Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bokat in ett andra besök till fåren hos tränaren jag nog kommer lämna bort Bog till när han är träningsbar. Så himla kul! Speciellt eftersom att hon är anledningen till att jag fick köpa Bog. Är så tacksam att hon var referens och pratade med Bogs uppfödare å mina vägnar.

Bog har numera fått höra att han ser ut som en korthårig collie ganska ofta. Det är lite roligt hur alla i stan blir förvånade över att Border Collies kan vara korthåriga med, när man är på tävlingar och man ser BC så tycker jag att man mest ser dom korthåriga. 😅

59C55EA0-FED7-4E63-BAB9-D9540DDCC2FB.webp

Overallsäsongen är här när ens päls bara består av bomullsfluff. Men det går att springa i det med!

Fjärilar har ingen underpäls så de fryser lätt. Tyvärr kan mitt exemplar inte röra sig med overall på sig :D
Tröja vore kanon. Men han kissar framåt så den skulle ändå bli plaskblöt under magen..
Här saknas all vattenresistens, kombinera det med att vara marknära så blir overall obligatorisk om man vill ut i skogen på hösten 😂 (och det vill hon)

Min lilla Nova :love: Så himla mjuk, framåt o arbetsglad tjej. Finns lite attityd i fröken men absolut inte på samma nivå som hennes syster (som jag ibland tror e djävulen själv:rofl:)

Bifogade filer

• IMG_6177.webp
    IMG_6177.webp
    82,2 KB · Visningar: 65
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 308
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar