Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
borde inte bli förvånad men arg blir man!Läser. Blir arg, förtvivlad, förbannad.
Tvi!
https://www.expressen.se/kultur/jon...LADXXhJADr7-fH_GPI7mvnFG8BbOpVzvGQjZAKmpKuHD4
Jag blir mer och mer rädd för vad som kommer ske efter valet om SD får makt. Grät lite igår över vad som kanske komma skall.Läser. Blir arg, förtvivlad, förbannad.
Tvi!
https://www.expressen.se/kultur/jon...LADXXhJADr7-fH_GPI7mvnFG8BbOpVzvGQjZAKmpKuHD4
Känner samma sakJag blir mer och mer rädd för vad som kommer ske efter valet om SD får makt. Grät lite igår över vad som kanske komma skall.
Då flyttar jag från SverigeJag blir mer och mer rädd för vad som kommer ske efter valet om SD får makt. Grät lite igår över vad som kanske komma skall.
Fantastiskt kul. Åkesson skrattade försvarsminister rätt upp i plytet. En riktig fullträff för Åkesson som tvålade till honom ordentligtHerregud vilken sandlåda i Aktuellt. Från båda sidor.
Vart då?Då flyttar jag från Sverige
Fantastiskt kul. Åkesson skrattade försvarsminister rätt upp i plytet. En riktig fullträff för Åkesson som tvålade till honom ordentligt
Fantastiskt kul. Åkesson skrattade försvarsminister rätt upp i plytet. En riktig fullträff för Åkesson som tvålade till honom ordentligt
Vart då?
Tänkte så jag med. "Det blåser hårt, det blåser kallt, det blåser högervindar överallt"..Väldigt relevant fråga mtp på vilka politiska vindar som blåser i stort sett överallt
Bra att det finns någon som är så lättroad. Synd bara att du inte är intresserad av innehåll utan bara av tomma och löjliga gester.Fantastiskt kul. Åkesson skrattade försvarsminister rätt upp i plytet. En riktig fullträff för Åkesson som tvålade till honom ordentligt
jag letar runt men nånstans måste det ju finnas...Vart då?
Jag har sett både Ygeman och Hultqvist idag och även om Åkesson är dålig så var de båda bedrövliga och jag fattar inte vad S tänkte, det får knappast några av SDs väljare att byta sida och S representanter kastar sand. Totalt ovärdigt hela grejenNä, nervöst skrattande från en Åkesson som inte lyckades sätta bollen ens från straffpunkten när Hultqvist gång på gång lade upp den där utan att ens vakta målet genom att vara fantastiskt osammanhängande, känslomässigt påverkad och inte visste vart han skulle kräva att få gräva i sandlådan. Håller med @Taggis om den genomgående sandlådenivån.
Istället återupprepade Åkesson sina egen plakatpopulism bestående av en verklighetsbild som inte har så mycket med verkligheten att göra.
Det är verkligen deprimerande hur debatten ser ut dessa dagar. Blev förskräckt av några minuters radiodebatt idag också. Måste vi verkligen välja någon enda av dessa? Kan de inte skicka fram nya, lite mer sansade representanter nu sista veckan?
Rätt ska vara rätt. Det som skedde med utförsäkring av sjuka är FK egen ide.
De en övertolkade reglerna och eftersom vi inte har politikerstyre kunde inte politiken görs nåt åt det.
Det är mest en känsla för mig, dvs inget direkt konkret jag kan peka på (jätteflummigt, jag vet). Tex tyckte jag inte innan att MA hade vad som krävdes men där har jag ändrat åsikt, jag är positivt överraskad där. Det har inget med partifärg att göra utan om det känns som att de kan göra jobbet.
En vän som satt i utskottet är min källa. vilken är din?Nej! Det var inte FKs egna idé. Oppositionen skrek sig hesa hur det var riktigt dålig lagstiftning och hur det skulle slå mot dem som var svagast på arbetsmarknaden, vilket vad precis vad som hände.
Det finns flertalet anledningar att det drevs, men summa summarum, man behövde finansiera jobbskatteavdrag och valde att rikta in sin på de svagaste på arbetsmarknaden. De som var för sjuka för att jobba... Man minskade finansieringen för sjukförsäkringen för att flytta budgetutrymme för jobbskatteavdragen.