Valpar 2011

Sv: Valpar 2011

*KL*

Min bebis växer så himla fort, snart 6 månader! För mig är hon iofs fortfarande liten, mina andra 2 är stora tjejer och hon kommer inte bli alls lika hög som de är, så lillan förblir hon:)

Men får ju visa ett par bilder på nuttan.

Vi var vid stranden för 2 veckor sen, fick en bild som visar vad mina hundar tycker om havet:D
2011-05-15340.jpg

Så här stor är jag nu!
2011-05-15354.jpg

Bonusbild på hur man transporterar bebis miljövänligt:angel:
2011-05-15324.jpg

Söt hon var, hon ser verkligen ut som en nallebjörn. Jag läste också att Undeniable (?) skulle ha valp från samma kennel som jag köpte Tuwa ifrån, hoppas hon också bidrar med bilder!

Schysst med cykelkärra! Jag försökte med cykelkorg häromdagen, men det var inte helt populärt :angel:

Hon var inte helt nöjd första gången kan jag ju säga, fick säga till henne ganska många gånger att jag inte köpte hennes ylande, krafsande och paniska utfall. Men efter det vande hon sig snabbt:D Fast emellanåt kommer det lite ljud från henne fortfarande, men hon är sån, gapig:)

Schysst med cykelkärra! Jag försökte med cykelkorg häromdagen, men det var inte helt populärt :angel:

Klassiker!=)

Vi hade en långhårig dvärgtax när jag var liten, den hade morsan i cykelkorgen fram, där satt(tiken alltså) med fladdrande öron och njöt av fartvinden=)

Hon satt alltid längstfram i fören på båten och lät öronen fladdra medans hon spanade ut över havet=)

*kl*

Här är min lilla skrutt. Han är tre månader. Mattes lilla ögonsten :love:

2011-05-22-16-57-16_149950057.jpg

2011-05-22-10-47-21_149950396.jpg

2011-05-22-19-56-29_149950595.jpg

2011-05-22-19-59-53_149950797.jpg

Helt dödsförälskad i honom är jag... Och som jag har tjatat om att få en vovvie, hela mitt liv. Och nu är min dröm sann :bump:

Nu bor en liten Alice, 9 veckor hemma hos oss.
Hon är gudomligt söt, jättemodig och trygg, fullständigt galen och verkligen underbar :love:

Resan gick jättebra. Hon åkte bil för första gången i sitt liv utan att bekymra sig, sen var vi på flygplatsen i flera timmar och det var bara skitskoj :D
Väl på flyget gnällde hon lite när jag satte henne i buren men somnade direkt när jag stoppade in en hand som hon kunde lukta lite på. Sen sov hon, oavbrutet genom start, turbulens och landning. Så duktig!
Bilresan hem var inga problem, hon sov i mitt knä.

Camaro tycker hon är jätterolig. Lite för rolig. Hon inser inte riktigt att hon bör vara försiktig men det börjar lugna sig.
Hittills har det inte hänt en enda olycka, vi hoppas att det fortsätter så :p

Jag är så himla nöjd med min lilla gosegris :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 518
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 885
Senast: Digbil
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 490
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 063
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka