Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Klockan, only 4 you! Manda/DS i Byggare Bob-edition!

blogger-image-1551479183.jpg

:D

Kl

Liten BM-rapport i väntan på samtalskontakten.
Hb på svindlande 130, hjärtljuden på 150 även denna gång och sf-måttet 28.
Tappen är inte lika mjuk längre :banana: så att ta det lugnt hjälper bra och jag kan släppa lite på varningarna jag fick av läkaren förra gången. Känns bra och firades med en sväng in på godisbutiken :angel:

Hur fästade du dit det?

DS: :love: gu va mysig du är. :bow:

Lew: härligt att det var bra o att tappen "lugnat sig"! :D när jag kom hem från BM idag firade jag med en kexchokla! haha ;) fyyy vad jag längtar efter att få tillbaka min kropp, då ska jag skratta chokladen rätt i ansiktet! ;)

Byxorna är lite stora så de ramlar ner på arslet om jag sätter dem som vanligt ;)

Lew: nu gör du mig sugen på godis! :eek:

Lew och Klockan: Skönt att era besök gick bra!

Jag har beställt en stooor påse blandat lösgodis från Sverige när mina föräldrar kommer på besök i påsk. Är redan sugen! :d

Min kontroll gick också bra. Maken blev lite hispig igår när jag hade rätt jobbiga förvärkar/sammandragningar och beslöt att lägga mig i ett bad sent på kvällen. "Inga dumheter nu!" sa han "sist du gjorde så fick vi åka in till sjukhuset!" Men som tur var lättade de lite av badet vilket ju inte var fallet den gången. :D

Mitt ctg blev lite av en nervpärs först. Första assistenten hittade inga hjärtljud och gick för att hämta en kollega. Hon hittade inte heller något och hämtade en tredje...som inte heller lyckades hitta någonting alls. Ungefär här fick jag själv lite hjärtklappning kan jag lova. De fick hämta min läkare - som inte heller lyckades lokalisera hjärtljuden. Någon gång insåg de väl att detta inte var bra för mina nerver och bekräftade att de alla fyra kände fosterrörelser och till och med kunde se dem utanpå magen. Just när läkaren beslutat sig för att göra ett ultraljud för att se var hjärtat var hittade hon hjärtslagen strax under mina revben. Sannolikt ligger bebisen på tvären just nu.

Allt var dock bra, hjärtljuden perfekta, jag har inte börjat öppna mig, HB låg på 130, blodtrycket på 110/80. Bara labb-tanten var lite störig - när hon så gatt vikten låg 0,8 kg under den för fyra veckor sedan frågade hon (helt berättigat) om jag hade haft vinterstövlar på mig då. "Nej, visserligen hade jag andra skor, men jag har varit sjuk sedan dess" sa jag "så det beror snarare på det."
"Ja, då beror det på stövlarna" sa hon.
Jag: "Nej, jag hade visserligen andra skor, men de är inte ett knappt kilo tyngre."
Hon: "Vinterstövlar är tunga!"
Jag: "Det var inga stövlar"
Hon: "Det gör faktiskt stor skillnad!"
Jag (lätt matt): "Ja, det är nog skorna..."

Orka diskutera! Min läkare intresserade den lilla viktskillnaden ändå inte ett dugg.

Gud vad läskigt! Jag hade nog hunnit dö några ggr om om dom inte hittat hjärtljud - även om jag känt dom spraka runt samtidigt :p

Ja fy fasen vad läskigt, jag hann bli nervös bara på den lilla stund BM letade med dopplern på fel sida magen :crazy:

kl

Kotte låg stilla med huvudet neråt vilket bekymrade BM lite först, men högt upp och rörlig så då andades hon ut igen och tur var väl det... fattade först efteråt när det kom protest-sparkar av allt klämmande vad hon var orolig för först :angel:

Jag borde väl egentligen inte fira med godis då jag enligt vågen hos BM gått upp 12 kg redan.. men här hemma på vågen står jag fortfarande "bara" på +7 kg så jag går efter den...

Här har det aldrig varit tal om o leta.. Här är det mer fråga om att sära på vilket eko som kommer från vilken unge :p

Man får äta godis ibland!

/DS som nyss svalt ~1 liter VANILJSÅS (!!!) :eek: vad är det för jävla craving? Hade tänkt baka chokladbollar att fira med idag när de ringde från jobbet sambon sökte och bad om en ny intervju. Jag tappade suget helt och börjar faktiskt få lite ont i magen :p

Haha bara sådär? :p jag var och köpte glass, sprutgrädde och jordgubbar men tappade suget när jag kom hem och sen har jag inte orkat resa mig från soffan :D

Ja, bara sådär, med sked direkt ur bunken :o hade ett sånt ryck någon annan dag men en liter var lite mycket även för mig.

Jordgubbar fanns billigt på ica men jag var lite skeptisk i och med att de kan vara lite vattniga såhär års.

Ja var dom jag köpte.. Får se om dom är ätbara annars är ju 10:- inte så mkt o gråta över, är förmodligen fullt nöjd med glass o grädde endå :D

Du får återkomma när du smakar så jag kan köpa om det är något att ha ;)

Ja.. Mayday, var gömmer hon sig? På förlossningen?

Jag hade fått ordentlig skrämselhicka om så många inte hittade hjärtljuden, tur att det löste sig och att allt var fint med dig och bebis :)

Jag undrar om min bebis lagt sig lite högre igen eller om han bara är stor. Han har hittat revbenen igen och hickan känns inte lika långt ner längre och det är återigen jobbigare att andas.

Jag undrar också var Mayday är! Hoppas hon föder barn! Garpur har ju tyvärr inte varit så aktiv tidigare heller, men jag hoppas att vi får en uppdatering när bebis är ute :)

Kl

Tittar på unga mödrar.. Där lämnar dom ungarna i barnvagnen utanför gymmet medan dom tränar :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar