Valpar 2011

Sv: Valpar 2011

Sitt!
264853_10150232429265588_588725587_7678951_1820463_n.jpg

Ligg!
262186_10150232429140588_588725587_7678949_6229318_n.jpg
Duktig katt du har! :D

Dessutom gäller inte dolda fel försäkringen på blandrasvalpr.

que? varför i hela fridens namn skulle inte dolda fel kunna fås igenom på en blandras? det är ju en vara som vilken annan hund som helst?
sen är dolda fel-försäkringen i sig något uppfödaren har för att skydda sig ekonomiskt och det är dennes eget om h*n vill teckna en. det är "valpköparens" försäkringsbolag som avgör om de tycker att det hunden har ska klassas som dolt fel. tycker de så tar de kontakt med uppfödaren och kräver ersättning därifrån, och har uppfödaren en dolda fel-försäkring så kommer ersättningen från dennes försäkringsbolag och annars får uppfödaren ta det ur egen ficka (sen att de olika bolagen osv inte alltid är överrens lägger ju ytterligare en dimension på det hela)
i grund och botten är det inge bra att få ett tillstånd klassat som dolt fel, eftersom ersättningen aldrig blir mer än du köpte valpen för, och allt utöver det får du betala själv, hundens egen försäkring täcker inte dolda fel, så det kan bli dyyyyrt

Senast ändrad:

Tycker det är väldigt dåligt detta med dolda fel försäkringen. Vår valp har ett dolt fel behöver en operation som kostar 60-70 000. Det vi får ut är 7000 på dolda fel. Har alltid trott att försäkringsbolaget står för hela beloppet på dolda fel. men där fick vi. Nu kom vi tack o lov fram till ett bra pris på djursjukhuset annars hade vi aldrig haft råd att operera henne. Eftersom den vanliga försäkringen inte täcker detta så tycker jag iaf att det är väldigt konstigt att man då ska förväntas lita på att dolda fel ska ta hand om det. Tycker försäkringsbolagen ska ändra om sina regler.

Detta är våran 2:a vi har nu och blir även våran 2:a som vi totalt ägt överhuvudtaget.
Men det lär definitivt bli fler utav den rasen! :D :love:

Å, så fin! Hon har fått lite längre nos, och ser mer ut som en vuxen hund nu. Det går fort, det var inte länge sedan våran var en liten boll som tultade omkring.

Knapplån.

Hur mycket sov era vaxat när de var 9-10 veckor gamla? Lät ni dem sova precis så mycket de själva ville?

mycket. och ja, hon fick sova så mycket hon ville, jag menar, är man trött är man trött och då ska man sova. sen att det var full turbohastighet de stunder hon inte sov hör ju bara valptiden till :)

mycket. och ja, hon fick sova så mycket hon ville, jag menar, är man trött är man trött och då ska man sova. sen att det var full turbohastighet de stunder hon inte sov hör ju bara valptiden till :)

Då behöver vi kanske inte tänka ärr vår valp sover för mycket. Det känns lite märkligt bara att hon bara är vaken en stund typ sen sover hon igen. Jag kan inte minnas att det varit så när jag haft valp innan :p

Doris var 10 veckor när jag hämtade henne och hon sov och sov och sov ;)

Det är fortfarande mycket nytt som tröttar ut en valphjärna på två röda, så du behöver nog inte oroa dig :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 518
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 885
Senast: Digbil
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 481
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 058
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka