Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jag har börjat vakna för att gå på muggen en gång varje natt och klockan 6 på morgonen. Dryyyygt! En gång försökte jag somna om för jag inte orkade gå upp vilket resulterade i att jag låg där och trummade fingrar i någon timme, somnade och vaknade strax efter att det var jätteakut. Nu pallrar jag mig i alla fall upp och går på dass så är det klart sen.

V.34 såklart! En månad i taget ;)

Kl
V.36+0 här idag. Äntligen! Härligt att läsa i appen att i slutet av den här veckan räknas bebisen som fullgången och att den kan komma "när som helst". Det känns närmare än det förmodligen är. Ni må tro att jag är lite sugen på att försöka promenera ut ungen. Det börjar verkligen bli den här att man står stilla och trampar. Det enda som händer är att barnet dyker ner i bäckenet (vilket jag låg och kved av inatt). Det står inte något nytt spännande i apparna utan det är som "ja nu har barnet vuxit ännu mer och magen är stor". No shit? :D

Jag var helt förvånad i morse när jag och dottern åt frukost och jag kikade in på Buke och inte en rad var skriven! Jag är definitivt inte på någon förlossning utan ligger hemma och jämrar mig över fogarna som vill döda mig idag. Mayday kanske äntligen ligger på förlossning eller BB nu? *hoppas*

Två kollegor till mig fick barn i måndags/tisdags. Den kvinnliga kollegan fick åka in och vräka bebis och den manlige skulle åka in på igångsättning, men då fick bebis bråttom ut och han kan nästan titulera sig BM nu efter att ha förlöst frun i hallen...

Solvind, hoppas du är kry snart så att du får gosa med Tor igen!

Vilse och Pan, finfina magar! Och din ser ju definitivt större ut nu Vilse, men det kan ju vara skönt om det inte känns så :)

Omg! Förlösa ungen i hallen?! :o Undrar om Alex hade klarat det...

Både han och jag börjar känna oss lite stressade för det där med att det ska komma ett barn. Det är inte på något sätt speciellt att ta hand om ett levande väsen för min del och förmodligen inte för hans del heller då vi båda haft djur i stort sett jämt. Det jag är rädd och stressad för är att det inte ska vara "roligt" eller att man inte ska tycka om bebisen. Ungefär som att man tröttnar på ett djur man tagit på sig och vill göra sig av med. Det har förvisso aldrig hänt mig men det kanske händer med mitt eget kött och blod? Skrämmande tanke. Och det där med trotsålder och sånt... Tänk om kärleken bara finns när det är litet och gulligt och sen blir barnet äldre och det kanske inte alls blir som man har tänkt sig?

OT
Verkar som om Gunnar jobbar med påsktemat!

Jag har börjat vakna för att gå på muggen en gång varje natt och klockan 6 på morgonen. Dryyyygt! En gång försökte jag somna om för jag inte orkade gå upp vilket resulterade i att jag låg där och trummade fingrar i någon timme, somnade och vaknade strax efter att det var jätteakut. Nu pallrar jag mig i alla fall upp och går på dass så är det klart sen.

En gång per natt bara?
Jag är uppe ca 3-5 ggr :angel:

Är i vecka 34+3 idag och är tacksam över att jag fortfarande är hyfsat pigg och kan njuta av solen utomhus tillsammans med hunden :)

Riktigt riktigt hemsk! :D

Sitter och spanar på Ikea och funderar om det är värt att köpa begagnat? :confused:
Nytt på ikea:
Hensvik säng: 599 kr
Madrass: 399 kr
Bäddmadrass: 100 kr
Madrassskydd: 49 kr
Totalt: 1147 kr

Köpa beg:
Hensvik säng, med madrass (vet inte vilken sorts madrass) 4-700 kr
Bäddmaddras samt madrassskydd får köpas nytt: 149 kr

Totalt: 550-850 kr, där vi kanske får köpa till en ny madrass ändå… (vet inte hur bra de håller/skick)

Fördel nytt:
Vi får allt i kartonger och kan bara sätta in det i förrådet till dess att renoveringen är färdig

Fördel beg:
Billigare - även om det inte skiljer särskilt mycket egentligen...

Just nu tror jag faktiskt jag överväger att köpa nytt :eek: (jag som hela tiden pratat så bra om begagnat :o ) Att ha grejorna hemma, utan att de tar någon plats känns ganska högt prioriterat just nu. Tror jag haha. Ska dessutom köpa en byrå på ikea (hittar inte den begagnad ;) ) så ska ju till Ikea i vilket fall som helst :p
*stora funderingar såhär en fredag fm*

Jag har faktiskt inte behövt vara uppe och springa någonting på nätterna förutom när jag blivit väckt eller så. Det är helt nytt sedan bebisen grejade runt i måndags. Hon måste ha lagt sig riktigt vackert mot min stackars blåsa. Dagtid är det inte lika påfrestande då det sällan är någon större match att ta sig till toan. Är dessutom uppe 2 gånger på mornarna. En vid 5-6 och en senare vid 7-8.

Hade jag köpt begagnat hade jag nog försökt köpa ny madrass ändå om den inte är tvättbar för att det ska kännas lite nytt och fräscht. Man vet ju inte vad som har legat i den madrassen innan. Den stora grejen med begagnat för mig är att jag kanske kan få lite kvalitet för en "ikea-peng" och såklart miljön då.

