F
Fruentimber
Det här visar ju bara på att vi verkligen inte har någon form av demokrati, utan ren och skär korporatism i världen. Visa bifogad fil 97586
Läste den artikeln tidigare idag och blev lite lätt illamående.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här visar ju bara på att vi verkligen inte har någon form av demokrati, utan ren och skär korporatism i världen. Visa bifogad fil 97586
Oh ja, jag njuter varje dag.Det måste vara skönt att vara den del av populationen som kan sucka åt SDs "alternativ" istället för att frukta för sitt liv.
Nog för att Ygeman är lika illa som de blåbruna, men att klassa Strandhälls uttalande som rasism är värre trollande än det jag ägnar mig åt. Ja, det är olämpligt uttryckt, men rasism?Nu haglar rasismen ut från sossarna. Senast Ygerman och Magdalena. Nu Strandhälls rasism mot Sabuni ang hudfärg. What
Nu haglar rasismen ut från sossarna. Senast Ygerman och Magdalena. Nu Strandhälls rasism mot Sabuni ang hudfärg. What
Det var mer bara konstigt och en gigantisk kvarnsten i glashuset.Nog för att Ygeman är lika illa som de blåbruna, men att klassa Strandhälls uttalande som rasism är värre trollande än det jag ägnar mig åt. Ja, det är olämpligt uttryckt, men rasism?
När andra partier föreslår skallmätningar, adhd medicin för barn i socioekonomiskt utsatta områden, språktester på två och en halvåringar och sedan starka uppmaningar att sätta dessa barn i förskola om de inte klarar testet, utvisning av familjemedlemmar till kriminella, visitationszoner och som dessutom är direktstyrda av affärsintressen så drunknar det lite, tyvärr.Dom blir nog snart förlåtna skall du se. Vad är lite rasism i jämförelse med att vara bundis med Peje...
Johan tar det inte lika lätt som duNog för att Ygeman är lika illa som de blåbruna, men att klassa Strandhälls uttalande som rasism är värre trollande än det jag ägnar mig åt. Ja, det är olämpligt uttryckt, men rasism?
Ja det andas desperation... ändå är det ytterst lite som görs i dessa områden. I många områden är det mest bostadbolag som t ex arbetar med trygghet. Vilket blivit en nisch för vissa bolag med trygghetsvärdar.När andra partier föreslår skallmätningar, adhd medicin för barn i socioekonomiskt utsatta områden, språktester på två och en halvåringar och sedan starka uppmaningar att sätta dessa barn i förskola om de inte klarar testet, utvisning av familjemedlemmar till kriminella, visitationszoner och som dessutom är direktstyrda av affärsintressen så drunknar det lite, tyvärr.
Så klart han inte gör, jag har inga röster att vinna på att orsaka en storm i ett vattenglas, men L "behöver" röster, och då är allt tillåtet.Johan tar det inte lika lätt som du
Förstår att du inte har arbetat i skolan. Tyvärr är det så att 2/3 av föräldrarna i socioekonomiskt utsatta områden vägrar att låta utreda sina barn, när erfarna pedagoger i förskola eller skola talar om att det finns goda grunder för att det föreligger en ADHD-diagnos. Den stora förloraren när föräldrarna vägrar är förstås barnen, som skulle ha behövt hjälpen av medicinering och extrastöd. Barnens klasskamrater blir också lidande, eftersom lärarna behöver ägnaNär andra partier förslår......., adhd medicin för barn i socioekonomiskt utsatta områden,
På vilket sätt löser förslaget problemet ?Förstår att du inte har arbetat i skolan. Tyvärr är det så att 2/3 av föräldrarna i socioekonomiskt utsatta områden vägrar att låta utreda sina barn, när erfarna pedagoger i förskola eller skola talar om att det finns goda grunder för att det föreligger en ADHD-diagnos. Den stora förloraren när föräldrarna vägrar är förstås barnen, som skulle ha behövt hjälpen av medicinering och extrastöd. Barnens klasskamrater blir också lidande, eftersom lärarna behöver ägna
Det är ju inte bara medelklassbarn som ska få ta del av extraresurser och medicinsk hjälp.
Lärarna behöver ägna största delen av sin tid åt elever med ADHD-relaterade problem, vilket naturligtvis berövar de andra eleverna tid och stöd.Förstår att du inte har arbetat i skolan. Tyvärr är det så att 2/3 av föräldrarna i socioekonomiskt utsatta områden vägrar att låta utreda sina barn, när erfarna pedagoger i förskola eller skola talar om att det finns goda grunder för att det föreligger en ADHD-diagnos. Den stora förloraren när föräldrarna vägrar är förstås barnen, som skulle ha behövt hjälpen av medicinering och extrastöd. Barnens klasskamrater blir också lidande, eftersom lärarna behöver ägna
Det är ju inte bara medelklassbarn som ska få ta del av extraresurser och medicinsk hjälp.
På vilket sätt löser förslaget problemet ?
Om man motsätter sig utredning vid indikation av personal, lär man väl motsätta sig deltagande i rasprofilerad screening?
Det är bra att det verkar viljas satsas pengar; men snälla låt professionen tänka ut hur de bäst används.
Rasprofilerad screening, nu tar du väl ändå i? Saknar du insikt i hur destruktivt för en vettig diskussion sådana tillmälen är?På vilket sätt löser förslaget problemet ?
Om man motsätter sig utredning vid indikation av personal, lär man väl motsätta sig deltagande i rasprofilerad screening?
Det är bra att det verkar viljas satsas pengar; men snälla låt professionen tänka ut hur de bäst används.
Jag tycker att det låter som ett bättre förslag att lärare får bestämma om utredning behövs, än att screena barn i områden med hög andel invandrade medmänniskor. Låter mycket mer träffsäkert och tar bort hela den diskussion du inte vill se. Lärarna får samma möjlighet i alla skolor, oavsett område.Rasprofilerad screening, nu tar du väl ändå i? Saknar du insikt i hur destruktivt för en vettig diskussion sådana tillmälen är?
Bevisat är att underdiagnostiseringen av neuropsykiatriska funtionshinder hos elever från utsatta områden är omfattande, beroende på föräldrarnas ovilja att godkänna utredningat. Om bara lärare fick remittera, och läkare/psykologer fick utreda skulle det inte vara ett problem längre. Och det skulle också rädda en andel av diagnosticerade från fängelsestraff och den förtidiga död där främst ADHD-drabbade unga män är krafitigt överrepresenterade.
Vilken profession syftar du på här? Lärarprofessionen eller läkarprofessionen? Har du någon aning om vilken eller vilka professioner som är mina?
Vet ej men det finns studier på att medicinering har en effekt avseende minskad brottslighet.Frågan är, finns det några studier på att medelklassbarn/ungdomar har en högre risk för brottslighet än de utan någon diagnos? Det här förslaget känns som det är tänkt att droga ner ungdomar och barn i vissa grupper.