Varför då svara mig med "Berätta gärna" då? Bara för att du skall kunna komma med en nedlåtande och dryg kommentar? Jag känner inte till din Bill Bailey och kan inte se vad det skulle ha för betydelse heller, han var inte huvudsaken utan det var din kommentar. Prova att sätta in någon valfri kvinna i stället så kanske du förstår varför det var sexistiskt.
Jag förstår att du inte kan ge källhänvisning på dina påståenden om du inte ens klarar av att googla fram vem Bill Bailey är. Det är dessutom inte ens relevant; det handlar om fördomar om hur feminister ser ut och hela poängen med att det är Bill Bailey på bilden är att han är MAN - och män får vara osminkade, orakade och ha löst sittande kläder utan att det anses vara något fel med det. Själv anser jag att alla får se ut som de vill. Om något är skämtet alltså antisexistiskt. Förstår du nu?
Jag har för övrigt faktiskt mycket svårt att tro att någon annan än du tolkar texten och bilden som sexistisk.
Om du inte kan komma med något svar på den första frågan jag ställde dig i - d v s om jag kan få en länk till den avhandling du hänvisat till - så känner jag att livet är lite för kort för den här typen av förklaringar.