Förlåt, har nog missat, är det tik eller hane?
Förlåt, jag har glömt skriva det . Det är en tik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt, har nog missat, är det tik eller hane?
Drake var ju fint!
Man kan ju välja om man vill ha svenskt eller engelskt uttal. Jag tänkte svenskt i det här fallet.Drake var ju fint!
Drake, Draco,Tycker detta med namn är så svårt.. Valde Hexas namn lite i ironi då jag haft sån otur tidigare med hundar med "fina" namn och sa därför att döper jag henne till Hexa så måste hon överleva. Peppar, peppar vilket hon gjort.
Men vad ska jag då döpa nya valpen till? Vill ju egentligen ha något lika "hemskt" och samtidigt kort. Min bror sa Demon men det känns kanske lite elakt .
Vi får också vara med och välja våra hundars stamtavlanamn och det ska börja på D, supersvårt..
Idag träffade Bog får! Han hade lite intresse, ville hemskt gärna gå runt fåren i rundfållan och gjorde det snällt när han lugnat ner sig, för först var det läskigt och raggen kom upp och han pep lite åt dom/klättrade upp på mig. Men att gå på stort fält och följa efter fåren i lina var så spännande, där fick man se lite eye och han smög så fint så i små bitar. Blir kul att börjat träna i vår.
Som BC-människa slår jag ett bestämt slag för enstaviga namn: Dev, Dim, Dutt, Dis, Dus, Des, Deb, Dyke, Don, Damm osv.Tack så jättemycket för alla förslag . Har skrivit in dem i min lista.
Ska försöka leta upp alla mina valpsaker i källaren samt köpa ben, hundmat och lite annat smått och gott.
Calvin hade älskat min hund, hon är rädd för katter Fast hon hade å andra sidan ställt sig och skällt på behörigt avstånd om den kommit in i hennes hemKatten gömmer sig på övervåningen. Gissar att han ligger på min säng.
Oskar är dämpad. Han fick vara hemma medan jag körde vännens dotter till skolan. (Vännen är i Bryssel och kommer hem ikväll).
Katt och hund verkar inte ha löst samvaron än, men det tar nog tid.
Imorgon fyller Oskar ett år
NäCalvin hade älskat min hund, hon är rädd för katter Fast hon hade å andra sidan ställt sig och skällt på behörigt avstånd om den kommit in i hennes hem