Valtråden 2022 del 2

Och angående småorter... Helt plötsligt finns stora gäng av pojkar och män utanför porten, i tvättstugan, i källargångar, utanför ica, i biblioteket osv. Många påverkade av droger.

Många, särskilt pojkarna, hade ett pågående missbruk när de kom till Sverige. Iaf i den kommun och dess kranskommuner där jag arbetade med bl a trygghetsfrågor. Det blev oroligt helt enkelt, det börjar lugna ner sig men för de som bor/bodde i dessa områden har det varit tuffa år.

Och det blev samma problem i mindre orter.

Alltså... denna tråden. Hur vet du att det känns bekvämare att lyssna på Ulf och Jimmie? Du har ingen aning är min gissning. Lika god gissning som din ovan tänker jag.

Finns inlägg i tråden om tanter i småorter som röstar fel också. Om ni tagit er tid att kika lite på statistik så ser ni att otryggheten ökat enormt sen 2014 i Sverige. Småbrott, störningar märks också för medborgare.

Jag vill inte att SD får något inflytande alls politiskt. Men tror att allt detta förnekande om stora problem med integration, påhopp på de som tycker det är ett enormt problem gjort SD så stora som de tyvärr är .

Det har varit en ganska onyanserad diskussion om Sveriges misslyckade integration. Och det har gjort SD till , förmodligen, Sveriges näst största parti.

Vet inte var ni bor i tråden. Men flytta till Tensta, Rinkeby, Husby, Fittja, Alby osv. Helst ni som har barn. Eller utmed tunnelbanelinjerna, kanske ni ändrar uppfattning om de som uppleveler otrygghet i sin vardag.

Jag tycker inte det finns något förnekande av stora problem med integration alls. Däremot vill vissa partier att integrationen ska fungera, andra är helnöjda med att den inte fungerar och vill satsa ännu mindre på att få den att fungera.

Alltså... denna tråden. Hur vet du att det känns bekvämare att lyssna på Ulf och Jimmie? Du har ingen aning är min gissning. Lika god gissning som din ovan tänker jag.

Finns inlägg i tråden om tanter i småorter som röstar fel också. Om ni tagit er tid att kika lite på statistik så ser ni att otryggheten ökat enormt sen 2014 i Sverige. Småbrott, störningar märks också för medborgare.

Jag vill inte att SD får något inflytande alls politiskt. Men tror att allt detta förnekande om stora problem med integration, påhopp på de som tycker det är ett enormt problem gjort SD så stora som de tyvärr är .

Det har varit en ganska onyanserad diskussion om Sveriges misslyckade integration. Och det har gjort SD till , förmodligen, Sveriges näst största parti.

Vet inte var ni bor i tråden. Men flytta till Tensta, Rinkeby, Husby, Fittja, Alby osv. Helst ni som har barn. Eller utmed tunnelbanelinjerna, kanske ni ändrar uppfattning om de som uppleveler otrygghet i sin vardag.
Jag upplever nog inte att det finns någon som inte tycker att gängkriminaliteten är ett problem, men man kan ju ha olika ingångar till vad som ligger bakom problematiken och vad som behövs. Att man pratar om förebyggande insatser innebär inte att man inte ser ett problem.

Och angående småorter... Helt plötsligt finns stora gäng av pojkar och män utanför porten, i tvättstugan, i källargångar, utanför ica, i biblioteket osv. Många påverkade av droger.

Många, särskilt pojkarna, hade ett pågående missbruk när de kom till Sverige. Iaf i den kommun och dess kranskommuner där jag arbetade med bl a trygghetsfrågor. Det blev oroligt helt enkelt, det börjar lugna ner sig men för de som bor/bodde i dessa områden har det varit tuffa år.

Och det blev samma problem i mindre orter.
Och då kan man ju fråga sig hur vi kunde fångat upp ungdomarna när de kom hit istället för att tänka att vi inte ska ta hit några flyktingar alls.

Jag upplever nog inte att det finns någon som inte tycker att gängkriminaliteten är ett problem, men man kan ju ha olika ingångar till vad som ligger bakom problematiken och vad som behövs. Att man pratar om förebyggande insatser innebär inte att man inte ser ett problem.
Jag reagerade mest på den nonchalanta tonen om tanter som inte påverkas av gängkriminalitet

Det var jättestökigt under ett antal år , både runt storstäder och i småorter. Det påverkade många och min analys är att det ser vi ny i SDs framfart.

En sak till: jag tycker att det blir väldigt konstigt med det här att man måste bo i ett utanförskapsområde för att ha en åsikt, med den logiken borde ju alla som vill ha färre flyktingar flytta till Afghanistan eftersom det tydligen är så bra där att man inte behöver fly därifrån.