Kl
Kissen ska få en storasysterpresent tänkte vi. Ett större klösträd som hon kan busa loss i. Där blir det dock inget miljötänk då jag hittat en sida som säljer billigare och häftigare (inklusive frakt) än vad det är att köpa beggat häromkring. Förutsatt att barnet inte ska klättra i det med kanske det är skönt för kissen att komma undan lite från bebisen när den blir lite större. Man kanske kan stängsla in trädet med någon form av grindar i värsta fall.

Puh! Nu var den behagligare gröna tillbaka.

Ja, att inte hinna in vore min mardröm! Maken skulle nog lösa det som behövde lösas och om det är någon som jag tror klarar det galant så är det kollegan. Han är riktigt redig och en riktig doer och alla mår bra turligt nog. Har även en kompis som födde hemma och ambulansen kom när barnet var ute.

Jag hade faktiskt också såna funderingar när vi väntade dottern, det är ju ett livslångt engagemang man ger sig in på och ett djur har ju en mer begränsad livslängd och skulle man inte passa ihop eller tröttna eller vad som så finns ju möjligheten att omplacera. Det görs ju inte med ett barn om det inte är något riktigt, riktigt illa. Jag tror att det också är en del av förberedelsen mentalt för att bli förälder.

Jag har själv inte jättelång barnerfarenhet, snart tre år, och för egen del så känner jag en kärlek jag inte känt innan, ovillkorslös. Självklart kan det vara jobbigt, främst om vi inte får sova, men kärleken överstiger det jobbiga och så fort det akut påfrestande är över brukar vi som översköljas av kärlek. Låter säkert oerhört kliché, men det är så jag upplever det.

Alex är ju väldigt bra på att ta instruktioner så om man kontaktar 112 skulle han säkert klara det rent praktiskt men frågan är den känslomässiga biten. Det låter ju som en stressad situation :p

Jag hoppas att det är så enkelt med den där starka kärleken som du säger. Det är säkert en stress för alla.

Ja och båda hemmaförlossningar har blivit ledda av 112 eller förlossningen, ingen drömmer nog om oplanerad hemmaförlossning, men jag tror (kanske främst hoppas :P) att man fixar det där och då om man måste.

Ja någon form av gammal instinkt lär väl titta fram. Vill ungen ut så lär den ju komma ut oavsett vad vi tycker liksom :p

Ang kuddiskussionen innan - var har ni köpt era kuddar?
Ikea hade bara 1 - och den rekommenderas från 12 månader...

Ullared köpte vi både kuddarna till vagnen och säng.. Sen om vi kommer använda dom el inte är en annan femma :p

men jag tror (kanske främst hoppas :P) att man fixar det där och då om man måste.

:D
Ja, hamnar man i situationen att bebisen kommer badrummet/bilen/hallen så har man ju som inte så mycket till val...
Jag hörde ett 911 samtal i "Doctors", en tjej som födde i bilen. Det var hemskt att höra hur panikslagen hon var. Det gick jättebra och typ ett par minuter efter att bebben var född kom ambulansen. Men de kom med massor av handfasta tips- viktigast var att inte försöka hindra bebisen....

*KL*
Å vad jag älskar rullstolen, :love:
jag är i boar-tagen och håller nu på att sortera dukar i bokstavsordning efter färg och annat sånt skitviktigt... :angel: Också har jag fått het thaikycklingwok till lunch så nu kommer jag nog vara snäll resten av dan....

Jag är så glad att du fick rullen till slut! :) Det låter så mysigt att du kan göra massa saker du inte kunde innan!

Har du också sådär härligt väder att man kan njuta av solen och sånt? Hade -1 här för en stund sedan men strålande sol så jag var ute i vanlig vårjacka förut :)

Jättesoligt och fint men typ 10 minus! :p
Rullen är underbar. Särskilt nu när jag fått lite finess med den. Det enda svåra är när dottern är hemma- hon är van att vara med på ALLT och särskilt när/om jag gör nåt är det ju extra intressant,.. ;) och det är lite läskigt med småfötterna, hon ryms inte riktigt i knäet o så... Men vi börjar på att få in lite snits där också faktiskt...

Haha, dags att sätta små flaggor på fossingarna? Eller en ståbräda bakom? :p

Men visst har du en ramp så du kan ta dig ut på altanen? Eller var det den som var på gång?

Men hörni så här kan vi inte ha det... plötsligt stendött i tråden!

Hähä, jag har pysslat lite hemma jag, rymt till någon förlossning har jag då inte... ;)

Händer inte så mycket här. Jag blir tjockare för var dag som går, Trollet sparkar på och jag försöker hitta på nya knep för magsyran om nätterna.

Bröt ihop förut för att jag uppenbarligen tappat förmågan att steka äggmackor. Riktigt hormon-grin... :grin:
Men nu är jag mätt och snäll igen.

I övrigt så är det snart årsmöte med föreningen och som sekreterare har jag minst sagt fullt upp med förberedelser! :crazy:
Så jag hoppas på att hinna klart med allt... *stress*

Kuddar har jag förresten köpt på Gekås sist vi var där. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar