Valpar 2011

Sv: Valpar 2011

Bilder från igår:

sarek1.png

Syrran till vänster, Sarek till höger
sarek2.jpg

Tackar! :D

Självklart kommer det bilder, jag måste bara ladda över dem i datorn från telefonen. Jag glömde min kamera hos uppfödaren:( Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. Finns massor med bilder mellan 4-7 veckor iallafall på den:)

Åh vad roligt! Rödmossa kennel ska jag ha ifrån :) Har du haft en lapphund tidigare eller blir det din första?
Jag hoppas verkligen det blir rätt nu, att denna vovve kommer bli min följeslagare i vått och torrt :) Men båda föräldarna har det jag söker hos "min" hund, så det kan väl inte bli bättre än såhär :D

Grattis!
Ev. kommer jag och sambon vara valpvakter i sommar ...
Sambons pappas familj ska para sin dvärgschnauzer vid nästa löp.
Så det är bara hålla tummarna!
Tur att jag inte är så förtjust i rasen, annars hade det varit svårt att inte ta med en hem :P q

Åh vad roligt! Rödmossa kennel ska jag ha ifrån :) Har du haft en lapphund tidigare eller blir det din första?
Jag hoppas verkligen det blir rätt nu, att denna vovve kommer bli min följeslagare i vått och torrt :) Men båda föräldarna har det jag söker hos "min" hund, så det kan väl inte bli bättre än såhär :D

Det blir min första lapphund men jag har velat ha en lääänge ;) Dudå?

Jag har valt med tanke på mental och fysisk hälsa och sen att det blir en tik är för att jag tycker dom är lättare samt att vi redan har en tik :)

*kl*
nu är lilltjejen parad första (och andra.... ;) ) gången, allt gick jättebra och vi ska tillbaka imorgon och övermorgon för säkerhets skull *spääääännande* :D
extra kul är att hennes kullsyster fick valpar efter samma hane igår, 3 tikar och 1 hane. vi har ett mål att sikta på, minst lika bra som syrran :)

Spännande, hade inte min tik varit steriliserad, skotträdd och utan stamtavla hade jag tagit valpar på henne också.. :angel: ;)

kl

Vår lilla bäbis-schäfer är stora killen nu, och SÅ duktig! Han gillar fåglar.. lite för mycket. :p Men idag när vi var ute springer han runt (lös) och leker med en pinne, får syn på en fågel som flaxar iväg, han vänder sig och tittar på matte istället! :love:

222335_10150558141325061_574120060_18261292_7917502_n.jpg

KL

Vi hade sista tillfället på valpkursen idag, monstret blir 5 månader i dagarna! Sista tillfället som sagt och det verkar som att bitarna hade fallit på plats till idag! Hon har varit ganska lättstörd av andra hundar, gjort "utfall", skällt och varit ganska otålig när vi stått stilla. Men träning ger resultat och idag varken skällde hon, ryckte till eller var särskilt otålig:love: Hon är fortfarande yngst i gruppen, men visar framfötterna på ett bra sätt och jag blev så glad efter idag!

Nästa kurs blir apporteringskurs som börjar om en månad lite drygt, så nu får vi befästa valpkursens delar lite mer.

jo, minst sagt... och hade min andra tik inte varit för gammal, haft alla sina 5 kullar och är lite för ljudberörd för att jag ska gilla det, så hade det varit två tikar parade :D jaja, vi får väl som om allt går som det ska och hur jobbigt det är med små pirayor, om man vågar sig på ett sånt här äventyr en andra gång :)

Om 6 dagar ska "min" tik valpa :eek:, det var inte så många valpar i magen, så håll för bövelen tummarna för att det blir tillräckligt med tikar!

Spännande, jag håller tummarna! :laugh:

KL

Vi har tingat en tik "Alice" som förmodligen kommer hit om ca 2-3 veckor!
223078_10150167256923997_744858996_6931619_1624131_n.jpg

227034_142333435839863_108318635908010_275078_3178130_n.jpg

:love:

Senast ändrad:

å halleda så söt! du vill inte byte henne mot en stycken ohängd blandraskatt i samma storlek? ;) :D

Åååh, grattis ange!
Vilken söt en!

När alla vaccineringar är gjorda måste ni komma på hundträff här hemma ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 518
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 889
Senast: Digbil
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 490
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 063
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka