Jag håller helt med, den listan gör mig väldigt konfunderad. Det är bonusartefakter som (kanske!) uppstår efter en längre tids vänskap, inte saker som jag skulle drömma om att ha som motivation till varför jag sökte nya vänskapsrelationer.För mig skaver den här listan lite på ngt vis.
Om jag ska definiera vad jag vill ha ut av vänskap är det annat som kommer högst. Att man har kul ihop, att personen är intressant, att man kan mötas på ngt sätt etc.
Jag fattar att du också så klart vill det!
Men för mig framhålls de här sakerna i citatet lite väl mkt på ngt vis.
Och jag tror att väldigt få vänskapsrelationer ser ut så.
Jag är lycklig nog att ha fina vänner som ger mig mkt positivt. Vissa fyller vissa behov och andra fyller andra behov. Jag har en rätt brokig skara vänner IOM det. Och alla tillför ju saker.
Det är väldigt få som jag säger exakt allt till, som jag vet backar upp när som helst och hur som helst. Och många, många har inte sådana tighta relationer öht.
TS, det suger att känna sig ensam. Men jag tror att du kommer ha fortsatt väldigt svårt att skapa nära band med människor om du inte ser en initial vänskap som ett tvåvägsutbyte - något jag inte ser att du gör i de beskrivningar du lämnat.