En sak till: jag tycker att det blir väldigt konstigt med det här att man måste bo i ett utanförskapsområde för att ha en åsikt, med den logiken borde ju alla som vill ha färre flyktingar flytta till Afghanistan eftersom det tydligen är så bra där att man inte behöver fly därifrån.
Jag relaterade till den nedstättande tonen om de som upplever otrygghet men aldrig råkat ut för gängkriminalitet.

Och dito... Varför röstar boende eller f.d boende i dessa områden på SD.

Jag tror det är bra för alla medborgare att besöka dessa områden. Det är verkligen ett annat Sverige.

Svårt med missbrukare...vet du vad för insatser som gjordes?
Nej, jag jobbade ju inte med just de ungdomarna du känner till. Jag tänker mig ju dock att ungdomar med trauman och krigserfarenheter bakom sig behöver fångas upp på ett bättre sätt än att sättas på boenden med andra ungdomar i samma situation och sedan i flera år leva med oron att behöva skickas tillbaka och därför inte kunna bearbeta sina trauman då de är fortsatt pågående.

Och dito... Varför röstar boende eller f.d boende i dessa områden på SD.

Jag tror det är bra för alla medborgare att besöka dessa områden. Det är verkligen ett annat Sverige.

Tja, i Skäggetorp (utsatt område) i Linköping röstade 13% på SD jämfört med 17,5% på riksnivå. I Vivalla Örebro (utsatt område) röstade 7,8% på SD. Varför röstar de i betydligt mindre utsträckning på SD än snittet är kanske en mer relevant fråga i den kontexten du ställer fram. (Röstetalen på Socialdemokraterna var strax över 50 resp 60 procent i dessa områden)

Nej, jag jobbade ju inte med just de ungdomarna du känner till. Jag tänker mig ju dock att ungdomar med trauman och krigserfarenheter bakom sig behöver fångas upp på ett bättre sätt än att sättas på boenden med andra ungdomar i samma situation och sedan i flera år leva med oron att behöva skickas tillbaka och därför inte kunna bearbeta sina trauman då de är fortsatt pågående.
Tyvärr hade inte kommunerna vetskap om hur nedgångna dessa ungdomar var. De flesta hade inte trauman, av de drogberoende.

Det blev stök direkt. Jag tänker inte gå in på pojkarnas problem eller hur de konmit till Sverige.

Jag ville belysa problemet som uppstod för andra boende och grannar. Det var stökigt, smårån, sexuella trakasserier osv.

Idag brann det för mig på jobbet. En karlslok sitter och drömmer om att det inte ska finnas alternativ mat i skolan utan att alla ska äta gris. På fråga om varför så var det viktigt att man tog seden dit man kom. När jag frågade om jag då ska tvingas äta ägg och sill som jag avskyr så var det inte det han sa. Nej just det jag är ju sedan generationer av svensk härkomst så mitt matval är fritt (min kommentar).
Han satt även och ansåg att man skulle förbjuda slöja. På fråga om vilka problem en slöja är så dillades det om maskering under demonstrationer. Hur maskering under demonstrationer länkar till hijab blev inte riktigt utrett. Han blev märkbart obekväm när jag frågade om han ansåg att vi skulle leka Nordkorea framförallt då jag påpekade att han i så fall fick byta frisyr.

Alltså vad är det med folk som anser att höjden av svensk kultur är att inte ha "mössa" på sig och att äta gris? Om det är det som är svensk kultur så har vi helt klart behov av att importera kultur för då är allt våra liv väldigt fattiga.

Åh vad fyndigt politiker kan uttrycka sig.:yuck:

"Idag smsade vi ut en konsumentupplysning till personer som bor i socialdemokratiskt utsatta områden och därför, från första parkett, tvingas ta del av av den Morganiserade brottsligheten", skriver partiets rättspolitiska talesperson Tobias Anderssonn.
Man undrar ju om han är 12 år gammal. Det känns så himla mellanstadieaktigt

Åh vad fyndigt politiker kan uttrycka sig.:yuck:

"Idag smsade vi ut en konsumentupplysning till personer som bor i socialdemokratiskt utsatta områden och därför, från första parkett, tvingas ta del av av den Morganiserade brottsligheten", skriver partiets rättspolitiska talesperson Tobias Anderssonn.
Haha, måste erkänna att jag skrattade över "Morganiserade", kanske för att man sett så enormt mycket värre smörja från SDs rättspolitiska talesperson.

Liknande trådar

Samhälle Ja, varför har vi så svårt att faktiskt hantera att något inte är enbart bra, eller enbart dåligt? På vissa punkter har jag absolut...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: skiesabove
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 371
Senast: pepp
·
Samhälle Richard Jomshof kommer att delges misstanke om hets mot folkgrupp nästa vecka, för att ha delat islamkritiska karikatyrbilder, och har...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
7 615
Senast: underensten
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
47 48 49
Svar
969
· Visningar
28 123
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar