Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

MayDay sitter hemma och surar över bebisen som inte behagar komma ut :(

Har ätit annanas
Färdknäppt
Masserat fotknölar
Ätit lingon
Burit upp ett ton tvätt i flera omgångar bara för att gå mycket i trappan

Resultat:knappt en halv sammandragning och jäkligt ont i fogar och höfter. Så nu har jag lagt ner det och övergått till att sura. Känns ungefär lika konstruktivt. :cool:

Även om jag ställt in mig på att gå över tiden så är det precis lika j-ligt som förra gången. Jag är verkligen färdig med att vara gravid, tyvärr är det en som inte har förstått det...

Du måste ha nerver av stål. Jag hade nog brutit ihop när första personen inte hittade något

Har inte sett dagens avsnitt men tycker att det allt som oftast är något som gör en skräckslagen. Var och varannan verkar ju till exempel röka hela graviditeten, en gång var där en som gick ut och rökte på förlossningen. Koll på prioriteringarna...

Det var ju nya avsnitt! Trodde att jag hade sett alla ju :p då måste jag börja följa det igen!

Jag tror att knepet är att sitta still och vara tyst. Fatta vad bebisen kommer bli nyfiken! :p

kasta in ett knaplån:
Vilse!
Hur gick det med vagn reklamationen?

Ja, hon den där blonda som hade en tillfällig flamma i Turkiet som pappa till barnet, visst var det väl hon?

Lite gnäll från mig bara för det.. Har haft mkt sd idag så försöker ta det lugnt i soffan men barnen trycker så förbannat upp mot revbenen så vet inte var jag ska bli av :eek: och har en sån där illamåendekänsla som om jag ätit en pizza men inte ätit alls mkt idag.. Stötigt när jag köpt glass o allt :devil:

Precis hon. Sen rökte hon ju rätt friskt även sedan bebisen var född, men då stod hon iaf under fläkten... :grin:

Provade det imorse när sonen var på dagis. Läste bok i ett par timmar. Ingen nyfiken bebis alls. Däremot var slyngelkatten överlycklig och försökte vara i vägen så mycket hon bara kunde :)

Jag tror att knepet är att sitta still och vara tyst. Fatta vad bebisen kommer bli nyfiken! :p

kasta in ett knaplån:
Vilse!
Hur gick det med vagn reklamationen?

Både bra och dåligt :p
Visade sig att det inte alls var jag som skulle reklamera transporten utan återförsäljaren :p
Så han öppnade ett ärende och skrev samtidigt något likt " vill ni ha det byttat måste ni skicka ner ramen hit. Vill ni försöka rätta till det själv så är det ok".
Så vi (Jocke ;) ) la 5 minuter på den och sen var den som den skulle. Inga märken, ingen snedhet och nu kan till och med jag få på och av alla delarna ;)
Så vi bestämde oss för att inte reklamera den :) ska berätta det för återförsäljaren imorgon, tror nog han också kan bli glad :p

En fråga som ni kanske kan hjälpa mig med:
Vi ville ha ett tillhörande paraply till vagnen, jag trodde det ingick efter att ha frågat om priser och så. Men så var det tydligen inte... kan man be honom skicka ett paraply till oss nu när vi fixade vagnen själv? :o han lär ju ha sparat en del pengar i frakt och så iom detta...
Eller så kan man inte göra kanske?: :o :D

Håller mer Apollo jag! :bow:

*Kl*

Är det nån mer här som funderar på att använda tygblöjor...? :)

Kl

Fröken smart! Hade gjort några chokladbollar och säger till Alex: ska vi ställa dem på turbotining i frysen?

Vad säger man..? :p

Jag har en laddning tygblöjor men jag vet inte om de kommer att användas än. Beror nog på hur äckelmagad och eventuellt snål jag skulle vara ;)

Hoppar in i tråden, bättre sent än aldrig!

Ja vi skall ha tygblöjor till våran baby är det tänkt :) Har dock inte hunnit köpt några än, verkar finnas en hel del olika modeller och märken!
Har kikat runt en del.
Har du använt tygblöjor på tidigare barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar