste på Kitty jutbringsblogg i veckan att hon vart hos läkaren med sin unge just för att huvudet var så platt. Han hade sagt att de gärna blev så eftersom de ligger så mycket på rygg men att de inte gör något eftersom det rättar till sig sen.

Vi använder inte kudde, det gjordes inte på BB och vi tog med oss det hem utan att tänka på de.

Tunn och mjuk kudde har jag också liggande... Någonstans... :p Får ta och plocka fram alla sängprylar snart men de får ligga tills sängen är hämtad.

I vagnen har jag för mig att det är som en liiiten liten "inbyggd" kudde i madrassen så där blir det inga kuddar och grejer. Kanske ett örngott som kräkskydd.

Kl
Lämnade ett par tack för hjälpen-presenter i stallet till medryttare och stallägare i förrgår. Presentpåsar med ett grönt te i lösvikt som doftade ljuvligt, ett paket kardemummaskorpor av en lyxvariant jag aldrig kostat på mig själv och något spa"set" med skrub och lotion. Fick sms av medisen som verkade helt salig :p Perfekt sådär efter stallet. Då var min dag gjord :)

Säger bara en sak: omeprazol! Tar två om dagen för att underhålla och fick slut på dom i helgen så såklart kom det tillbaka som ett brev på posten i tisdags! Åkte o köpte nya igår o nu är det lugnt igen! :bow:

Har sånna besvär att jag fräts sönder i halsen om jag inte behandlar fort :crazy:

Vi ringde till mäklaren igår och drog oss ur budgivningen efter att ha varit uppe en gång till och lyssnat på ljudet från vägen.. Det blir helt enkelt för mkt, läget går ju inte o ändra på :(

ja det är precis så det känns här med - hela halsen håller på att frätas sönder :crazy: Får bli ännu en tripp till apoteket..

Äch vad tråkigt, men bra ändå att ni åkte upp en gång till och funderade om - inte lika lätt att ångra sig sen ju. Har ni fler visningar på gång?

Vad tråkigt. Går det inte ens att leva med om man sätter ett ljudisolerande plank?

Ett tips är att ringa din läkare och fråga om du kan få det på recept, blir väldigt mkt billigare då :) (finns receptfritt med dock)

Vi har två visningar nästa vecka.. Är så oändligt trött på o klampa runt i okända människors hus! :devil:

Medisen är tydligen glad bara av att få rida Lovah, vilket jag kan förstå då det är en fantastiskt trevlig häst. Jag är övertygad om att Lovah tar väl hand om henne men man vet ju aldrig, jag måste ju göra mitt bästa också ;)

Där är liksom en tomt mellan huset och vägen och bullerplank men dels är där en gångtunnel precis som förstärker ljudet och det är en ganska tungt trafikerad väg.. Kan hända att det låter mindre på sommaren med lite dämpande växtlighet och utan dubbdäck på bilarna osv men vi vågar inte chansa på det..

Och eftersom intresset varit så svalt trots många på visn så lär det ju inte gå o sälja så lätt om det visar sig vara jobbigt..

jag har ju samsovit och varje gång bebisen vaknar får den mjölk från andra sidan så vi byter sida ett par gånger per natt. vi har nästan aldrig sovit på rygg förrän barnet själv kan röra sig utan hamnar på sidan.

eh, så ingen kudde här alltså.

huvudvärken from hell just nu, tänkte jag skulle klara mig utan alvedon men tji fick jag. ska hoppa ner i sängen igen.

*kl*

Jag återgår till ämnet tygblöjor :p
Har läst runt massor (okej, lite i varje fall ;) ) och hur fungerar dem egentligen? Går inte allt genom dem (jag menar - det är ju bara tyg! :p ), tänker mest på natten då man kanske inte ser direkt om de kissat eller bajsat...
Och hur gör man när man är borta? Sköljer av och lägger i påse och tar med hem? Luktar inte detta?

Sen finns det ju massor av olika sorter - vissa ska användas med någon speciell byxa till? :confused: Eller det kanske alla ska?

Apollo: Vad har du för några? (märke?)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar