Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Hoppar in i tråden, bättre sent än aldrig!

Ja vi skall ha tygblöjor till våran baby är det tänkt :) Har dock inte hunnit köpt några än, verkar finnas en hel del olika modeller och märken!
Har kikat runt en del.
Har du använt tygblöjor på tidigare barn?

Välkommen! :bump:

Det låter bra!
Ska hålla lite koll på annonssidorna, det svåra är bara att veta vilken modell man ska köpa tycker jag, allt i ett, vikblöjor, blöjbyxor, frotté, ull... verkar finnas en hel del men man får väl helt enkelt testa sig fram!

Ni gravidingar kan ju tala för er själva!
Själv har jag baaara vettiga grejer att säga!
:angel:

Mm du har alltid varit i en klass för sig. :bow:

Alltså den här jäkla halsbrännan, jag blir tokig!!

Jag var så glad när jag hade köpt Galive och de fungerade - men inte i kväll. Inte ens de äckiga Gaviscon fungerar :cry:
Vad tusan gör man? Sover sittande och hoppas på det bästa?

Usch! Jag har också haft ett rent helvete - i natt. Vaknade och fick upp hur mycket magsyra som helst - ända upp till näsan! :eek:
Trots gaviscon vid läggdags... Tog en till men det fortsatte så jag har sovit jättedåligt.

Till på köpet har kattfan pip-skrikit hela natten (mjau? var är alla? mjau mjau MJAAAAU!)
Blir ingen "skola" för mig idag! :cool:

Delvis kl

Jag måste ju vara bra konstig. Här har folk halsbränna när de ligger och sover och jag får det när jag SITTER! :crazy: Jag har inte behövt något läkemedel som "hjälp" mot detta (åt en näve solroskärnor för att dämpa lite en gång men det är allt).

Däremot verkar ungen ha rasat ner en bit till för nu går jag på toa massa gånger om dagen, klockan mitt i natten och 6 på morgonen vaknar jag och somnar inte om. Hon är som en igel på min stackars blåsa.

Är säkert inget konstigt alls. Innan jag blev gravid fick jag ofta sur mage/halsbränna när jag satt. Men den där stress-magkatarren jag hade är som bortblåst nu.

Verkar som att Trollet kryper uppåt om nätterna bara för att försöka göra rum även där. :cool: ;)

pan lätt roligaste ac nånsin, jag skrattar så jag håller på att väcka isaac som ligger på min arm.

kl
jag har mått döilla i flera dagar, inatt var jag tvungen att gå upp och bajsa mitt i natten. undra om det är bebisens fel det också eller om jsg har ätit något skumt. och så vaknade jag vid ett och hjärtat slog superfort, typ dsom om jag gått upp för en trappa. jättelänge låg jag anfådd och väntade på att det skulle lugna sej.... tur jag la mej kl nio så jag inte får sömnbrist iaf...

Jag är rätt säker på att lillan har sjunkit ner en bit. Det känns som ett tomrum i övre delen av livmodern och jag har inga sparkar i revbenen längre, hallelujah! :bow: men inte ens när hon var där uppe och vände runt led jag av halsbränna i liggande ställning.

Hm, jag hade ju också problem med illamående ett tag. BM förklarade att det kan bero på att livmodern trycker mot blodkärlen bakom som leder tillbaka blodet till hjärtat, av detta kan man även bli andfådd och få hjärtklappning. Det är inte så enkelt?

Delvis kl

Jag måste ju vara bra konstig. Här har folk halsbränna när de ligger och sover och jag får det när jag SITTER! :crazy: Jag har inte behövt något läkemedel som "hjälp" mot detta (åt en näve solroskärnor för att dämpa lite en gång men det är allt).

Däremot verkar ungen ha rasat ner en bit till för nu går jag på toa massa gånger om dagen, klockan mitt i natten och 6 på morgonen vaknar jag och somnar inte om. Hon är som en igel på min stackars blåsa.

Tyvärr så dras jag med skiten dygnet runt - på kvällarna är det värst iofs...

kan det säkert :) jag har ju länge blivit yr när jag legat på rygg men inte vetat att det kunde göra en illamående också. drygt...

Jag brukar kunna ligga på rygg men svettades floder och höll på att kräkas när de skulle känna på magen sist. Det var då vi pratade om det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024