Sv: Valpar

När det gäller blandningar med KO kan det inte sägas tillräckligt många gånger. Avel med denna ras är inget som görs på måfå eller bara på kul. Det hela kan ju resultera i farliga hundar, som du och jag får möta på gatan.
 
Sv: Valpar

Och du har givetvis koll på detta eller hur ?? Ge dig...Syftet med ditt inlägg är vad ?

Vad är syftet med ditt eget inlägg? Har koll på vad? Jag har nog med koll på raser som t.ex. KO för att veta att det är idioti att kreti och pleti avlar fram den typen av blandningar "för att det är kul" och att oddsen för att kompetenta ägare hittas till valparna är ganska dåliga.
 
Sv: Valpar

Hade det gällt andra raser hade jag knappt brytt mig, men jag har mött en blandning schäfer/KO och jag vill inte möta fler såna...

Säger som Jaahl, att tjejen sen dessutom tycker det är "kul" gör det ännu värre. Det är inga jyckar som jag vill möta på min promenad.

//E
 
Sv: Valpar

Hmm, vart har jag försvarat hennes avel ? Kan du säga det ? Det jag motsatte mig från var denna eviga upprepning...som att trådskaparen ä'r lite CP...tror inte det behövs 10 inlägg med förmaningar.
 
Sv: Valpar

Syftet med mitt inlägg är att du verkar veta vem och vad som köper blandraser samt drar dom över en kam.

du visste tex att trådskasparens kanske valpar hamnar hos oseriösa köpare..Är du synsk ??
 
Sv: Valpar

haha och du tror att jag kommer försvarar shar-pei aveln? :rofl:

näe du... jag upprepade vad andra hade skrivit pågrund utav att jag verkligen vill att detta skall gå in i huvudet på TS!
Jag har ingen egen erfarenhet av rasen KO men vad jag har hört av duktigt hundfolk och även läst på internet så är det ingen hund som kreti och pleti ska ha! Och nu säger jag absolut inte att TS är kass på hund!
 
Sv: Valpar

Om du vill ta valpar för att det är "kul" så rekomenderar jag att behålla de du vill ha själv o avliva resten istället fö att sälja billigt.
PL
 
Sv: Valpar

Syftet med mitt inlägg är att du verkar veta vem och vad som köper blandraser samt drar dom över en kam.

du visste tex att trådskasparens kanske valpar hamnar hos oseriösa köpare..Är du synsk ??

Man kan ju inte veta att barn blir överkörda bara för att de leker på motorvägen heller, men man kan snabbt se att det finns en överhängande risk.
 
Sv: Valpar

Eftersom du tydligen inte förstår inlägg så upprepar jag: Jag skrev TEX..betyder ett exempel.

Finns nada anledning att göra skämt om detta...jag tog ett av MÅNGA exempel.
 
Sv: Valpar

Det är inte det jag protesterar mot om du läser noga<...Det jag vill ha sagt är: 1 säger sin sak, 2-3 hänger på...sen uratrar tråden i rena förföljesen.

Alla verkar tro att trådskaparen är lite CP-skadad...eftersom alla upprepar hela tiden.
 
Sv: Valpar

Det är inte det jag protesterar mot om du läser noga<...Det jag vill ha sagt är: 1 säger sin sak, 2-3 hänger på...sen uratrar tråden i rena förföljesen.

Alla verkar tro att trådskaparen är lite CP-skadad...eftersom alla upprepar hela tiden.


Kanske ska ta reda p vad CP skadad är innan du använder sånna uttryck.
Om och om igen talar du om för andra hur de ska vara. Och jag säger det igen. Jag har läst i trådar på andra ställen här på buke där du heller inte alltid är så trevlig. Så sluta och tala om hur andra ska vara.
Hur skulle ett diskussionsforum se ut om bara en fick skriva sin åsikt, och bara för andra tycker samma sak så ska inte de skriva alls.
Jag ser sällan du för en diskussion här på hund, du bara klagar på hur andra är.
Börja diskutera och ge folk hjälp och råd istället.
 
Senast ändrad:
Sv: Valpar

Kanske ska ta reda p vad CP skadad är innan du använder sånna uttryck.
Om och om igen talar du om för andra hur de ska vara. Och jag säger det igen. Jag har läst i trådar på andra ställen här på buke där du rent ut sagt är otrevlig. Så sluta och tala om hur andra ska vara.
Hur skulle ett diskussionsforum se ut om bara en fick skriva sin åsikt, och bara för andra tycker samma sak så ska inte de skriva alls.
Jag ser sällan du för en diskussion här på hund, du bara klagar på hur andra är.
Börja diskutera och ge folk hjälp och råd istället.

