Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade vi en riktigt vidrig dag, Bog bara gick runt och gnällde och gnällde i flera timmar, trots att han var matad och motionerad. Idag sover han som vanligt. Fattar inte varför dom har sådana dagar ibland. 😬 Kanske är tonåren som närmar sig.
En sån natt hade Toke i natt 😬 han som alltid sovit hela nätterna.

8månader igår och i onsdags på kursen hittade han spännande lukter på appellplan för första gången 🤨😖
IMG_3936.webp

Det märks att Yoshi börjar närma sig könsmognad eller vad man nu säger
Var på rallykurs igår, och där hade gått en löptik tidigare och oj vad intressant det var. Mycket näsa i backen, och jag fick verkligen jobba för att hålla fokus på uppgiften....

Bog är nog en av dom svårare valparna jag har haft när det gäller shaping. Han erbjuder sällan beteenden, utan han lägger sig ner och väntar tålmodigt på godis. Tror att det är för att vi tränat så mycket kontakt och att han ska lugnt ligga på sin filt. 😅 Däremot går det ju att locka till beteenden och lära honom så, men det tar ju längre tid för dom att förstå vad dom gör då - i min mening. Kanske får vara nöjd att vi fått till target i olika former, kontakt och sitt med shaping. 😅

Bog är nog en av dom svårare valparna jag har haft när det gäller shaping. Han erbjuder sällan beteenden, utan han lägger sig ner och väntar tålmodigt på godis. Tror att det är för att vi tränat så mycket kontakt och att han ska lugnt ligga på sin filt. 😅 Däremot går det ju att locka till beteenden och lära honom så, men det tar ju längre tid för dom att förstå vad dom gör då - i min mening. Kanske får vara nöjd att vi fått till target i olika former, kontakt och sitt med shaping. 😅
Jag är väldigt nog med att inte börja med statiska övningar för tidigt, hundarna blir vana vid att det lönar sig att vara passiva.
(Lärde mig det den hårda vägen...)

Jag har beställt hem en påse med Alggutten till Toke som vi ska prova. Hade egentligen tänkt vänta med att byta tills han ska gå över till vuxenfoder för han har ändå funkat rätt bra på sitt nuvarande som han haft sen uppfödaren. Men tycker att Alggutten har bättre innehåll och nu när man fick 25% så slog jag till 😅 känns som ett prisvärt foder så hoppas det fungerar bra till honom :)

Jag är väldigt nog med att inte börja med statiska övningar för tidigt, hundarna blir vana vid att det lönar sig att vara passiva.
(Lärde mig det den hårda vägen...)
Den här gången fanns det inte så mycket val pga vila i 9 veckor och han flög som en drake om det inte var passiva saker. 😂 Det löser sig nog.

Gjorde ett gäng ärenden i stan. Oskar var så ivrig att han fick följa med.

Han sover mest när han är i bilen. Så även idag. Utom i biltvätten då jag tog honom i famnen ifall han skulle bli rädd.

När vi kom hem lyfte jag ur honom. Han stod stilla där jag släppte ner honom. Sen försökte han hoppa in i bilen igen. Han var trött och sömnig. :)
Kanske en växtperiod igen.

Bog är så himla rar, la mig för att vila och han la sig på mig. Lite tungt dock, skulle gissa på att han väger över 17 kg nu. :love:Så stor skillnad från Floki som flyger iväg om man råkar röra honom med foten när han sover i sängen bredvid en. 😅
Det gör Yoshi också. Så fort jag sätter mig i soffan, så kommer han och vill ligga på/intill mig
Sover väldigt mycket intill mig på nätterna också. Ganska mysigt
Melker kan ligga och mysa en stund, men sover helst själv.

Det gör Yoshi också. Så fort jag sätter mig i soffan, så kommer han och vill ligga på/intill mig
Sover väldigt mycket intill mig på nätterna också. Ganska mysigt
Melker kan ligga och mysa en stund, men sover helst själv.

Åh vad fint! Har inte fått uppleva det så mycket, Bog har alltid fått vara i sin hage när jag ska vila/sova för att han har varit så himla bitig och galen om det inte varit strukturerad sov/vilo-tid för honom, men nu när han börjar bli lite större så går det faktiskt att gosa med honom och det är så mysigt med en hund som vill ligga nära! <3

Åh vad fint! Har inte fått uppleva det så mycket, Bog har alltid fått vara i sin hage när jag ska vila/sova för att han har varit så himla bitig och galen om det inte varit strukturerad sov/vilo-tid för honom, men nu när han börjar bli lite större så går det faktiskt att gosa med honom och det är så mysigt med en hund som vill ligga nära! :heart
Maken är ju lagom road ibland haha, känner sig utkonkurrerad av hundarna ;P

Tycker detta med namn är så svårt.. Valde Hexas namn lite i ironi då jag haft sån otur tidigare med hundar med "fina" namn och sa därför att döper jag henne till Hexa så måste hon överleva. Peppar, peppar vilket hon gjort.
Men vad ska jag då döpa nya valpen till? Vill ju egentligen ha något lika "hemskt" och samtidigt kort. Min bror sa Demon men det känns kanske lite elakt :angel: .

Vi får också vara med och välja våra hundars stamtavlanamn och det ska börja på D, supersvårt..

Tycker detta med namn är så svårt.. Valde Hexas namn lite i ironi då jag haft sån otur tidigare med hundar med "fina" namn och sa därför att döper jag henne till Hexa så måste hon överleva. Peppar, peppar vilket hon gjort.
Men vad ska jag då döpa nya valpen till? Vill ju egentligen ha något lika "hemskt" och samtidigt kort. Min bror sa Demon men det känns kanske lite elakt :angel: .

Vi får också vara med och välja våra hundars stamtavlanamn och det ska börja på D, supersvårt..
Damon

Förlåt, har nog missat, är det tik eller hane?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 166
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA