Jag skriver ingenting om vad feminism är för något, försöker bara svara på det du skrivit så gott jag kan. Snarare har jag försökt förklara hur jag uppfattar feminism, hur begreppet feminist känns och varför jag tar avstånd från det.
Tror jag formulerade mig felaktigt, ber om ursäkt för det. Har inget emot genusmedvetna förskolelärare. Tycker det är bra att "rosa tjejer som leker med barbies" och "blåa killar som leker med bilar"-gränsen tonas ner så det inte ska vara svårt att kliva över den.
Själv lekte jag massor med dinosaurier och att jag var en dinosaurie när jag gick på dagmamman, lekte mycket med killar men sen när jag var runt 8år så fick jag en dinosaurie i julklapp och tyckte om den, men gömde den lite för det kändes som att det var "pojkigt" och jag skämdes över den. Men senare så ingick den i mina lekar på mitt rum. Lekte även med Bratz, pokemon, hästar.
Tycker fokus ska ligga på andra saker än könsroller eller könsidentiteter bara, men även att ett kön ska respekteras och inte "suddas bort". Men ja, det är ju så olika överallt...