Valtråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir det ett dåligt valresultat för C så antar jag att man kommer omvärdera linjen, i led med Ls stämma efter valet 2018 etc. Men alltså, jag tror du underskattar hur omtyckt Annie Lööf är överlag? Inte bara av C utan andra för att hon står upp för nåt slags medmänsklighet som gått förlorad.

Även jag som verkligen inte är C tycker Annie Lööf är en bra partiledare (om än inte en statsministermässig i mina ögon). Samma med Reinfeldt, även om jag inte är M så respekterade jag hans skicklighet som partiledare och politiker.

Även jag som verkligen inte är C tycker Annie Lööf är en bra partiledare (om än inte en statsministermässig i mina ögon). Samma med Reinfeldt, även om jag inte är M så respekterade jag hans skicklighet som partiledare och politiker.
Ja..de är "resonabla".
I Reinfeldts fall blev det tyvärr så att hans , inte lika kompenta ex hustru, släpptes fram i Stockholm... med katastrofala resultat. Vilket fortfarande präglar regionen.

Nu blev jag nyfiken, vad saknas för statsministermässighet? :D (menar alltså inte något illa nu)

Nu blev jag nyfiken, vad saknas för statsministermässighet? :D (menar alltså inte något illa nu)

Det är mest en känsla för mig, dvs inget direkt konkret jag kan peka på (jätteflummigt, jag vet). Tex tyckte jag inte innan att MA hade vad som krävdes men där har jag ändrat åsikt, jag är positivt överraskad där. Det har inget med partifärg att göra utan om det känns som att de kan göra jobbet.

Vi har väl yttrandefrihet
Då tar vi det igen, börjar bli lite tjatigt nu.
Vet du var yttrandefrihet betyder?
Yttrandefrihet betyder att du får kläcka ur dig, nästan, vilka dumheter som helst utan att någon kommer och rycker dig ur sängen kl 3 på morgonen varpå du släpas ner i en källare och får stryk i några dagar och sedan summariskt döms till ett långt fängelsestraff. Även när det gäller ordet "nästan" så får du inte släpas ner i en källare för att få stryk däremot kan du förvissa saker dömas i domstol.
Det betyder inte att man har rätt att kläcka ur sig dessa dumheter var som helst, tex forumägare får redigera dina poster och folk får kasta ut dig ur vardagsrummet, eller att man inte får säga emot det som sägs.
Det där att dra på sig offerkoftan och dra till med yttrandefrihetskortet visar bara på en gigantisk okunskap och att argumenten tar slut.

Egentligen så är väl fenomenet inte så konstigt, främlingsfientliga partier har historiskt sett brukat bli lite mer poppis i oroliga tider. Men även om det inte är så konstigt, så är det djupt tragiskt och vi borde veta bättre.
Särskilt om oron grundar sig i invandring som inte blev riktigt så bra som det var tänkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 851
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Tycker du att det är okej att smyga runt och titta på ett utannonserat hus, från utsidan, vid annan tidpunkt än den aviserade visningen...
2
Svar
24
· Visningar
1 553
Senast: kolblakkur
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 854
Senast: Mineur
·
Samhälle Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 064
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar