När brukar uppfödare höra av sig?

Okej då vet jag, du gör på ditt sätt och jag gör på mitt.
Du fråga om det var någon som inte avmaskade och jag svarade.
Vi är ganska många som slutat avmaska våra hundar rutinmässigt tack och lov.

Hoppas det snart blir som med hästar, förr avmaskade folk också hästar på löpande band.

Du fråga om det var någon som inte avmaskade och jag svarade.
Vi är ganska många som slutat avmaska våra hundar rutinmässigt tack och lov.

Hoppas det snart blir som med hästar, förr avmaskade folk också hästar på löpande band.
Du får jämföra jämnbördiga saker. Alltså valpar med föl och inte fullvuxna hästar. Rekommendationen är att även föl skall avmaskas på rutin och inte enbart på träckprov. Jag skulle aldrig drömma om att låta bli att avmaska vare sig föl eller valpar.

Vi rekommenderar att föl avmaskas mot spolmask vid 8–10 veckors ålder och sedan igen vid 16–18 veckors ålder.
1742247331768.webp

https://www.sva.se

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Är äntligen i livet där jag kan skaffa valp igen (schäfer). Har kontakt med en uppfödare som planerar att para deras tik med en... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 563
Senast: YlvaG
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 012
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Det här är mitt första hundköp och jag känner mig rätt förvirrad hur kontakten med uppfödare egentligen går till. Jag har inte... 2 3
Svar
56
· Visningar
7 231
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka