SKK är väldigt noga med det så om uppfödaren levererar valpar tidigare och det kommer fram så kan hen räkna med en ganska skarp reprimand från SKK.Bra då tänkte jag rätt. Då hämtar vi den 3e
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SKK är väldigt noga med det så om uppfödaren levererar valpar tidigare och det kommer fram så kan hen räkna med en ganska skarp reprimand från SKK.Bra då tänkte jag rätt. Då hämtar vi den 3e
Men besiktningen får ske innan de fyllt 8 v? Å vara max 7 dagar gammalt? Var sålänge sen jag köpte valp.SKK är väldigt noga med det så om uppfödaren levererar valpar tidigare och det kommer fram så kan hen räkna med en ganska skarp reprimand från SKK.
Ja precis! Så fredag passar ju perfekt för dem som vill hämta på måndagen.Men besiktningen får ske innan de fyllt 8 v? Å vara max 7 dagar gammalt? Var sålänge sen jag köpte valp.
Jag skulle vara rätt putt också, särskilt som du oroat dig och försökt ordna upp det... men nu får ni ju valpen så småningom och får försöka reda ut det hela innan?Ja jag är i chock och lite irriterad faktiskt![]()
Han har redan tagit ledigt en månad från jobbet och ska jobba hemma hela mars med valpen. Så de är redan fixatJag skulle vara rätt putt också, särskilt som du oroat dig och försökt ordna upp det... men nu får ni ju valpen så småningom och får försöka reda ut det hela innan?![]()
Haha, jag tänkte att ni får försöka reda ut den eventuella konflikten er emellan, inte valpsituationen. Jag hade varit förbannad. (aka rätt putt)Han har redan tagit ledigt en månad från jobbet och ska jobba hemma hela mars med valpen. Så de är redan fixat![]()
Jag förstår han ville göra de till en överraskning men att lådsas vara intresserad av kullar jag skickat osv tyckte jag inte var så kul. Men men får väl tänka de var en god tanke bakom. Han har iallfall lovat jag får sköta utställningsbiten för de är något jag tycker är kulHaha, jag tänkte att ni får försöka reda ut den eventuella konflikten er emellan, inte valpsituationen. Jag hade varit förbannad. (aka rätt putt)![]()
![]()
SKK bryr sig inte ett skit om det.SKK är väldigt noga med det så om uppfödaren levererar valpar tidigare och det kommer fram så kan hen räkna med en ganska skarp reprimand från SKK.
Inte? Står man ska söka dispans med ett veterinärintyg. Är de besiktningen de menar då?SKK bryr sig inte ett skit om det.
Utåt sett är det givetvis jätteviktigt att valparna är 8 veckor, en i praktiken vägrar de ens ta emot anmälningar om uppfödare som säljer dem tidigare.Inte? Står man ska söka dispans med ett veterinärintyg. Är de besiktningen de menar då?
Här brukar kennelkonsulenten kolla det när de gör kennelbesök. De går ofta igenom pappren väldigt noga, kollar datum på födelse, besiktning och köpeavtal. Går igenom alla foderavtsl osv. Visst kan man komma runt det genom att skriva annat datum på avtalet men det skulle jag inte rekommendera.Utåt sett är det givetvis jätteviktigt att valparna är 8 veckor, en i praktiken vägrar de ens ta emot anmälningar om uppfödare som säljer dem tidigare.
Jag har aldrig stött på en kennel som haft besök av konsulent. Har ändå rätt många uppfödare i bekantskapen.Här brukar kennelkonsulenten kolla det när de gör kennelbesök. De går ofta igenom pappren väldigt noga, kollar datum på födelse, besiktning och köpeavtal. Går igenom alla foderavtsl osv. Visst kan man komma runt det genom att skriva annat datum på avtalet men det skulle jag inte rekommendera.
Fast vid senaste konsulentbesöket som var för 3-4 veckor sedan kollade hon inte på någonting. Men efter 30 kullar utan anmärkning kanske man har byggt upp ett visst förtroende.
Min uppfödare har haft besök flera gånger.Jag har aldrig stött på en kennel som haft besök av konsulent. Har ändå rätt många uppfödare i bekantskapen.
Därmed inte sagt att man ska fuska med papprena, eller leverera valpar för tidigt.
Många uppfödare i min bekantskapskrets har haft besök och jag har själv kontaktats av kennelkonsulenter (har fött upp totalt två kullar).Jag har aldrig stött på en kennel som haft besök av konsulent. Har ändå rätt många uppfödare i bekantskapen.
Därmed inte sagt att man ska fuska med papprena, eller leverera valpar för tidigt.
Jag hade kennel i Sverige i 6 år utan besökMånga uppfödare i min bekantskapskrets har haft besök och jag har själv kontaktats av kennelkonsulenter (har fött upp totalt två kullar).
Beror säkert på hur många det finns I ditt område. De är ju inte supermånga och utspridda som jag förstått det.Jag hade kennel i Sverige i 6 år utan besök
Det motsäger inte det jag skrev.Jag hade kennel i Sverige i 6 år utan besök
Vi hade besök efter första kullen!Jag har aldrig stött på en kennel som haft besök av konsulent. Har ändå rätt många uppfödare i bekantskapen.