Bara på landsbygden, de stora väljarmassorna i städerna har andra frågor de prioriterar högre.Som jag ser det verkar valslaget stå om vem som kan ge väljarna lägst el och bränslepriser samt hur invandring och kriminalitet ska hållas ifrån Sverige
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara på landsbygden, de stora väljarmassorna i städerna har andra frågor de prioriterar högre.Som jag ser det verkar valslaget stå om vem som kan ge väljarna lägst el och bränslepriser samt hur invandring och kriminalitet ska hållas ifrån Sverige
Haha, ja såklart är problemet med skallmätningar att de är ineffektiva! Som du säger så finns det så mycket effektivare saker idag som vi kan göra för att syssla med rashygien.Skallmätning låter som en ineffektiv metod för identifiering av människor, det är inte tillräckligt stor skillnad på olika individers huvud. Att DNA-testa folk som misstänks befinns sig illegalt i landet och inte kan eller vill uppvisa någon form av ID-handling låter däremot som en fullt rimlig metod. DNA används redan för att identifiera andra typer av brottslingar så det är bra att det även skulle kunna användas här. Att ha ett skuggsamhälle med folk som är illegalt i landet är ett enormt problem, dels för att vi förlorar skatteintäkter och arbetstillfällen och dels för att personerna utnyttjas under slavliknande förhållanden.
Men du läser ju inte vad jag skrev.Nä.
Senaste rangordningen av frågor var (juli):
Lag och ordning är fortsatt väljarnas viktigaste fråga (44%), följt av sjukvård (34%) samt skola och utbildning (23%).
Och med lag och ordning menas inte, för de allra flesta, att vi ska belasta våra grannländer på ett sätt som inte ens är teoretiskt möjligt. Självklart skulle vi kunna göra som i Minority Report och utvisa alla precis innan de begår brott, men vem ska ta emot alla dessa Sverigedemokrater som nallar pengar och misshandlar? Behövs lite teknologiska framsteg och lite mer ignorerande av integritet först också, men på det senare verkar högern kliva fort framåt utan minsta tankeverksamhet!
(Energi kom först på sjätte plats och invandringen på femte plats.)
Jag förstår inte varför du blandar in rashygien? Du har ju helt missförstått vad Ebba säger.Haha, ja såklart är problemet med skallmätningar att de är ineffektiva! Som du säger så finns det så mycket effektivare saker idag som vi kan göra för att syssla med rashygien.
Det är ett ganska smalt spann...Som jag ser det verkar valslaget stå om vem som kan ge väljarna lägst el och bränslepriser samt hur invandring och kriminalitet ska hållas ifrån Sverige
HUR skulle det kunna genomföras utan att konsekvensen blir det?Jag förstår inte varför du blandar in rashygien? Du har ju helt missförstått vad Ebba säger.
Hur skulle det kunna genomföras och resultatet blir rashygien?HUR skulle det kunna genomföras utan att konsekvensen blir det?
Jo, men antog att du menade att valslaget handlade om mer än din egen röst. Som jag inte tror skulle kunna rubbas oavsett vad som händer.Men du läser ju inte vad jag skrev.
Du kräver alltså mer specifikationer från V än från andra partier, varför då? Du menar att du ändå står kvar vid det felaktiga påståendet om existensminimum? På vilket sätt hamnar låg- och medelinkomsttagare på existensminimum genom sänkt skatt?
Alltså det här blir så orimligt. Är du ens intresserad av att diskutera? Det blir ju lite väl "jag skiter i om det inte är sant, det är förjävligt ändå"-mentalitet från din sida i en politisk diskussion som jag ändå trodde kunde hålla en viss nivå.
Åkesson som Sveriges Statsminister.Jag antar att det var i samma mätning M och SD var lika stora... och det verkar lite för jämt mellan blocken för att kunna ta ut något i förskott. Det vore lite av en mardröm om högerblocket blev störst, och SD blev det partiet som fick flest röster bland dem. Måste ju bli omöjligt att de inte får stort inflytande då.
@_Taggis_ typ detta!
Det tror jag inte skulle hända om de inte blev det överlägset största partiet med mer än 50% av rösterna.Åkesson som Sveriges Statsminister.
Jag har inte fått speciellt mycket valpropaganda i brevlådan heller, fast jag bor i SverigeIntressant observation: Det är bara Centerpartiet och Moderaterna som bemödat sig om att skicka ut brev till oss utlandssvenskar där de uppmuntrar oss att rösta (på dem).
Det kan ju naturligtvis vara fler brev på väg, men med tanke på att poströstningen öppnade för mer än två veckor sedan känns det lite "too little, too late" i så fall.
Jag har redan kommenterat ordet "existensminimum" i mitt inlägg och du hänger ändå upp dig på det. Jag fattar att du mest vill tala om att jag har fel. Fine, jag kan ha fel. Men jag tycker inte att din diskussionsnivå håller nån högre klass heller om jag ska vara ärlig, snarare tycker jag att du är ganska spydig, och baserat på det tycker jag inte att jag behöver vara så perfekt i förhållande till dig. Jag retas helt enkelt tillbaka lite. Och konstigt nog har jag inga större problem att bemöta övriga vänsterdebattörer i tråden så jag håller mig till dem istället om du ursäktar. Tack för mig.
Inte ett dugg. Jag har redan svarat att det är fine. Men vi tolkar helt enkelt vänsterpolitikens mål och väg till mål olika, det jag ser som farhåga ser du inte och vice versa. Det är så och det får vara så.Det handlar inte om att "du kan ha fel". Du hade fel. Ditt påstående var fel. Är det verkligen så svårt för dig att äga det misstaget?
Ja vafan, låt dem regera då så ska de få visa vad sitt alternativ till att sitta i bilkö är...Åkesson som Sveriges Statsminister.
Det måste vara skönt att vara den del av populationen som kan sucka åt SDs "alternativ" istället för att frukta för sitt liv.Ja vafan, låt dem regera då så ska de få visa vad sitt alternativ till att sitta i bilkö är...
*trött på populistisk radioreklam*
Inte ett dugg. Jag har redan svarat att det är fine. Men vi tolkar helt enkelt vänsterpolitikens mål och väg till mål olika, det jag ser som farhåga ser du inte och vice versa. Det är så och det får vara så.