Valtråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Menar du att jag ska lägga upp en asylansökan från migrationsverket och deras beslut?

Varför inte? Eftersom du så säkert uppger att asylsökande ljuger om sin läggning och därmed beviljas UAT. Utan att veta säkert så är det olämpligt att misstänkliggöra en otroligt utsatt grupp (som dessutom finns uppräknat särskilt i FN Human Rights Charter). Om du ansöker om asyl på andra grunder, får avslag och sedan efter att ha levt gömt i fyra år och inte kan verkställas, och när du sedan söker pga att du är LGBTQI så är chanserna att du beviljas asyl i princip omöjligt. Av de som första gången ansökte om asyl pga sin sexuella läggning var det 6.6% som beviljades asyl. 6.6%

https://www.rfsl.se/wp-content/uplo...GAR-I-HBTQ-I-ASYLÄRENDEN-bilaga-statistik.pdf

I någon annan tråd så hade du väl enorma problem med fenomenet att underbygga åsikter med forskning, och tyckte att det var fel att inte bara få tycka?
Nope... jag hade problem med att det ofta krävdes länkar hit och dit av användare som förmodligen inte tillhör "den rätta sidan". Och att det går att hitta länkar som bevisar allt.

Forskning kommer inte alltid fram till samma slutsats. Allt går att "bevisa" via en länk.

Nope... jag hade problem med att det ofta krävdes länkar hit och dit av användare som förmodligen inte tillhör "den rätta sidan". Och att det går att hitta länkar som bevisar allt.

Forskning kommer inte alltid fram till samma slutsats. Allt går att "bevisa" via en länk.
Så om man tillhör sidan jag tillhör, då duger varken forskning eller tyckande?

Men vad fan är det här, någon tjänsteman från SD ville bjuda in till minnesfika för invasionen av Polen 1939 idag. Mysigt värre med tilltänkt kardemummalängd. https://www.aftonbladet.se/nyheter/...uppmanar-till-firande-av-nazitysklands-anfall
Helt sjukt...så galna, ynkliga personer i SD.

Höll precis på att länka till detta och om hur SD sprider lögner.

Spelar ingen roll om det finns ett antal mer rumsrena i partiet. Finns så många äckel i överflöd.

Jag tycker Åkesson kommer för lätt undan.

Jo, men... men varför finns inte samma kritik mot Lööf, att hon inte redan nu ger besked gällande att samarbeta med V vore rimligt och bra, och pratar om dem i positiva ordalag? Det här rör förstås inte de du känner som normalt röstar på V.
Lööf har väl inte krävt att sitta i regeringen för att samarbeta med denna?

Kritik mot att hon inte vill samarbeta med V hör jag hela tiden.

Om du menar enskilda ärenden så kan du gå igenom beslut som fattats av Migrationsdomstolen/Förvaltningsrätten som är tillgängliga vid förfrågan. I princip alla avslag överklagas ska tilläggas.

ht

Om du menar enskilda ärenden så kan du gå igenom beslut som fattats av Migrationsdomstolen/Förvaltningsrätten som är tillgängliga vid förfrågan. I princip alla avslag överklagas ska tilläggas.

https://www.domstol.se/migrationsdo...beslut/bestall-domar-beslut-eller-handlingar/
Men det står ju klart och tydligt att domstolen alltid gör en sekretess prövning innan handlingar lämnas ut. Så det är omte alls säker att man får de uppgifter man vill ha

Men det står ju klart och tydligt att domstolen alltid gör en sekretess prövning innan handlingar lämnas ut. Så det är omte alls säker att man får de uppgifter man vill ha

Har du ens försökt innan du tvärsäkert säger att asylsökanden ljuger om sin status som LGBTQI status? Läs på om RFSL statistik som jag länkade i. Där har man gått igenom ett stort antal mål och konstaterat hur svårt det är att beviljas UAT pga sexuell läggning. Och då handlar det om personer som uppger sin status första gången de ansöker. Inte om att de ändrar sina skäl under tiden de lever illegalt i Sverige.

Tror ni AL får sparken eller avgår hon på valnatten? Hon har ju dragit ner partiet till Mp nivå och kommer därmed att göra sitt sämsta val. Tror att ersättaren blir mer SD vänlig och då är C tillbaka på andra sidan staketet. Då slipper vi vänstern i all evighet

Tror ni AL får sparken eller avgår hon på valnatten? Hon har ju dragit ner partiet till Mp nivå och kommer därmed att göra sitt sämsta val. Tror att ersättaren blir mer SD vänlig och då är C tillbaka på andra sidan staketet. Då slipper vi vänstern i all evighet
Ja kanske ..men önskar vi slipper ett parti som gör en"Trump". Det bådar inte gott för Sverige.

Blir det ett dåligt valresultat för C så antar jag att man kommer omvärdera linjen, i led med Ls stämma efter valet 2018 etc. Men alltså, jag tror du underskattar hur omtyckt Annie Lööf är överlag? Inte bara av C utan andra för att hon står upp för nåt slags medmänsklighet som gått förlorad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 851
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Tycker du att det är okej att smyga runt och titta på ett utannonserat hus, från utsidan, vid annan tidpunkt än den aviserade visningen...
2
Svar
24
· Visningar
1 553
Senast: kolblakkur
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 857
Senast: Mineur
·
Samhälle Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 064
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar