Sv: Valpar

Bara för min hund har ovtjarka i sig så har hon damp? Helvete, vilka fördomar.

Inte bara ovtjarka snälla du. Det var även dobberman och schäfer i hunden om jag inte minns fel. Ganska "hårda" hundar. Det kan slå fel och hundarna kan hamna i fel händer.
Dessutom skrev du att din hunds pappa var heeelt galen.
Tänk efter lite.
 
Senast ändrad:
Sv: Valpar

Jo, jag vet många avrått...Det jag undrar är: Hur många 20 + inlägg behövs efter varandra ??

Man blir ju inte mer mottaglig för att 20 st säger samma sak. Kunde ju räckt med ett par 3. Det blir ju mestadels bara en massa upprepningar. Så menade jag.
 
Sv: Valpar

och just det. Bara för min hund har ovtjarka i sig så har hon damp? Helvete, vilka fördomar.

Hmm, ett gott råd, sluta tjaffsa.


Menas: läs igenom inläggena igen i lugn och ro och fundera. Inte bara en gång utan flera. Vrid och vänd på för och nackdelar. Utgå inte bara från dig själv om vad DU vill eller vad DU och MAMMA vill. Ha lite framförhållning tack samt tänk längre in i framtiden.


Uppenbarligen misstog jag mig rejält, ska aldrig göra om det igen tror jag...Stort misstag. :( ...Men som sagt, inte tusan är jag felfri. Men jag erkänner åtminstone mina misstag. (som nu) Och det största misstaget i denna tråd var att JAG i min enfald anser att: Människor förstår. Men tydligen blir dom bara taggade och får mer hjärnsläpp samt INTE lyssnar ju längre trådarna blir. Visst blir man förbannad på nätet, så även jag...MEN så länge man inte kan argumentera öga för öga ELLER har skrivandets gåva och framför det man vill på ett BRA sätt, så får man känna av nederlag ganska så ofta i cybern...så är det bara. Så även jag. Jag är inget undantag.

Tack å hej !

:angel:
 
Sv: Valpar

Man kan och ska inte jämföra människor med hundar. Människor har rättigheter hundar saknar.

Och din hund har sin faders gener i sig, vilka kommer att föras vidare om hon paras. En hund blir inte vad du gör den till. Du kan bara forma dess medfödda egenskaper. Således spelar det ingen roll hur väl du än uppfostrar din hund. De gener hon nedärver ändras inte av dressyr.

Och om man tror att en KO eller blandning med KO är helt ofarlig...då är man ute och cyklar.
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
917
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 934
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp