Så gick det med L löften om SD
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-liberalerna-mot-resa-med-sverigedemokraterna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-liberalerna-mot-resa-med-sverigedemokraterna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl ganska känt att SD har väldigt mycket traditionell vänsterpolitik även om de är ett högerextremt parti. Det är en av anledningarna att tycka de är hel irrelevanta om man bortser från den rasistiska grunden, tycker jag. De har tagit otroligt många S-väljare.Du är nog en av få som anser att SD är vänster, ideologiskt eller i sakfrågor. Kan du utveckla resonemanget lite?
Inom vilka områden? Deras åsikter om välfärden, familjepolitik och hbtq-frågor går ju vitt isär. Kanske att de närmar sig varandra ang. vård och skola såvitt jag minns att jag reflekterat, men jag har inte detaljstuderat dem gentemot varandra. Läser mest SD's partiprogram för att veta vad "fienden" säger just nu.Det är väl ganska känt att SD har väldigt mycket traditionell vänsterpolitik även om de är ett högerextremt parti. Det är en av anledningarna att tycka de är hel irrelevanta om man bortser från den rasistiska grunden, tycker jag. De har tagit otroligt många S-väljare.
Sd trånar ju efter det gamla folkhemssverige som det var typ på 50-talet, när sossarna hade härskat oavbrutet sen tidernas begynnelse. De pratar även om en stark välfärdsstat och stärkta rättigheter för arbetare.Du är nog en av få som anser att SD är vänster, ideologiskt eller i sakfrågor. Kan du utveckla resonemanget lite?
Ja precis, det går vitt isär. Men det är mycket prat om höjd A-kassa/sjukförsäkring/pension, man värnar arbetarklassen starkt, det är välfärd hit och sociala reformer dit, och ganska mycket reglering av diverse. Socialkonservativt skulle jag nog kalla det utan att ha läst en enda poäng statsvetenskap.Inom vilka områden? Deras åsikter om välfärden, familjepolitik och hbtq-frågor går ju vitt isär. Kanske att de närmar sig varandra ang. vård och skola såvitt jag minns att jag reflekterat, men jag har inte detaljstuderat dem gentemot varandra. Läser mest SD's partiprogram för att veta vad "fienden" säger just nu.
Minns du vilken tidning/plattform? Det hade varit intressant att läsa.Ja precis, det går vitt isär. Men det är mycket prat om höjd A-kassa/sjukförsäkring/pension, man värnar arbetarklassen starkt, det är välfärd hit och sociala reformer dit, och ganska mycket reglering av diverse. Socialkonservativt skulle jag nog kalla det utan att ha läst en enda poäng statsvetenskap.
Någon debattör skrev just om det där igår men jag lyckas fasen inte finna det nu. Det var iaf läsvärt .
Och visste ni att:En omfattande invandring från kulturer med en reaktionär och religiöst strikt syn på privatlivet och könsroller har gjort att hatbrotten ökat och att många begränsas i möjligheten att offentligt vara öppen med vem man är. Hedersförtryck och kulturella normer gör att rätten att leva som den man är eller att välja partner begränsas för många unga.
Vilket fyndigt sätt att få det se ut som att man värnar om hbtq+ samtidigt som man antyder att de inte är "svenskar i allmänhet". Ursäkta, var är min kräk-emoji Här gör vi också en fin liten segway in i att trans kanske = könsdysfori, eller i alla fall ofta är så eftersom samhället gör de stackars barnen förvirrade:HBT+ -personer är en lika heterogen grupp som svenskar i allmänhet.
Nu råkade jag snöa in på dumheterna SD försöker förklä med vårdat språk, ursäkta om det blev OT.På samma sätt som samhället inte ska förhindra någon att leva som den önskar, bör inte HBT-personers identitet i den offentliga debatten begränsas till sexualitet. Barn och unga ska inte heller av offentliga institutioner ledas till att problematisera kring sexualitet och identitet -det viktigaste måste vara att alla barn växer upp med en positiv självbild. Samhällets hantering av barn med könsdysfori och dess långsiktiga konsekvenser ska utredas.
En liten fundering som jag har när det gäller redovisningen av var pengarna kommer ifrån, Putte har väl en hel del intressen av att lägga sig i svenskt val?
Det fanns en hel tråd om det för ett tag sedan men den handlade förvisso mest om huruvida Buke skulle nämnas eller ej, och i så fall på vilket sättHaha har ni tittat på detta?
Ok! Har helt missat (fast sett ett par avsnitt). @Sedna blev iaf citerad idag .Det fanns en hel tråd om det för ett tag sedan men den handlade förvisso mest om huruvida Buke skulle nämnas eller ej, och i så fall på vilket sätt
Med tanke på att Centern kommer ur Bondeförbundet, så finns det säkert någon anledning till att de kallas så.Lite lustigt att Centern presenteras som ett bondeparti, ingen jordbrukare jag känt ha någonsin röstat på dem. Mina morföräldrar och grannarna t ex var/är moderater.
Oj, häromkring är de jättestora. Männen röstar SD och kvinnorna C bland bönderna här (för att generalisera grovt).Lite lustigt att Centern presenteras som ett bondeparti, ingen jordbrukare jag känt ha någonsin röstat på dem. Mina morföräldrar och grannarna t ex var/är moderater.
De områden där partiet kommer att spara pengar är biståndet (30 miljarder neddragning), klimatpolitik, arbetsmarknadspolitik, integration och invandring.