Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Aha, då kan jag tänka mig att det ekar rätt bra. Det är ju inte värt att chansa på att man kopplar bort ljudet heller om det är svårsålt.

Jag hade nog valt engångsblöjor om jag skulle bort för enkelhetens skull.

Ja det är ju just det, jag tror inte vi skulle haft nått problem.. Jag är inte känslig. Men det är ju inte kul att inte kunna sälja om detvskulle vara så.. Budet ligger fn på 250.000 mindre än utgång

Ett tips är att ringa din läkare och fråga om du kan få det på recept, blir väldigt mkt billigare då :) (finns receptfritt med dock)

Vi har två visningar nästa vecka.. Är så oändligt trött på o klampa runt i okända människors hus! :devil:

Aha smart, det ska jag göra!

Ska hålla tummarna för husvisningar sen då, förstår verkligen att ni är less!!

Men när ska du bli pigg då? :(

Pan: förstår känslan. Jag blev så less så sista huset fick maken åka och kolla på själv... :p (och han ringde och sa: "du, jag tror det här är huset..." (och det var det!) :laugh:

Ang. kudde, dottern hade Ikeas platta bebiskudde. Tror nog hon gillade den. Nu har hon snott min och i natt var jag kudde... :p

Åh jag önskar verkligen vi hade ett IKEA inom lagom avstånd... det går en bussresa med en massa tanter till närmsta IKEA i slutet av april men det känns inte alls så lockande som jag borde tycka...

Haha, så kände jag med när vi kollade lägenheter. Vi kunde gå på 3-4 visningar/dag vissa helger men ändå såg vi inte så många som Pan. De första vi såg hade jag dessutom bestämt att jag inte ville ha, för vilken hästägare med ambitioner att rida långt vill och kan bo i västerort? Det tog bra lång tid innan Alex fattade det. Egentligen är Solna också fel men det är mindre fel i alla fall. Det var så långt jag kunde sträcka mig när vi skulle komma överens ;) "nä jaaag tänker inte flytta till Bromma, då får du flytta själv!" :angel:

Tror karln blev nöjd ändå, närmare till jobbet härifrån än från Bromma :p

Kan du inte beställa grejerna du vill ha? Eller vill du klämma lite först?

Det var nog vettigt att dra sig ur om läget inte känns schysst, det går ju inte att ändra på som du säger.

Lew, för halsbrännan så är det nog att sova typ sittandes, äta mandlar och dricka mineralvatten har jag också hört som tips men inte provat.

Ang kudde så har vi köpt en till babybay:en, men om bebis vill ligga där vet vi ju inte. Vi har en men om den används får vi se. Dottern samsov med oss och ammade de första månaderna så dels sov hon på en mjuk filt/handduk och så bytte hon sida hela tiden.

Visslan, jag har också vaknat illamående några nätter, lite som att jag knappt vågat röra mig för att jag inte vet vad som kommer hända, men efter vissa vakna timmar har jag somnat om och vaknat utan illamående på morgonen, så jag har iaf trott att det är orsakat av bebis.

Nä, det mesta finns inte på postorder utan bara i butikerna... :(

Mandlar ja!! Tack för påminnelsen, det har jag fortfarande inte testat! Jag sov sittande i en fotölj i natt och det gick bra med halsbrännan men var rena döden för resten av mig :(

Kl

Jag har tråkigt

Har börjat bli förkyld och får inte pilla på bebis :cry:

Borde egentligen inte vara här men måste ju leverera mjölk och sambo ska inte behöva fixa allt själv.

Spritar av händerna så fort jag ska pilla på något och hoppas att lillen inte blir smittad. Konstigt att jag lyckats bli sjuk när jag är så isolerad och är noggrann med att sprita av händerna

Angående kudde så används det inte någon vanlig sådan här. Tor har en liten nackkudde som stöd för huvudet. Och på grund av att han är prematur och ligger ner hela tiden så är hans huvud platt på sidorna och avlångt bakåt (ser ut som en liten ailien :D ) så har han även fått en liten mjuk ring att ha under huvudet när han ligger på rygg för att börja forma huvudet rätt.

Men tror vi kommer skaffa en liten tunn och mjuk kudde tills vi kommer hem. Kan vara skönt att ha ibland.

Å nej vad typiskt! :(
Hoppas du kryar på dig snabbt..!

Men nej!

Jag minns när Leander låg på neo - då var min man mitt i värsta allergiperioden och började nysa som besatt inne på avdelningen. Sjuksköterska kom farande som skjuten ur en kanon förstås och höll ett halvt förhör. Men allergi smittar ju som tur är inte så han fick bara vara extra noga med hygien och så.

Tillägg: Jag har shoppat första bebiskläderna!

Två långärmade bodies: http://www.c-and-a.com/de/de/shop/product.html#!/Babies//Kollektion/Bodies/92358/1

och en pyjamas: http://www.c-and-a.com/de/de/shop/product.html#!/Babies//Kollektion/Pyjamas/92372/1

Senast ändrad:

Vilken söt pyjamas :)

Vill också shoppa minikläder. Den minsta storleken jag har hemma är några få i storlek 50 . Dessa skulle Tor drunkna i. Måste försöka ge mig ut en stund sedan när jag är bättre och hitta mindre. Måste komma iväg och hämta ut ett paket med lite bebisgrejer i också men svårt att ta sig iväg härifrån då vi inte har bilen här

Du får internetshoppa! Det gör jag också - för ansträngande att åka in till stan. :D Vertbaudet har jättesöta saker från storlek 44!

Men nu ska jag stilla mig tills vi vet könet i alla fall... Pojk- och unisexkläder har vi ju så det räcker och bli över (utom just i storlek 50, så det unnade jag mig nu).

Vilken söt pyjamas!

Solvind: vad tråkigt att du blev sjuk! Hoppas att du blir frisk fort. Förstår att du har rejält tråkigt :(

Har ni handlat klart allt som behövs inför bebis/bebisarnas ankomst än? :)

Vi har lite kvar; Badbalja, bilbarnstol, skötbordsunderlägg... och så givetvis blöjor, tvättlappar, amningsinlägg osv men såna saker handlar vi nog ett par veckor innan eller så. :)

I övrigt tror jag vi har allt som behövs. Känns inte som att vi handlat en massa onödigt som kommer ligga oanvänt iaf! :laugh:

Klar blir man nog aldrig, finns alltid något man kan komplettera med :p jag kan säga såhär: det skulle inte vara panik om ungen kom idag. Vi skulle behöva en säng och jag saknar amningsinlägg.

Jag funderade på det där "komma hem-paketet" från apoteket med inlägg, barnolja, schampoo, salva för bröstvårtor osv. Fri frakt då det var endast beställningsvara och tydligen lite rabatterat. Jag vet inte ens vad man behöver av det :p

Hett tips angående bilstolen: kolla om det går att beställa när ni bestämt modell :) åtminstone där jag beställde ifrån var det fri frakt så jag sparade både bensin, frakt och pengar i inköp och känner mig helnöjd :)

Vi har lite småplock kvar.. Typ skötunderlägg och lite mer lakan osv.. Vi har ju en hel del nere i Skåne hos mamma/pappa med men det hämtas när vagnhelvetet behagar komma..

Så småningom ska vi ju ha en säng till men det är ju i gen brådska :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar