Eller hur! Ungefär som en ofördelaktig Versaillesfred, minst! Vad ska man göra liksom??
Som när tyskarna skickade Lenin till Ryssland med några miljoner.
1917: Fantastiskt det lyckades
1941: Helvete det lyckades
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur! Ungefär som en ofördelaktig Versaillesfred, minst! Vad ska man göra liksom??
Det är skämsigt att de inte ens vågar stå för att de ändrat inställning till att ge inflytande åt SD för att komma åt makten. Utan ska ljuga ihop skit för att motivera det på andra sätt.Vad lallar Pehrson om. Han tar gärna upp V historia men SD historia är bara historia och inte alls som de är nu. Trots att SD politiker gång, på gång, på gång, avslöjas som rasister. Det är inte som V politiker är hardline kommunister. Idag.
Jag är en av dem! Jag funderar på att rösta på V men jag vill inte ha ett parti som flirtar så mycket med gränsen, skulle föredra att de istället propsar på sina viktigaste punkter oavsett om de hamnar i regering eller inte.Går ju att kräva saker och samarbeta utan att nödvändigtvis sitta i regering? De jag har omkring mig har tvärtom blivit oroliga av det beskedet och ett par har bestämt sig för att gå till MP eller S istället för att inte riskera att rösta på ett parti orsakar att Ulf blir statsminister till slut.
Jag är en av dem! Jag funderar på att rösta på V men jag vill inte ha ett parti som flirtar så mycket med gränsen, skulle föredra att de istället propsar på sina viktigaste punkter oavsett om de hamnar i regering eller inte.
Jag förstår att folk säger att V är trötta på att vara dörrmattor men jag tycker att alternativet är helt enkelt otänkbart. Hellre dörrmatta isåfall! Praktiskt sett så är det betydligt enklare att försöka samarbeta med en S regering än motsatsen
Rätt ska vara rätt. Det som skedde med utförsäkring av sjuka är FK egen ide.Ditt första stycke...flertal fick mer pengar i fickan under Reinfeldts styre. Men det som skedde med sjukrivna är en skam.
Vad lallar Pehrson om. Han tar gärna upp V historia men SD historia är bara historia och inte alls som de är nu. Trots att SD politiker gång, på gång, på gång, avslöjas som rasister. Det är inte som V politiker är hardline kommunister. Idag.
Frågan är bara varför de gjorde det, jag har alltid misstänkt att det var en form av aktivism för att få alliansen att se illa ut och tappa väljareRätt ska vara rätt. Det som skedde med utförsäkring av sjuka är FK egen ide.
De en övertolkade reglerna och eftersom vi inte har politikerstyre kunde inte politiken görs nåt åt det.
Det är sällan. Men den här gången håller jag med Åkesson.Klarspråk om säkerhetsriskerna för riket vi står inför med SD. Riktigt obehagligt med utnämningsmakten och försvars- och utrikesdepartement - och samtidigt en pågående NATO-ansökan och Putins krig I Europa.
Är verkligen S desperata. Bra att Åkesson biter ifrån. Det kommer att gynna SD om en veckaDet är sällan. Men den här gången håller jag med Åkesson.
Det är vajsing när regeringsföreträdare går ut och gör en presskonferens strax innan ett val om oppositionens olämplighet.
Dessutom tror jag det är extremt kontraproduktivt.
(s) har varit tydliga i debatten med det här, och det är bra, men det här greppet är vajsing.
Jag håller med. Tycker det är betydligt bättre att vara tydliga i debatten och ifrågasätta och markera där än att kalla till presskonferens, det känns verkligen kontraproduktivt. Alla vet redan detta, de väljer att rösta på sd ändå och en presskonferens kommer bara spä på deras offermentalitet.Det är sällan. Men den här gången håller jag med Åkesson.
Det är vajsing när regeringsföreträdare går ut och gör en presskonferens strax innan ett val om oppositionens olämplighet.
(s) har varit tydliga i debatten med det här, och det är bra, men det här greppet är vajsing.
Jag ogillar verkligen den här "Sverige brinner"-retoriken, speciellt när man inte tycker det är så noga att hålla sig till fakta.Diktaturfasoner inför öppen ridå. S har alltså en pressträff för att "informera" om oppositionen. Man tror knappt att det är sant. Partiet som gjort Sverige mer sårbart än någonsin, som formligen plågar befolkningen med skatter och hutlösa el- och bränslepriser, som avslöjats vara nedlusat av islamister, från ungdomsförbund upp till partistyrelse och ministernivå
Ja, hans svar gör ju inte att han känns direkt mer pålitlig än innan.Mm jag tycker också det blir konstigt när man gör detta nu, under sista valspurten. Borde man inte gjort detta tidigare, om hotet nu är så pass allvarligt? Och då menar jag inte hålla presskonferens utan driva på för denna redovisning av kontakter med Ryssland. Jag måste ifrågasätta det system då som gör att politiker kan släpa fötterna efter sig om så pass stora frågor tills det ligger i tiden att släppa en bomb på en valrörelse.
JÅs svar är dock tämligen verklighetsfrånvänt, saxat från twitter:
Jag ogillar verkligen den här "Sverige brinner"-retoriken, speciellt när man inte tycker det är så noga att hålla sig till fakta.
Håller med, det känns inte alls bra att de går ut så här. Jag håller nog med vad de säger, men vem som säger det, och när...Det är sällan. Men den här gången håller jag med Åkesson.
Mm jag tycker också det blir konstigt när man gör detta nu, under sista valspurten. Borde man inte gjort detta tidigare, om hotet nu är så pass allvarligt? Och då menar jag inte hålla presskonferens utan driva på för denna redovisning av kontakter med Ryssland. Jag måste ifrågasätta det system då som gör att politiker kan släpa fötterna efter sig om så pass stora frågor tills det ligger i tiden att släppa en bomb på en valrörelse.
JÅs svar är dock tämligen verklighetsfrånvänt, saxat från twitter:
Jag ogillar verkligen den här "Sverige brinner"-retoriken, speciellt när man inte tycker det är så noga att hålla sig till fakta.
Att S kanske har rätt i sak gör inte nödvändigtvis att de har rätt i gärning. Det är ett väldigt märkligt tilltag.Ja, där håller jag såklart inte med stolle-populist-verklighetsfrånvänd-Åkesson. Jag menade enbart i att tycka att det här sättet att agera från (s) var kasst.
Med ett sådant svar kastar man istället liksom nästan in en vedklabb för att det var rätt av (s) att återigen förtydliga stollighetspartiets mörka och faktaresistenta sidor.