:bow: :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Valpar

Kanske ska ta reda p vad CP skadad är innan du använder sånna uttryck.
:bow:

Ang. avelsdebatten: Varför inte slänga in lite amstaff, rottweiler eller pitbullkorsningar när ni ändå håller på? (obs, ironi!)
 
Sv: Valpar

Jag tycker inte du ska avla på en hund med så många raser i sig. Det kan gå galet! Hade det varit två raser hade jag inte sagt något, så länge det hade varit "okej" raser.
 
Sv: Valpar

Syftet med mitt inlägg är att du verkar veta vem och vad som köper blandraser samt drar dom över en kam.

du visste tex att trådskasparens kanske valpar hamnar hos oseriösa köpare..Är du synsk ??

För att vara "brutalt ärlig" tror jag inte att det finns seriös valpköpare till sådana blandningar.
De som är seriösa vet hur stor risk det är att det skiter sig iaf, trots stor kunskap om uppfostran osv.
 
Sv: Valpar

Hmm, vart har jag försvarat hennes avel ? Kan du säga det ? Det jag motsatte mig från var denna eviga upprepning...som att trådskaparen ä'r lite CP...tror inte det behövs 10 inlägg med förmaningar.

Nu är du ute och cyklar på någon vind :angel:

Det är INGEN som har klagat på TS, men däremot avrått henne att gå in i en blandrasavel med en tik som redan har så många raser i sig.Det är ingen rolig lek att avla, det krävs kunskap och viljan att förbättra något.

TS verkar mån om sin tik eftersom hon skriver och frågar om olyckor som kan hända vi en parning. Det folk har reagerat på är ju ordet kul i samband med en parning.
 
Sv: Valpar

knapplån.

Herregud, vad är det med er?
Jag tror ni missuppfattat ordet KUL!
Jag menar inte kul som i att spela ett spel. Jag menar kul som att kul att köpa en häst.

Tror ni seriöst att jag vill avla fram mördarhundar? Hm, nej.
Alla hundar kan vara mördarhundar, det beror väl på vem fan det är som tar hand om dem, och hur det blir skötta?

Du som skriver att naiva och oseriösa köper valpar som det är ovtjarka i. Är jag oseriös och naiv då? Som köpte det?

Ni som skriver att jag är sååå hemskt om jag skulle ta valpar på min hund. Hur erfarna är ni egentligen? Har ni någon vän som parat sin hund och fått mördar hundar? Eller har ni sett det på tv? Eller har ni hört talas om att "en ovtjarka bet ihjäl en pojke" och har fördomar?

Jag såg min hunds pappa (renrasig ovtjarka), den var heeelt galen och de hade tagit hand om den från att den blivit misskött (jag köpte henne på ett vaktbolag i skåne). Min hund är vild och busig. Men hon har aaaaaldrig bitit någon! Snällare hund får man leta efter. Man kan ligga med henne i sängen och krama henne jättemycket utan att hon får panik eller vad som helst. Hon bara slickar en i ansiktet och ligger kvar.

Jag har hört talas om dobbermanhundar, schäferhundar m.m som bitit och skadat människor och hundar. Och mängder av blandrashundar.

Ta reda på ORDENTLIG fakta innan ni börjar tjafsa.

och som någon sa. Det räcker att EN säger något. Jag är inte trögfattad. :smirk:
 
Sv: Valpar

Vi har ordentliga fakta och om du köper valp efter en hane som är helt väck...ja..då är du både okunnig och naiv i mina ögon.

Din hund bär alltså gener från en helt galen hund i sig och det vill du föra vidare?
Det man ser på ytan är nämligen bara en liten del av vad hunden nedärver.
 
Sv: Valpar

Ibland undrar jag om hela buke öser ett visst hat över mig :smirk:

Jag skulle, naturligtvis, inte köpa en valp om ägaren ansåg att den kunde bli farlig. Men, precis som med vuxna, så tar vi hand om henne på rätt sätt och än har hon inte bitit ihjäl någon (skämt åsido).

Som jag sa innan. jag vill inte höra era kommentarer om jag ska para eller inte para min hund. Det enda jag ville höra var om ni ansåg att min hund möjligtvis kunde vara frisk nog till det.

och just det. Bara för min hund har ovtjarka i sig så har hon damp? Helvete, vilka fördomar.

Det är typ som att gå fram till en arab-familj och säga "Ursäkta mig, men det har vart så mycket brottslighet nu utav er arabar så ni kanske borde kolla så era barn inte har damp? och knulla helst in. vi vill inte ha fler som er här"
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
917
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 934
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp