Varför är inte alla feminister?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det @Dentaku driver med är de fördomar folk har mot feminister. Det illustreras med en man som ser ut som en helt vanlig man, men förmodligen fått en massa hat för sitt utseende om han varit kvinna.

Tack för att du och flera andra bekräftar det jag trodde; att skämtet faktiskt är rätt uppenbart. Det är nämligen det om man gång efter annan stöter på folk som använder "feminist" som skällsord. Hela kampanjen är ju till för att folk ska fatta hur idiotiskt det som visas på bilden nedan är - en idioti som alltså var vad jag drev med i mitt inlägg. Om någon fortfarande inte förstår så misstänker jag att det beror på att de inte VILL förstå.

MTI0ODUzMTcwMjg2NDAwNzg2.png

Okej, då har vi olika uppfattningar. Förekommer det ofta att män hotas med våldtäkt för att de visar upp orakade ben eller armhålor offentligt? https://www.dn.se/nyheter/sverige/modell-rakade-inte-benen-far-hot-om-valdtakt/
Eller hatstormen som blev efter att en kvinna syntes på tv med orakade armhålor när hon var publik på melodifestivalen. (Allt hon gjorde var alltså att inte raka armhålorna och vara publik @Anders men ändå var det folk som tyckte att hon var vidrig, äcklig, förtjänade att våldtas och stenas etc. En helt vanlig person som alltså får allt det här kastat mot sig. Så kom inte och säg att situationen är samma för män - hade en man synts i tv med orakade armhålor hade han knappast förtjänar att bli våldtagen)

Att du @Anders menar på att män får lika mycket skit för sitt utseende när de ser normala ut är inget annat än ett jäkla hån.
Och givetvis är inte hot och våld någonsin okej, det är det väl verkligen ingen som säger - men du kan väl knappast ha missat hur kvinnor(feminister) systematiskt får ta emot grova kränkningar så fort dessa publicerar något offentligt? Att återigen jämföra med vad ett fåtal feminister skriver om män (ofta generellt) med allt hat och hot som riktas mot enskilda kvinnor från ett stort antal personer är även det ett jäkla hån mot deras situation.

Konstigt, när jag var ung så såg kvinnor ut som kvinnor och ingen av de jag sammanlevt med under 45+ år har sett ut på nåt annat sätt. M.a.o normalt.

Hur ser en kvinna ut?

Om du får den upplevelsen av män, kanske du helt enkelt hänger med fel män?
Alternativt har köpt mediabilden av hur en kvinna ska se ut. Rekommenderar att du slutar med det, omgående, ingen riktig man bryr sig. Vi ser faktiskt mer till vad som är innanför skalet än det yttre.

Du känner att du kan prata för hela gruppen män?

Hur ett fruntimmer ska se ut i någon annans ögon är väl egentligen egalt, det viktiga är väl vad hon anser själv.
Samma sak gäller naturligtvis för män också.

Sedan tillkommer ju den lilla saken som komplicerar det hela. Det där med att attrahera en partner.
För en intelligent, social människa är det betydligt lättare oavsett yttre.
Om man själv agerar på ett sätt som inte passar majoriteten , ja då minskar urvalet betänkligt.
Som pojke upptäckte man ju tidigt att vissa saker underlättade betydligt.
Egen moppe och kunna dansa var bonus.
Ngr år senare var det egen motorcykel/bil som kom till.
+ det där med att hålla sig rimligt nykter...
Sen efter lumpen, då man landat i sin personlighet så var det ju egentligen bara att vara sig själv,,så löste det hela sig till det bästa.

Visst många faller in i de mallar som reklam och konventioner ställer upp.

Men förutom hygien så är det egentligen individen som person som räknas på sikt.

Att bygga förhållande på gods o guld kan nog vara glassigt en tid, men av dem jag känner som gjort det, så brukade de känna sig tämligen billiga efter en tid,

Det var inget svar på det jag frågade.
Hur ser en kvinna ut? Anser du att en kvinna har ett specifikt utseende?

Vet du inte skillnaden så kan jag tyvärr inte bistå med hjälp. Kanske om du tittar lite närmare på din sambo så kan han säkert hjälpa dig.
:idea:

Vet du inte skillnaden så kan jag tyvärr inte bistå med hjälp. Kanske om du tittar lite närmare på din sambo så kan han säkert hjälpa dig.
:idea:

Min sambos utseende är ju inte talande för hur alla kvinnor skulle se ut. Kan du inte svara på frågan? Antagligen för att du inte vet själv :)

Nej, det verkar ju som att det behövs om man läser de inlägg ni gör som upplever ordet negativt. Kunskapen i ämnet verkar tyvärr högt korrelerad med den viljan, i denna tråd.
Och det är naturligtvis det du vill framhäva..att de som inte håller med dig , gör det av okunskap..synnerlig liberal inställning till olika åsikter

Nej, det verkar ju som att det behövs om man läser de inlägg ni gör som upplever ordet negativt. Kunskapen i ämnet verkar tyvärr högt korrelerad med den viljan, i denna tråd.

Ni? Du får gärna säga du.
Kunskap? Jag väntar fortfarande på en förklaring på vad feminism egentligen är.
Jag kan även tillägga att i mitt hushåll är vi 100% jämställda, jag gör allt. Nisse är mest ute, ibland kommer han in med en fet mus, men inte fan tillagar han den inte.
För övrigt har jag kanske bidragit med 10-15 inlägg i denna 56 sidiga tråd så du kanske borde rikta din kritik mot de kvinnor som uppenbarligen inte vill skriva under på din och andras "feminism".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 830
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 456
Senast: Grazing
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 408
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30