Valtråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skallmätning låter som en ineffektiv metod för identifiering av människor, det är inte tillräckligt stor skillnad på olika individers huvud. Att DNA-testa folk som misstänks befinns sig illegalt i landet och inte kan eller vill uppvisa någon form av ID-handling låter däremot som en fullt rimlig metod. DNA används redan för att identifiera andra typer av brottslingar så det är bra att det även skulle kunna användas här. Att ha ett skuggsamhälle med folk som är illegalt i landet är ett enormt problem, dels för att vi förlorar skatteintäkter och arbetstillfällen och dels för att personerna utnyttjas under slavliknande förhållanden.
Haha, ja såklart är problemet med skallmätningar att de är ineffektiva! Som du säger så finns det så mycket effektivare saker idag som vi kan göra för att syssla med rashygien. 🥰

Nä.

Senaste rangordningen av frågor var (juli):
Lag och ordning är fortsatt väljarnas viktigaste fråga (44%), följt av sjukvård (34%) samt skola och utbildning (23%).

Och med lag och ordning menas inte, för de allra flesta, att vi ska belasta våra grannländer på ett sätt som inte ens är teoretiskt möjligt. Självklart skulle vi kunna göra som i Minority Report och utvisa alla precis innan de begår brott, men vem ska ta emot alla dessa Sverigedemokrater som nallar pengar och misshandlar? Behövs lite teknologiska framsteg och lite mer ignorerande av integritet först också, men på det senare verkar högern kliva fort framåt utan minsta tankeverksamhet!

(Energi kom först på sjätte plats och invandringen på femte plats.)
Men du läser ju inte vad jag skrev.

Som jag ser det verkar valslaget stå om vem som kan ge väljarna lägst el och bränslepriser samt hur invandring och kriminalitet ska hållas ifrån Sverige
Det är ett ganska smalt spann...

Invandring har jag egentligen ingen åsikt om men kriminalitet. Och bidrag. Tycker det behövs större insatser för att få människor att kunna försörja sig själva.

Och tyvärr än mer kontrollpunkter för att få bukt på välfärdsbrott.

Många av Sveriges kommuner går på knä inom vissa områden. Det pratas alldeles för lite om de utmaningar som finns.

Intressant observation: Det är bara Centerpartiet och Moderaterna som bemödat sig om att skicka ut brev till oss utlandssvenskar där de uppmuntrar oss att rösta (på dem).

Det kan ju naturligtvis vara fler brev på väg, men med tanke på att poströstningen öppnade för mer än två veckor sedan känns det lite "too little, too late" i så fall.

Du kräver alltså mer specifikationer från V än från andra partier, varför då? Du menar att du ändå står kvar vid det felaktiga påståendet om existensminimum? På vilket sätt hamnar låg- och medelinkomsttagare på existensminimum genom sänkt skatt?

Alltså det här blir så orimligt. Är du ens intresserad av att diskutera? Det blir ju lite väl "jag skiter i om det inte är sant, det är förjävligt ändå"-mentalitet från din sida i en politisk diskussion som jag ändå trodde kunde hålla en viss nivå.

Jag har redan kommenterat ordet "existensminimum" i mitt inlägg och du hänger ändå upp dig på det. Jag fattar att du mest vill tala om att jag har fel. Fine, jag kan ha fel. Men jag tycker inte att din diskussionsnivå håller nån högre klass heller om jag ska vara ärlig, snarare tycker jag att du är ganska spydig, och baserat på det tycker jag inte att jag behöver vara så perfekt i förhållande till dig. Jag retas helt enkelt tillbaka lite. Och konstigt nog har jag inga större problem att bemöta övriga vänsterdebattörer i tråden så jag håller mig till dem istället om du ursäktar. Tack för mig.

Jag antar att det var i samma mätning M och SD var lika stora... och det verkar lite för jämt mellan blocken för att kunna ta ut något i förskott. Det vore lite av en mardröm om högerblocket blev störst, och SD blev det partiet som fick flest röster bland dem. Måste ju bli omöjligt att de inte får stort inflytande då.
Åkesson som Sveriges Statsminister. :crazy:

Jag förstår. Min poäng handlar mer om att leva som man lär. Är ju lätt att tala om för andra hur de ska göra, men jag tycker det är lite fint att föregå med gott exempel själv. Lite som att vi i Sverige ska vara ett föregångsland i vårt klimatarbete trots att vi är som en flugskit i rymden jämfört med de stora bovarna... tanken är god och jag står bakom den principiellt, även om jag anser att det måste jobbas mkt mer globalt i miljöfrågor om det ska bli effekt.

Intressant observation: Det är bara Centerpartiet och Moderaterna som bemödat sig om att skicka ut brev till oss utlandssvenskar där de uppmuntrar oss att rösta (på dem).

Det kan ju naturligtvis vara fler brev på väg, men med tanke på att poströstningen öppnade för mer än två veckor sedan känns det lite "too little, too late" i så fall.
Jag har inte fått speciellt mycket valpropaganda i brevlådan heller, fast jag bor i Sverige

Jag har redan kommenterat ordet "existensminimum" i mitt inlägg och du hänger ändå upp dig på det. Jag fattar att du mest vill tala om att jag har fel. Fine, jag kan ha fel. Men jag tycker inte att din diskussionsnivå håller nån högre klass heller om jag ska vara ärlig, snarare tycker jag att du är ganska spydig, och baserat på det tycker jag inte att jag behöver vara så perfekt i förhållande till dig. Jag retas helt enkelt tillbaka lite. Och konstigt nog har jag inga större problem att bemöta övriga vänsterdebattörer i tråden så jag håller mig till dem istället om du ursäktar. Tack för mig.

Men det var inte ordet jag anmärkte nu, utan att beviset att det inte var så som du påstod "inte räcker för dig". Det jag undrade var om du då menar att det inte räcker för dig att ändra uppfattning om att V på något sätt skulle driva folk till att leva på existensminimum.

Jag försöker verkligen inte vara varken dryg eller spydig, men tycker det är anmärkningsvärt att du liksom ett par till användare mest verkar vara här för att kasta paj (dvs påstå saker utan grund, "retas", medvetet feltolka etc) istället för att faktiskt diskutera politik?

Det handlar inte om att "du kan ha fel". Du hade fel. Ditt påstående var fel. Är det verkligen så svårt för dig att äga det misstaget?

Jag har inget intresse av att "retas". Jag vill diskutera. På en trevlig och ömsesidig nivå där man faktiskt kan möta varandra.

Det handlar inte om att "du kan ha fel". Du hade fel. Ditt påstående var fel. Är det verkligen så svårt för dig att äga det misstaget?
Inte ett dugg. Jag har redan svarat att det är fine. Men vi tolkar helt enkelt vänsterpolitikens mål och väg till mål olika, det jag ser som farhåga ser du inte och vice versa. Det är så och det får vara så.

Inte ett dugg. Jag har redan svarat att det är fine. Men vi tolkar helt enkelt vänsterpolitikens mål och väg till mål olika, det jag ser som farhåga ser du inte och vice versa. Det är så och det får vara så.

Ja, då tolkar vi tydligen text väldigt olika.

Det här visar ju bara på att vi verkligen inte har någon form av demokrati, utan ren och skär korporatism i världen.
1660304867825.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 854
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Tycker du att det är okej att smyga runt och titta på ett utannonserat hus, från utsidan, vid annan tidpunkt än den aviserade visningen...
2
Svar
24
· Visningar
1 554
Senast: kolblakkur
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 868
Senast: Mineur
·
Samhälle Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 150
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar