Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Uhm... vi har kläder (tror det är så gott som "färdigt"), en vagga (snart, den är fortfarande hos pappa på renovering) samt en babykorg i en ställning på hjul. Den behöver dock madrass och ny "vaddering" invändigt. Jo, och så har jag virkat en och en halv nalle med :)

Det är nog allt vi har så nä... låååångt ifrån klara :o

Har äntligen köpt en byrå att sätta alla bebiskläder i, den hämtas i helgen så då ska jag tvätta lite och lägga undan allt som ligger i påsar och kartonger :)

Haha ja det har du rätt i! :p

Kollade också på det paketet... har ingen aning om det är värt att köpa eller ej... :crazy:

Tack för tipset men det lutar åt att vi hyr från sjukhuset den första tiden. Tänkte först köpa ett som går att ha från nyfödd-4 år, men då kommer vi inte kunna klicka ur och ta med och trollet i stolen upp till lägenheten och det tror vi kan vara rätt smidigt.
Men sen när vi köper ny stol vid 9 månader så ska jag absolut kolla upp om det finns att beställa! :)

Apropå blöjor, jag var lite inne på tyg först, men sambo är inte så sugen på det och det blir nog smidigast med engångs här tror jag. Vi får se lite.
Bland engångsblöjorna finns ju verkligen miljoner alternativ! Vilka tycker ni, som redan har barn, är snällast mot små barnrumpor?

bilstol ja... jag var inne på att hyra från sjukhuset men fick reda på av BM i går att det bara går att hyra ia babyproffsen nu mer... har för mig att de är snordyra, men det får ju kollas upp... suck. Är inte supersugen på att köpa snordyr bilstol som inte kan användas så länge, och som sen inte "går" att sälja heller...

(De flesta tänker nog som jag - det vill jag inte köpa begagnat även om säljaren bedyrar att den inte är krockad, tappad eller liknande)

Det sägs att libero är snäppet bättre än pampers i dom små storlekarna och att det ändras sen.. Men verkar vara väldigt individuellt och bero lite på hur barnet ser ut.. Vi har "köpt" på oss 5-6 pkt när vi hittat kuponger osv så inte betalt många kronor för dom.. Bl.a. 35:- rabatt på paketen som kostar 39:- :p

Här kostandes 600:- för hela perioden hos babyproffsen inkl bas.. Och 650 på lasarettet

Aha, vad tråkigt! Vet inte vad babyproffsen ligger på i pris, men det borde ju logiskt sett vara billigare än att köpa iaf? :)

Pan: Okej, tack för tipset.. :) Då ska jag gå på kupongjakt! :p

Det är ju precis samma sak att hyra. De kan ju också vara tappade och krockade. Kolla om du kan beställa från t.ex Polen, Tyskland eller nåt? De kanske ligger lite bättre i pris än här och du har ju tid på dig. Jag skulle ju ha gjort det men blev inte så sen.

Dom säger här på lasarettet att dom genomgår ordentliga tester innan dom skickas till nästa kund.. Babyproffsen tyckte väl mest att "njaee, vadå? Sålänge dom är hela o rena?"

Jovisst kan de vara det, men de testas innan de släpps iväg igen i alla fall... att köpa begagnat så får man själv skicka iväg på testning, eller lämna in eller vad man nu gör.

Ska kika lite utomlands med, bra tips, men är lite fundersam över garantier osv... *fegis*

Hoppar in från vintertråden. För oss fungerade libero bäst när de gällde storlek 1 och pampers vid storlek 2. Hade en period när hon va mellan storlekarna och då satt varken libero eller pampers bra och det läckte igenom. Testade dock inte ica/coop/ willys egna.
De bästa är att testa sig fram, alla barn är olika :)

Bästa engångsblöjorna är nog väldigt individuellt beroende på bebis. Med dottern passade pampers i strl 1 & 2 bäst, men från 3 och uppåt har vi bara kört Liberoblöjor. Man brukar få med lite blöjprover i babyboxen och liberoväskan om BB delar ut den.

Vi har nog det mesta klart för bebis, mest för att vi har det mesta sedan innan. Jag köpte lite pyjamaser med dragkedja och fötter idag då det inte verkade finnas så många sen förra gången.

Tack för era svar! :)
Verkar ju vara rätt olika ändå, vi får väl pröva oss fram som ni säger... jag hade ju hoppats på ett glasklart svar typ; DEN HÄR är den enda som funkar... ;) :angel:

Har förresten en banankaka i ugnen... :d
Massa bruna bananer till övers och jag välsignades med lite extra energi så då gäller det att passa på!

:banana:

Det sägs att libero är snäppet bättre än pampers i dom små storlekarna och att det ändras sen.. Men verkar vara väldigt individuellt och bero lite på hur barnet ser ut.. Vi har "köpt" på oss 5-6 pkt när vi hittat kuponger osv så inte betalt många kronor för dom.. Bl.a. 35:- rabatt på paketen som kostar 39:- :p

På vår dotter så läcker libero titt som tätt, pampers har aldrig läckt!

Har ni handlat klart allt som behövs inför bebis/bebisarnas ankomst än? :)

Vi har inte köpt några blöjor ännu, men annars har vi väl typ "allt" sedan sist. Ska köpa ett eller ett par paket pampers. Samt antagligen ett paket pre-ersättning (motsvarar 1 i Sverige tror jag, den med bara laktos). L fick visserligen inte ersättning förrän han var fyra månader, men efter våra erfarenheter med honom tänker vi inte chansa. Och affärerna är ju inte öppna här på söndagar och helgdagar.

Jag hade bomullsamningsinlägg som jag tyckte var överlägsna engångsinläggen (som jag också använda, ffa på nätterna).

Åh, ersättning är nog smart att köpa ja! Tack! :) *skriver på inköpslistan*

Det är ju säkert inte nödvändigt, men vi vill absolut inte ha ett barn till som hamnar på neo pga av att det inte äter. Det vore fint om amningen funkar, men gör den inte det så flaskar jag hellre än att barnet blir inlagt på sjukhus. Sist hade jag galet mycket mjölk (kallades gör mamma mu här hemma... :D) och funkade superbra att pumpa men man vet ju inte hur det blir nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2