Valtråden 2022 del 2

Här kommer jag och lättar upp med lite satir igen, denna gång från Kent Wisti!

306132159_489141679885944_2285589889501136050_n.webp

Fick också ett 'personligt' mess från Ulf. WTF. Här klagas det till höger och vänster om telefonförsäljare. Men hellre ett dussin sådana än något från 'Ulf' Hur fick han tag på mitt mobilnummer?!? Det är verkligen rättsosäkert. Cirkulerar det listor med telefonnummer därute?
Äsch, han vet att du står och väger mellan blocken och bara behöver en liten liten knuff på telefonen.

Fick också ett 'personligt' mess från Ulf. WTF. Här klagas det till höger och vänster om telefonförsäljare. Men hellre ett dussin sådana än något från 'Ulf' Hur fick han tag på mitt mobilnummer?!? Det är verkligen rättsosäkert. Cirkulerar det listor med telefonnummer därute?
Hitta? Eniro? Osv

Och dito... Varför röstar boende eller f.d boende i dessa områden på SD.

Jag tror det är bra för alla medborgare att besöka dessa områden. Det är verkligen ett annat Sverige.
Jag bor där. I ett sånt där område som av polisen räknas som extra brottsligt, där polishelikoptern snurrar regelbundet bara för att hålla koll, där folk (inkl jag) har cykeln i lägenheten för att inte bli bestulen på den, där både boende och polis vet var tjuvarna och droghandlarna bor, där flera (inkl jag) blivit vittne till mord på öppen gata eller känner någon som blivit det.

Jag röstar inte på SD, eller någon som samarbetar med dem. Jag är inte ens rädd för mina grannar, utan gläds åt vår fina sammanhållning här så att vi kan hålla vår port fri från de kriminella (vi har tillsammans samlat bevis och fått några vräkta tex).

Jag är ute dygnet runt, alla dagar i veckan, även som ensam kvinna och känner mig inte otrygg. Jag vet ju att även om de otrevliga typerna finns överallt så är de flesta bara mina snälla grannar. Då är jag mer obekväm inne i Sthlm, framförallt om det skulle vara i samband med någon stor fotbollsmatch eller liknande, och en vanlig fredagskväll är också läskig pga alla fulla män.

Tittar man på röstningsresultatet från förra valet hade SD inte speciellt stort stöd här, inte heller M. Pratar man nu med kollegor (som åtminstone bor i samma kommun) eller grannar så är de flesta eniga om att rösta på vad som helst förutom SD. Och tro mig. Vi vet hur det är att bo här.

Som jag förstått det så ja, det går att köpa listor med telefonnummer, precis som det går att skicka ut direktadesserad reklam i brevlådan.

Följer man länken i meddelanet står det att de tagit nummer från medlemslistor samt typ "listor som sålts till oss".

:wtf:

Jag bor där. I ett sånt där område som av polisen räknas som extra brottsligt, där polishelikoptern snurrar regelbundet bara för att hålla koll, där folk (inkl jag) har cykeln i lägenheten för att inte bli bestulen på den, där både boende och polis vet var tjuvarna och droghandlarna bor, där flera (inkl jag) blivit vittne till mord på öppen gata eller känner någon som blivit det.

Jag röstar inte på SD, eller någon som samarbetar med dem. Jag är inte ens rädd för mina grannar, utan gläds åt vår fina sammanhållning här så att vi kan hålla vår port fri från de kriminella (vi har tillsammans samlat bevis och fått några vräkta tex).

Jag är ute dygnet runt, alla dagar i veckan, även som ensam kvinna och känner mig inte otrygg. Jag vet ju att även om de otrevliga typerna finns överallt så är de flesta bara mina snälla grannar. Då är jag mer obekväm inne i Sthlm, framförallt om det skulle vara i samband med någon stor fotbollsmatch eller liknande, och en vanlig fredagskväll är också läskig pga alla fulla män.

Tittar man på röstningsresultatet från förra valet hade SD inte speciellt stort stöd här, inte heller M. Pratar man nu med kollegor (som åtminstone bor i samma kommun) eller grannar så är de flesta eniga om att rösta på vad som helst förutom SD. Och tro mig. Vi vet hur det är att bo här.
Och det är din upplevelse.. den räknas inte på Buke.

Sen måste jag rätta dig... det finns ingen helikopter som snurrar för att hålla koll. Bra för dig att du trivs och att du inte ens är rädd för dina grannar. Och kul att ni vågat samlat bevis för att få några vräkta. Jag tar tacksamt emot tips om hur ni gick tillväga.

Det skiljer sig mycket i områden... av säg 15 portar i vissa områden är det stökigt runt 2.

Eller runt torget...

Och det är din upplevelse.. den räknas inte på Buke.

Sen måste jag rätta dig... det finns ingen helikopter som snurrar för att hålla koll. Bra för dig att du trivs och att du inte ens är rädd för dina grannar. Och kul att ni vågat samlat bevis för att få några vräkta. Jag tar tacksamt emot tips om hur ni gick tillväga.

Det skiljer sig mycket i områden... av säg 15 portar i vissa områden är det stökigt runt 2.

Eller runt torget...
Du lyfter verkligen det trista debattklimatet med din konstanta flod av passiv aggressivitet. Ville du inte kommentera varför bara hälften så många röstar SD i utsatta områden jämfört med rikssnittet ?

Du lyfter verkligen det trista debattklimatet med din konstanta flod av passiv aggressivitet. Ville du inte kommentera varför bara hälften så många röstar SD i utsatta områden jämfört med rikssnittet ?
Tack för input om min passiva aggressivitet i ett konstant flöde. Du reagerade inte alls över andras inlägg i tråden? Så även du gör skillnad på vem som kommenterar.

Varför ska jag kommentera röster? Min poäng var att SD är ett förhållandevis stort parti i vissa utsatta områden. För att tillhöra höger/allians.

Jag stör mig som fan på när det påförs egenskaper eller åsikter och dylikt.

Har endast försökt bemöta det.

Tack för input om min passiva aggressivitet i ett konstant flöde. Du reagerade inte alls över andras inlägg i tråden? Så även du gör skillnad på vem som kommenterar.

Varför ska jag kommentera röster? Min poäng var att SD är ett förhållandevis stort parti i vissa utsatta områden. För att tillhöra höger/allians.

SD har tagit en del S-röster de senaste 10 åren. S är annars traditionellt populära i utsatta områden så det är väl en del av förklaringen tror jag.

Ja, SD var största högerparti i dessa områden. Men mycket färre än rikssnittet för SD.

Jag tolkade ditt inlägg som att om vi bara bodde där eller vistades där mer skulle vi rösta ännu mer på SD, eller förstå SD mer. Vilket verkar kontrafaktiskt.

Det verkar ju istället att boende där (och därmed mer personlig kunskap om situationen) minskar risken för att man lägger sin röst på SD.

Helt jättefult ryck (citat).

Men är det inte så (tror jag såg grafik efter förra valet) att ju invandrartätare ju mindre röster på SD? Och orter/platser/kommuner som är väldigt 'sverige norm' har högst andel röstande på SD?

Dvs, man är rädd för det okända.

Liknande trådar

Samhälle Ja, varför har vi så svårt att faktiskt hantera att något inte är enbart bra, eller enbart dåligt? På vissa punkter har jag absolut...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: skiesabove
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 371
Senast: pepp
·
Samhälle Richard Jomshof kommer att delges misstanke om hets mot folkgrupp nästa vecka, för att ha delat islamkritiska karikatyrbilder, och har...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
7 615
Senast: underensten
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
47 48 49
Svar
969
· Visningar
28 123
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar