Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart är det bara en vecka kvar innan hon kommer. Ser verkligen fram emot att få hem henne samtidigt som jag tycker valptiden är så jobbig haha.
Kommer inte ihåg om jag skrivit ut vad hon fick för namn, men gör det en gång till även om jag redan gjort det. Hon kommer kallas Diva :D.

Ska hälsa på en sista gång på måndag och sen blir det hämtning tisdagen den 21 november :love:.

Toke spydde upp en strumpa i morse 🙄 fattar inte vart han fått den ifrån för vi har sjuklig koll på strumpor i det här huset. Har gett upp hoppet om att han kommer sluta vara en strumpätare. Varje kväll så låtsas jag tappa mina strumpor när dom ska av bara för att han ska få hämta dom och ge till mig. Annars är han inte lika manisk att äta saker ute längre. Nån kattskit slinker ner nån gång ibland när jag inte har koll bara 🤢 han har inte munkorg ute längre.

Hundarna får alltid sitta och vänta på "varsegod" när dom får sin mat. I morse var jag dock lite yrvaken och disträ och sa nog varsegod otydligt och lite i förbifarten 🙈 såg att cockern kastade sig över sin mat men inte mer än så. Går iväg och grejar med annat i andra änden av huset och kommer efter en stund tillbaka och ser att Toke sitter med orörd matskål alldeles skummig runt munnen. Hinner tänka att han är jättesjuk som inte äter sin mat och dessutom dreglar så :eek: sen inser jag ju ganska snabbt att han bara inte uppfattat mitt varsegod.. Gulleplutten :heart han har varit så duktig på sitt-stanna kvar sen han var 10 veckor gammal. Det är hans paradgren 😁 matte får skärpa sig!

Inte ofta han står still tillräckligt länge för stt jag ska hinna ta fram mobilen och få någorlunda vettig bild 😉
20231111_092612.webp

Det blev att hoppa in i denna tråden för vi ska hämta hem en liten Praszky krysarik 😍😍😍. Jag är såååå glad och längtar sönder. Det blir en liten hane och enligt uppfödaren ett väldigt fint utställningsämne. Nu är frågan vad han ska heta😅.
Screenshot_20231115_120406_Samsung Internet.webp

Det lutar åt Sixten och jag håller på att gå loss fullständigt att köpa saker till honom😅. Har beställt tröjor, täcken, sele, bädd och leksaker😁. Min gamla tant lekte inte med nåt och alla hennes täcken är alldeles för stora. Vi hämtar nästa helg, så denna helgen ska det byggas en hundhörna i stallet där han kan ligga ombonat och vara säker från hästarna.
IMG_18091.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar