Eller så kan du välja att se det positivt att få råd från en som kämpat och kämpar också hela tiden med måendet och se det som en bra grej, att det faktiskt finns en möjlighet att jobba med sig själv och ändra om sitt liv och sitt sätt att se på det.
När jag kom in till akuten häromdagen med ett leende och var glad att jag, mitt i den faktiskt ganska väldiga hopplösheten, lyckades samla mig och styra tankarna rätt så att armen klarade sig såpass bra som den gjorde eftersom att jag annars skulle få galna problem att bära kameran vilket just nu är en stor del av mitt liv. Visst jag kan se det som ett misslyckande och som att jag är världens mest värdelösa person som föll tillbaka så extremt och behövde hjälp eller så kan jag vara glad att jag faktiskt lyckades tänka mig ur ångestattacken och ta mig ur tankarna jag hade och se det som en positiv grej att jag faktiskt samma natt kom hem igen och kunde hämta min hund på morgonen. Det har faktiskt gjort den händelsen till en delvis positiv händelse, jag lyckades ta kontroll.
Sen så vet jag att jag kommer falla tillbaka igen för det kommer jag alltid att göra men förhoppningsvis så blir kontrollen bättre och bättre och framförallt så blir kanske viljan att ha den kontrollen bättre och bättre. För ibland vill man inte kämpa emot och vill bara ge upp. Vilket också är helt normalt och helt okej.
Jag skrev i min dagbok när jag var liten redan som typ 10 åring som motto att "För att överleva måste man bit för bit förinta sig själv" och det är först dom senare åren nu som jag har tänkt till att det mottot inte är särskilt bra eller sunt även om det är så livet är för mig. Jag vet hur det är att inte vilja vara med i det här livet och jag vet också att ingenting blir bättre när man inte väljer att ändra sin attityd till saker och ting.
Det går att förändra livet och tankarna, finns det ingen terapi som fungerar så får man hitta och leta någon annanstans, jag har valt att lyssna på andra som har gått igenom liknande och försökt ta efter hur dom har lärt sig att tänka och på så sätt sakta men säkert ändra om sitt sätt att se på saker och ting. Jag känner dock fortfarande långt ifrån alltid en livslust men jag förbiser det och kämpar på ändå så gott det går för jag väljer att leva det här livet och väljer att försöka se positivt på saker och ting. Man måste nånstans välja att leva, det är ett val varje person gör själv även om det är sjukdomar inblandat.