Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vi har börjat med tygblöjor och jag kommer aldrig gå tillbaka!! :love:

Det har verkligen gått helt hysteriskt med blöjor hos oss. Inför varje matning ska det bytas och oftast behövs det direkt efter varje matning också. Så äter ungen minst 6 gånger om dagen vilket blir 12 blöjor och ibland även någon extra här och där. Det är helt hysteriska mängder blöjor!!!! :eek::cool:

Det känns verkligen inte okej att göra av med så mycket blöjor och kasta så därför googlade jag tygblöjor och beställde hem för en vecka sen.

Jag beställde hem både flanell och frotte för att kolla vad som funkat bäst och det har blivit så att vid varje ny matning så får hon en flanell men sedan på nätterna blir det frotte som absorberar lite bättre. Det har funkat suveränt för oss!!
Visst blir det lite mer tvätt, men det funkar ändå så himla smidigt eftersom man kan samla på sig så många och behöver inte springa och småtvätta hela tiden.

Det bäst av allt är att det märks super tydligt att Os hud mår så mycket bättre sedan vi bytte till tygblöjorna!! :bow:

Nej, vi har inte haft förut men funderar på att testa nu. Både bra för ekonomin och miljön känns det som.... men jag är lite osäker...

Du kan ju inte kalla både Olle och Olivia för O! Vi kan ju få för oss att Olle trivs jättebra i sina nya tygblöjor :D

Alltså det går ju mycket blöjor.... :o
Vi har börjat pottträna L men det känns som att det blir två blöjbarn ett tag...

Det där med huden var ju en bra grej... röda rumpor är ju inget kul... :crazy:

Du kan ju inte kalla både Olle och Olivia för O! Vi kan ju få för oss att Olle trivs jättebra i sina nya tygblöjor :D

:rofl:
Jag läste också Olles hud först...! Tänkte liksom "jaha, men gud vad har han för hudproblem som har svårt med pappersblöjor?" :angel:

Det låter ju jättebra!!
Beställde du nya? Har du lust att PM:a hemsidan? :)

Klockmalvan: Är du osäker på om det blir merjobb, eller att de ska sitta dåligt eller så?

Hur vet du att inte detta är Olle?

man-wearing-diaper.jpeg

:angel::angel::angel::angel::angel::angel:

Nej jag köpte beggade! Det kändes bäst att göra det för miljön! De var i super skick ändå och inte alls äckliga, så det kan jag rekommendera att våga testa! Då blir det ännu bättre för både miljö och plånbok :idea:

Klockan; Allvarligt, fundera inte på den extra tvätten. Man gör bara rent blöjorna lite snabbt under vatten sen hivar man ner dem i en hink med vatten, där kan de ligga upp till tre dagar.. och på tre dagar hinner det bli MÅNGA blöjor så det är inte så att man behöver tvätta en maskin om dagen utan kan fixa allt på samma gång. Super smidigt!

:rofl:
ooook... ja jag tänkte jag å...

å gud jag skrattar så jag grååter... :bow:

Å vad fiffiigt! jag trodde man typ körde en blöjmaskin om dan...

Du låter misstänkt nyfrälst tycker jag! ;)
Men det är klart "står man ut" med böket ett par månader så måste ju det vara hur bra som helst.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?