Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag träffade Bog får! Han hade lite intresse, ville hemskt gärna gå runt fåren i rundfållan och gjorde det snällt när han lugnat ner sig, för först var det läskigt och raggen kom upp och han pep lite åt dom/klättrade upp på mig. 😅 Men att gå på stort fält och följa efter fåren i lina var så spännande, där fick man se lite eye och han smög så fint så i små bitar. Blir kul att börjat träna i vår. :)

Tycker detta med namn är så svårt.. Valde Hexas namn lite i ironi då jag haft sån otur tidigare med hundar med "fina" namn och sa därför att döper jag henne till Hexa så måste hon överleva. Peppar, peppar vilket hon gjort.
Men vad ska jag då döpa nya valpen till? Vill ju egentligen ha något lika "hemskt" och samtidigt kort. Min bror sa Demon men det känns kanske lite elakt :angel: .

Vi får också vara med och välja våra hundars stamtavlanamn och det ska börja på D, supersvårt..
Drake, Draco,
Idag träffade Bog får! Han hade lite intresse, ville hemskt gärna gå runt fåren i rundfållan och gjorde det snällt när han lugnat ner sig, för först var det läskigt och raggen kom upp och han pep lite åt dom/klättrade upp på mig. 😅 Men att gå på stort fält och följa efter fåren i lina var så spännande, där fick man se lite eye och han smög så fint så i små bitar. Blir kul att börjat träna i vår. :)

Tack så jättemycket för alla förslag :D. Har skrivit in dem i min lista.

Ska försöka leta upp alla mina valpsaker i källaren samt köpa ben, hundmat och lite annat smått och gott.

Tack så jättemycket för alla förslag :D. Har skrivit in dem i min lista.

Ska försöka leta upp alla mina valpsaker i källaren samt köpa ben, hundmat och lite annat smått och gott.
Som BC-människa slår jag ett bestämt slag för enstaviga namn: Dev, Dim, Dutt, Dis, Dus, Des, Deb, Dyke, Don, Damm osv.

En här i trakten har en skitfin hund som heter Slask. Det tycker jag är lite kul :D På temat namn som de inte ska leva upp till då...

Såå glad att jag beställde hem ett stort Rauh-ben som jag fick hem i början av veckan då jag varit sjuk och Tokes aktivering har gått från vardagliga 2 timmar lösspring i skogen plus en hel del mental aktivering till att jag bara orkat släppa ut honom på vallen bakom huset och gömma hans mat i två stora filtar som jag knutit ihop. Han har ändå tagit det bra. I morgonen ska jag jobba så kände att jag behövde göra något mer idag så efter lösspring på vallen så tränade vi med dummies vilket han gjorde riktigt bra. Men rauh-benet har varit till stor hjälp dessa dagar. Riktigt hållbart och han älskar det!:up: (och han kan inte svälja det helt)

Måste ändå säga att jag hittils känner mig väldigt nöjd med valet med Lystra.
Vi har börjat spåra en del och jag vågar säga att hon har fattat galoppen betydligt snabbare än brukshundarna, fantastiskt liten nos på den lilla hunden. 😍
Jag försöker även träffa andra hundar i reglerade former nu när jag bara har en hund, blir ju trots allt inte lika mycket hundspråk hemma som ensamhund.
Beundrar denna lilla hunds fina hundspråk och det är så fascinerande att se hur olika hennes responser är beroende på vem hon stöter på, mycket sund och klok liten valp. Extra plus att hon är väldigt social till människor också, eftersom det är en bristvara hos rasen som snarare kan vara åt hållet, så en väldigt social Kooiker utan överdrift är bara positivt.

Bifogade filer

• received_1464099557495482.webp
    received_1464099557495482.webp
    244,3 KB · Visningar: 74
Katten har äntligen bestämt sig för att komma in till vintern.

När jag kom ner nu på morgonen låg han på sin vanliga plats i soffan. Oskar vill hälsa men katten fräste ifrån och jag bannade honom. Efter det har han inte vikit från min sida och är uppenbart försiktig med att närma sig den stora Calvin.

Det kommer att bli bra. Calvin är en god själ. Han gillar bara inte att bli attack-älskad. Han och förra fjärilen var bästisar.

Katten gömmer sig på övervåningen. Gissar att han ligger på min säng.
Oskar är dämpad. Han fick vara hemma medan jag körde vännens dotter till skolan. (Vännen är i Bryssel och kommer hem ikväll).
Katt och hund verkar inte ha löst samvaron än, men det tar nog tid.

Imorgon fyller Oskar ett år :)
Calvin hade älskat min hund, hon är rädd för katter 😅 Fast hon hade å andra sidan ställt sig och skällt på behörigt avstånd om den kommit in i hennes hem 😓

Senast ändrad:
Calvin hade älskat min hund, hon är rädd för katter 😅 Fast hon hade å andra sidan ställt sig och skällt på behörigt avstånd om den kommit in i hennes hem 😓
:)

Det finns väldigt mycket kärlek i den katten. Förra hunden slickade honom i öronen när han åt. Han stod ut, tålmodigt, och de låg och sov nära varann. Han buffade på hunden och spann.

Så bara Oskar fattar att han inte får attackpussas så ska nog detta bli bra. Och de bli såta vänner.

Är så imponerad av vår lilla hoppsanvalp. Tänk vilken tur vi hade att han (och resten av kullen) blev den mest fantastiska valp vi haft!

För tillfället är han vaktig, men han är väl lärd av sin mamma här hemma 😅, så det var väntat.
Vi tränar på med att inte skälla på andra hundar på promenaderna och det går snabbt framåt. Extremt lättränad.

Han är, till er stora fasa, även numera kastrerad 🫣

IMG_3385.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 308
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar