Wille
Trådstartare
Jag har försökt hitta odlingsintresserade som jag tänkte låna ut mark till, men har inte hittat någon.Jag tror inte du ska utesluta att det finns likasinnade i stan. De kan ju älska odling tex men bara inte ha möjlighet att äga hus och kunna odla.
Ett ex till mig hade föräldrar som bodde på inne Söder(Sthlm) i lght. Mamman var miljö-människa politiskt på ngt vis inom EU. Hon älskade att åka och odla och pyssla på sin kolonilott. Och pysslade med olika hantverk etc.
Jag vet ju fler liknande.
Ang ångest och terapi så kan man absolut få den dämpad eller t.o.m. löst med rätt terapi. Men du får också verktyg att hantera den ångest som kanske blir kvar eller om någon ny situation tvingar fram liknande känslor.
Jag hade också både sprut/nål-fobi och blodfobi. För mig är det helt borta. Tvärtom tycker jag nästan det är intressant.
Det känns ju som att dina fobier hindrar dig väldigt. Och att de äter upp energi för dig.
Jag undvek gärna saker som det förut. Men idag är jag kompulsiv vad gäller att göra saker jag är rädd för just för att jag inte vill bli begränsad och kunna leva fritt.
Det är fantastiskt vad modig man kan bli när man väl börjat.
Den där rätta terapin har lyst med sin frånvaro i omkring 45 år.