Valpar 2011

Sv: Valpar 2011

Tack :) Lapprikets kennel blir det. Har vekat ha en lapp i många år nu, men har fått lägga band på mig, men nu är det äntligen dags :bump: Valpkullen beräknas födas nästa vecka :love:

Tack :) Lapprikets kennel blir det. Har vekat ha en lapp i många år nu, men har fått lägga band på mig, men nu är det äntligen dags :bump: Valpkullen beräknas födas nästa vecka :love:

Åh, kul :D Den enda finska lapphund jag känner kommer från den kenneln. Han är en helt underbar hund.

Alla valparna har nu fått namn.

haggistheabebber.jpg

Namnen är på Skotsk Gäliska ett mycket vackert språk. Pappan till kullen är Skotte.
Älskar namnet Pog mo hoin som betyder kyss mig i arslet :D

Senast ändrad:

Alla valparna har nu fått namn.

haggistheabebber.jpg

Namnen är på Skotsk Gäliska ett mycket vackert språk. Pappan till kullen är Skotte.
Älskar namnet Pog mo hoin som betyder kyss mig i arslet :D

herreguuuud så fina!!!!
vad e de för någon? :)
åh vad ja vill ha vovvsing!!1:o

Tack!! Det är Jack Russell :)

Mrs Scabtree, Jag skickar dom som är osålda till dig när dom är som drygast ;)

*kl*

Nu är det drygt 1 vecka kvar tills min lilla Doris flyttar hem till mig!

Här är en lite dålig mobilbild på henne som 6 veckors busunge
196852_10150123858479215_608424214_6581749_5626669_n.jpg

Ja det har verkligen gått fort! Om några dagar kommer han ha fördubblat sin vikt sedan jag fick hem honom.

KL

Verkar som att det kanske ligger några bullar i ugnen på mamma hund..hon är i 6.e veckan och har hittils inte visat några jättetecken på dräktighet..men nu så kanske kanske...:)

Kl

Iiiih jag blev precis med valp! :bump::D
Om 7 veckor kommer en liten söt finsk lapphundstik hem till mig :love:
Helt överlycklig, studsar rundor här hemma!

*kl*

Nu har lilla Doris flyttat hem till mig! Bilresan (50 mil) gick alldeles utmärkt.

Hon har tyckt det har varit lite jobbigt med folk i huset och ett stort hus övht. Hon är lite ängslig än så länge, men blir bara tryggare och tryggare för varje timme som går. Hon har sovit över förväntan iallafall, ville bara mysa lite innan hon somnade och med mattes hand på ryggen har hon sovit från 23.00 till 05.00.

Inga olyckor inne ännu. Katten tyckte hon var mycket konstig igår, men idag försökte hon dra igång honom i lek. Dock lyckades hon mindre bra :D

*kl*
I lördags fick jag 6 stycken dvärgschnauzer p/s valpar! Super snabb valpning som var över på 2 timmar. 3 hanar och 3 tikar, alla pigga och livskraftiga och de öka något enormt i vikt, mamman måste ha super mjölk :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 518
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 889
Senast: Digbil
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 490
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 063
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka