Valpar 2011

Sv: Valpar 2011

Knapplån.

En bild på vår valp :)
HTC400.jpg

*KL*

Nu är lilla fröken Evi äntligen här!
Enbart en ynka liten olycka än så länge, resten har gjorts utomhus.
Kommer jättebra överens med Grim också. :love:

110730001.jpg

110730009.jpg

110730026.jpg

Busar med Grim
110730037.jpg

Kompisarna.
110730039.jpg

Aww, hon är ju läskigt söt! :love: Och jag älskar sista bilden på henne och Grim; hans smile är ju smittsamt! ;)

Själv måste jag vänta i 9 dagar till innan man får hälsa på valpen hos uppfödaren; varför ska tiden gå så lååångsamt?! :p

Grattis!!!!

kl
mina små bebisar är nu nästan 5 veckor, och jag har lyckats ta några bilder där de inte ser ut att ha rymt från ett mentalsjukhus :D

alvakopp.jpg

anvilkopp.jpg

Jag ska snart bli med valp igen :D En "liten" whippetkille som redan är drygt 3 månader och flyttar in hos mig först när han blir 4 månader. Så han kommer ju va jättestor i mina ögon..men ändå, fortfarande valp :p

Hjälp, så små söta!

*kl

Vår valp blev bara 5 månader gammal. Efter att hon varit stel i ett par veckor tog vi henne till veterinären, som konstaterade höftledsdysplasi båda höfterna. Hon hade ont och skulle få ondare ju tyngre hon blev. Vårt glada lurvtroll var glad ända till slutet, men lämnar ett fruktansvärt hål efter sig. Vi älskade henne mer än något annat, och hon bodde i våra hjärtan. Nu får hon vila där.

kl

Amk: Usch så hemskt! Men nu åtminstone lider hon inte längre... :(

Jag kikade bara in här i tråden för att skryta lite om att i morgon är det dags att hälsa på valparna hos uppfödaren. Dem är nu 5 veckor så i morgon är det dags att välja vår lilla kille! :)

kl
amk: usch så hemskt, kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas....

känns lite smådumt att komma med söta bilder nu, men det kanske kan glädja någon.

Alva:
1an%205%20veckor.jpg

Anvil:
2an%205%20veckor.jpg

Jag blev faktiskt jätteglad att se din söta valp, och allt som glädjer nu är värdefullt. Det var ett enkelt beslut att ta eftersom veterinärerna var väldigt tydliga med att Tuwa skulle få lida mycket om hon fick leva vidare. Hon ligger under vårt äppelträd nu men hennes själ är med oss hela tiden. Det är svårt att acceptera att hon är borta.

Tufsan på semester:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 515
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 876
Senast: Digbil
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 481
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 057
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka