Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Kl

Dagens mage inför hundprommis i soooolen :love:

blogger-image-1620503796.jpg

Senast ändrad:

lite kl

pampers innehåller mineraloljor, det gör inte libero. jag har haft pampers eller huggies på mina men tänkte testa libero nu (har använt dem när jag varit i Sverige på semester innan)

tygblöjor har jag aldrig funderat på mer än flyktigt. visst blir det många blöjor i början men lugnar snabbt ner sig.

på nätterna brukar jag ha ikeas spöklampa, ett par blöjor, våtserveter och en extra pyjamas i fotändan av sängen så jag slipper resa mig ur sängen. spöklampan med rött sken är precis lagom (men jag kunde inte hitta den nu senast)

ett annat tips är att inte överamma i början, med tanke på bröstvårtorna. det gör grymt ont med spruckna bröstvårtor. med mitt första barn tog det fem dagar innan mjölken började produceras och dag 3 ammde han konstant. "ju mer han suger desto snabbare kommer mjölken" sa de men allt jag fick var såriga bröst och ett skrikande barn. pyttelite ersättning och lagom amning hade löst problemet.
andra barnet var jag mycket mer försiktig med och det funkade toppenbra men mjölken kom fortare också. dessutom hade jag bara tre månaders amningsuppehåll mellan ettan o tvåan, nu har jg inte ammat på 18 månader. är lite rädd att jag ska få ont.

Jag resonerar likadant, vill liksom ta det säkra för det osäkra. Och får vi sen slänga ett paket för att det inte kommit till användning så är det verkligen inte hela världen! :)

Vi har också köpt hem en tetra ersättning så att det finns om det skulle behövas. Vi har affärer lättillgängligt, men om behov skulle uppstå en natt eller så, så klarar man sig då.

Har förresten en banankaka i ugnen... :d
Massa bruna bananer till övers och jag välsignades med lite extra energi så då gäller det att passa på!

:banana:

Åh lite extra energi hade jag gjort nästan vad som helst för... jag har varit så sjukt trött de senaste dagarna att jag knappt orkar sätta mig för att äta ens.
Förlåt att jag bara gnäller här i tråden...

Vad skönt att se förresten att jag inte har tänkt helt fel med att skriva upp ersättning på inköpslistan. Det skulle kännas bra mycket lugnare att veta att det finns hemma ifall att det inte skulle fungera från början, eller om man som visslan säger måste vila tuttarna lite.

fin kula pan och skönt med sol! här var det grymt najs väder igår, Vi satt på lekplatsen och njöt. idag skånsk snålblåst, alltså sjukt kallt. imorgon ska jag handla garn med farmor, hon var sugen på att sticka en mössa och sockar och de har ett helt underbart mjukt baby alpackagarn i affären. alpackor är ju så söta dessutom :love:

vad mysigt med alpackagarn :love:

Mitt favoritgarn annars är bambu, helt galet mjukt och gosigt :)

Men hörni så här kan vi inte ha det... plötsligt stendött i tråden!

Blev det sommar hos er allihopa eller har ni smitit iväg till fl i förtid?

Jag har fått sova hela natten :banana: Baknade akut kissnödig med världens sd pga det förstås, och halsbränna som bara den - men jag har fått sova i alla fall! Dagen ser ut att bli kall och blåsig så jag ska försöka ta tag i lite städning här hemma och kanske passa på att baka en sockerkaka...

håller med, har folk gett upp hoppet eller? :)

inget nytt här, snor, huvudvärk och kallt som fan.

Jag är en riktig segbulle idag ;) är på väg att handla frukt då jag tog sista päronet igår. Frukten på "lillica" är inget vidare så det blir en frisk promenad på 600 meter så får vi se om kroppen strejkar sen men vad gör man inte för lite frukt? :p

Jag är så himmelens hungrig heeela tiden! Och jag har helt tappat mättnadskänslan så jag vet inte ens om jag äter lagom eller för mycket. För lite är det garanterat inte i alla fall. Är lite inne på om jag ska ta upp det med BM på nästa besök eller om jag hinner återfå kontrollen innan det. Inte så mycket för viktens skull så utan mer för att jag vill orka röra mig något även om 3-4 veckor :p

Funderade också på vart alla tagit vägen. Vill ju ha lite läsning och underhållning när jag ligger här och är sjuk och har tråkigt ;)

Tor har andningsträning utan hjälpmedel vilket verkar gå riktigt bra idag :banana:
Igår var det jättejobbigt tyckte han och stressade upp sig så syresättningen blev för låg.
Han och sambo ligger och myser och jag får inte vara med :cry: . Avundsjuk. Vill inte vara förkyld längre. Trött på att snyta mig hela tiden och på röd näsa. Halsontet börjar däremot gå över så hoppas resten följer med

Hoppas verkligen du tillfrisknar snart, det måste vara rena tortyren att inte få gosa med Tor :crazy:

Jag jobbar - blir inte så mycket skrivande då :p

En bild hann jag dock med att ta i morse :angel:
w.31+1 är jag i nu :)
mage%252031%252B1.jpg

Ska bli intressant och se vad magmåttet är på måndag, känns inte som om magen växt något alls sen sist..

Jämförelsebild:
mage%2520w26%252B4.png

Apollo: vad är det för sorts nappflaska ni använt?
Det finns ju sådana som är utformade för att likna amningstekniken som jag funderar på att skaffa sedan så bebis inte blir så förvirrad. Men det kanske inte heller fungerar så bra att växla med innan amningen kommit igång ordentligt.

Ja. Tur jag inte behövde bli hemskickad i alla fall. Och att Tor har en pappa att gosa med när inte jag kan.

Nu dags för en dusch och se om jag känner mig bättre. Eller åtminstone fräschare

Vilka tjusiga magar ni alla har :love:

Min är bara lite småbullig och degig nu :grin:

Måste nog börja träna lite när jag kommer hem. Har blivit så svag av graviditeten och blir knappast bättre av att vara isolerad på ett sjukhus i några månader

Jag har sovit skit inatt (as usual) har börjatvakna exakt 00.20-35, 04.40-45 och 08.05-10! Gjort det varje natt hela denna veckan! Börjar kroppen ställa in sig på 4h-intervaller för matning tro? :D idag somnade jag dock om efter 8-väckningen och vaknade nyss :o

Vecka 30 idag! :banana: har varitmitt största mål änsålänge så nu är jag helt nollställd på vad jag ska ha för mål nu :rofl: förlossning kanske? ;) scary..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2