Valtråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi befinner oss i ett läge nu som vi inte gjort tidigare. SD har varit markant större än M en längre tid; vilket minskar Ms förmåga att hålla SD i örat. Tanken på högersidan var att dra nytta av SD-rösterna, utan att ge SD makt. Lite svårt för M att säga nåt om det nu.

Vi befinner oss i ett läge nu som vi inte gjort tidigare. SD har varit markant större än M en längre tid; vilket minskar Ms förmåga att hålla SD i örat. Tanken på högersidan var att dra nytta av SD-rösterna, utan att ge SD makt. Lite svårt för M att säga nåt om det nu.
I sämsta fall är det väl Åkesson som leder oppositionen efter valet och håller Ulf i örat

Kanske dags för S att sluta föra politik som driver över väljarna till SD? När till och med ett så hemskt parti verkar bättre är det ju något som är allvarligt fel.

Ni ska komma ihåg att det var ju de här två stollarna Hultqvist och Ygerman som var en säkerhetsrisk för några år sedan i IT skandalen på Transportstyrelsen. Ygerman fick sparken🤭. Och det är bevisat att det var ett svek mot landets säkerhet.

Ni ska komma ihåg att det var ju de här två stollarna Hultqvist och Ygerman som var en säkerhetsrisk för några år sedan i IT skandalen på Transportstyrelsen. Ygerman fick sparken🤭. Och det är bevisat att det var ett svek mot landets säkerhet.
Du menat outsorcingen som borgarna bestämde och som sossarna sedan ärvde problemen med. Ja den historian minns jag väl. Skulle gissa att det var då borgarna verkligen lärde sig att man kan smutskasta andra för sina egna misstag.

Eh, sist jag kollade var Aftonbladet ägt av Schibsted-koncernen, och inte av svenska staten.

Public service är vänster om SD => Aftonbladet är vänster om SD => Aftonbladet är ergo public service.

Liksom jag därmed är public service. Och den allra största delen av medborgare i vårt land.
Jag tänker att ALLA organisationer i vårt land är i snitt långt vänster om SD.

Så logiskt och fint.

Väntar på partiledardebatten i P1. Skulle börja vid tre. Blir spännande att höra vad de säger den här gången. Tycker det brukar bli mindre tjafsigt i radio än på TV, så föredrar det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 851
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Tycker du att det är okej att smyga runt och titta på ett utannonserat hus, från utsidan, vid annan tidpunkt än den aviserade visningen...
2
Svar
24
· Visningar
1 553
Senast: kolblakkur
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 854
Senast: Mineur
·
Samhälle Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 064
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar