Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg hem med Sixten😍. Han är så liten, så söt och bara helt fantastisk! Är verkligen helt betagen av honom💖. Träffade båda föräldrarna och pappan är pytteliten, 21 cm och jag trodde det var en valp🙈. Mamman så superkäck ut, mycket energi och jättefint uttryck. Uppfödaren trodde att Sixten antagligen skulle bli väldigt lik henne.

Han slocknade direkt i mitt knä🩷. (Han sitter fast i sele, så inte lös och osäkrad)
20231119_150043.webp

Förlåt för absolut spam i tråden🙈. Nu är vi hemma och Sixten har träffat våra katter. Dom är tack och lov världens snällaste och är smarta och hoppar upp nånstans när han blev lite påstridig. Jag håller dock på att få en ångestattack över hur detta ska gå. Han är SÅ liten och tycker att kylan är absolut hemsk. Jag hade kunnat bli tagen för att vara världens djurplågare när han skulle gå 20 meter från bilen till porten. Fryskramp i tassarna och han skrek. Hur sjutton ska jag kunna få honom rumsren när att vara ute är så kallt och hemskt? Uppfödaren var inte så orolig och rekommenderade PeePads.

Är mest rädd att jag ska lyckas ha ihjäl honom🙄.

Förlåt för absolut spam i tråden🙈. Nu är vi hemma och Sixten har träffat våra katter. Dom är tack och lov världens snällaste och är smarta och hoppar upp nånstans när han blev lite påstridig. Jag håller dock på att få en ångestattack över hur detta ska gå. Han är SÅ liten och tycker att kylan är absolut hemsk. Jag hade kunnat bli tagen för att vara världens djurplågare när han skulle gå 20 meter från bilen till porten. Fryskramp i tassarna och han skrek. Hur sjutton ska jag kunna få honom rumsren när att vara ute är så kallt och hemskt? Uppfödaren var inte så orolig och rekommenderade PeePads.

Bara fortsätta öva öva öva och ha kul utomhus. Han kommer att vänja sig till sist!
Och såklart klä på honom ordentligt.
Om han är van med att kissa på valpblöja (pee pads) kan du ta ut en sådan vid ett skyddat område och låta honom kissa på den, fats utomhus.

Jag hämtade hem Bomullstussen i månadsskiftet januari/februaria i år när det var minusgrader och snö, dessutom hade hon inte varit ute i mörker förut. Första kvällen när vi försökte få henne att kissa ute så stod hon bara och skakade och gnydde. men det blev bra väldigt fort!

Visst var ni några fler som skulle hämta valp nu i slutet av året?

Vi har varit i stallet och fixat och det är -17 ute🙄. Sixten hade dubbla tröjor och jag har gjort en sjal av en fleecefilt som jag hänger över bröstet på mig. Däri ligger han som en liten känguru och plirar. Han fick komma ner i en box och kolla läget lite och var duktig och kissade där. Vet att praszky inte är en väskhund men att var yttepytteliten och när det är så himla kallt så får det vara så här. Min sadelkammare är pytteliten och mer som en garderob, så har inte hjärta att stänga in honom där även om det är värme.

Visst var ni några fler som skulle hämta valp nu i slutet av året?

Vi har varit i stallet och fixat och det är -17 ute🙄. Sixten hade dubbla tröjor och jag har gjort en sjal av en fleecefilt som jag hänger över bröstet på mig. Däri ligger han som en liten känguru och plirar. Han fick komma ner i en box och kolla läget lite och var duktig och kissade där. Vet att praszky inte är en väskhund men att var yttepytteliten och när det är så himla kallt så får det vara så här. Min sadelkammare är pytteliten och mer som en garderob, så har inte hjärta att stänga in honom där även om det är värme.
Jag har phalene och papillion, inte heller väskhundar men jag har burit båda innanför jackan när det varit kallt när de varit/är valpar. Gör det som funkar för er, strunta i ska/inte ska.

Jag har phalene och papillion, inte heller väskhundar men jag har burit båda innanför jackan när det varit kallt när de varit/är valpar. Gör det som funkar för er, strunta i ska/inte ska.
Skönt att höra! Känner att det finns så otroligt många saker med hund som är absolut förbjudna och att hundvärlden kan vara ännu mer mästrande än inom häst🙈. Vill verkligen göra rätt med Sixten! Även om jag haft hund i många år så var hon inte särskilt planerad för, jag gjorde massa fel och hade nog mest tur att hon var så otroligt följsam.

Skönt att höra! Känner att det finns så otroligt många saker med hund som är absolut förbjudna och att hundvärlden kan vara ännu mer mästrande än inom häst🙈. Vill verkligen göra rätt med Sixten! Även om jag haft hund i många år så var hon inte särskilt planerad för, jag gjorde massa fel och hade nog mest tur att hon var så otroligt följsam.
Min phalene avskyr sitt täcke så han går mest naken. Har täcke om han ska stå stilla eller vara i bilen. Har en hundbädd ingen hund velat ligga i. Däremot är en tunn kudde som är köpt som bädd en favorit. Bästa bädden är ändå mina kläder.

Här är hon, Stayinfocus Drama queen aka Diva :D.

Vi hämtade henne vid 10.30 och hon har mest lekt, sovit, ätit och varit ute. Väldigt trevlig valp och väldigt framåt av sig men blir väldigt illamående (ja även om bilturen varade 8 minuter :rofl:) när hon åker bil.

Bifogade filer

• 387628772_637882088291805_3712565661578502670_n.webp
    387628772_637882088291805_3712565661578502670_n.webp
    204 KB · Visningar: 70
Hur mycket sov vs lek har det varit med era små valpar? Hur mycket leker ni med dom vs att de får roa sig själv? Inser redan nu att söthetsfaktorn gör att jag måste anstränga mig för att låta bli honom🙈..

Hexa var riktigt svår att få och sova när hon var valp och fick därför varva ner i en hage av kompostgaller ibland. Annars kunde hon ibland max sova typ 3 h om dagen..

Diva har sovit väldigt bra idag och jag hoppas det fortsätter så haha. Jag brukar leka med dem då jag tycker det är viktigt i vår relation men samtidigt får de roa sig själva ibland då jag har besök, lektion eller så. Men är noga med att de ska se mig som någon rolig person :).

Kooikerråttan är snart 16v och jag är nog hennes största fan. Hon är så " o kooikrig" som det går, otroligt social och socialt säker runt människor samt hundar. Helt jäkla orädd så jag blir gråhårig och kampgalen av dess like så jag nästan ifrågasätter hennes procent Kooiker. En frisk fläkt med andra ord. 😆
IMG_20231121_121336_Bokeh.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?