Ja eller ta bort de kriminella innan man öppnar bron. Inte vara så naiv att man förstör för människor som slitit häcken av sig för att köpa sig ”säkert” boende.Ett alternativ vore att låta bron vara men ta bort de kriminella.
Innan man sitter och tycker saker så behöver man nog uppleva en del av problematiken själv. Man kan även göra räkneexemplet på sitt eget boende.
Vi bor på en ö utanför Stockholm. Här bor ca 1000 personer. Det finns en väg att ta sig till vår lilla ö. Om vi låtsas att en eller två tungt kriminella ”familjer” flyttade hit så är det motsvarande Rinkebys siffror. Om dessa familjer skulle kontrollera infarten till ön genom att ställa ut beväpnade vaktposter skulle jag inte känna mig tryggare. Dessa personer skulle även kontrollera vilka som får vistas på lekplatsen och badplatsen. De skulle nyttja förskolans gård att sköta sina affärer med vapen och droger. Detta skulle ske både på dagtid och nattetid. De skulle vakta skolbussarna och terrorisera skolan deras barn går i.
Saker jag direkt skulle sluta med om detta hände:
- besöka bad och lekplats
- sluta bjuda hem vänner
- sluta gå med hunden
- inte låta barnen gå till sina vänner själva
- inte låta barnen åka buss och skolbuss själva
- inte gå på promenad. Och definitivt inte med ljudbok i båda öronen.
Och ja, jag skulle flytta illa kvickt. Men det är för att jag är privilegierad och kan. Alla har inte samma möjlighet.
Buset behöver kontrolleras. De behöver tas bort från sina ”poster”. Detta så att alla andra kan få frihet och trygghet.
Mvh Miks