Status
Stängd för vidare inlägg.
Sixten fortsätter vara det gulligaste som någonsin funnits och jag är löjligt kär💖. Han kommer på inkallning här inne, han vill sååå gärna leka med katterna men accepterar att de går undan och han kissar på sina peepads🤩. Snö är fortfarande absolut hemsk men han utforskar hästarnas boxar när jag mockar. Gäller verkligen att ha ögon i nacken eftersom han är så himla liten.
20231121_120212.webp

Hur mycket sov vs lek har det varit med era små valpar? Hur mycket leker ni med dom vs att de får roa sig själv? Inser redan nu att söthetsfaktorn gör att jag måste anstränga mig för att låta bli honom🙈..
Jag har lekt massor med mina valpar, för att bygga relation och att de ska tycka att jag är jätterolig att vara med mig. Men då har det varit valpar som haft jättelätt för att koppla av och sova när det behövs, sen när de varit pigga och igång så har vi haft en massa roliga lekstunder.

Äldsta whippeten fick alltid en rejäl men kort lekstund på sängen innan vi skulle sova, sen somnade han som en stock och sov hela natten.

Jag tror man får titta på sin egen valp och se hur svårt eller lätt den har att komma till ro och koppla av och sen utgå därifrån.

@Fiorano Jag leker såklart massor med mina valpar, dock försöker jag se till att leken sker på mitt iniativ. Jag vill inte ha en hund som kommer och söker uppmärksamhet konstant utan kan varva ner och även varva upp vid lek. Sovande valpar får alltid sova ifred. Med det sagt så har jag nu en hund som när han är uttråkad hämtar en strumpa och ger mig, jag har ändå uppmuntrat det då jag sett sett det som ett tillfälle att träna apportering så man får ju väga för och emot med en del saker och vad som passar en själv 🙂.

Min lilla stallhund to be😍. Idag var han ännu tuffare och kollade runt i stallet medan jag mockade. Roligast var när jag sopade😅. Sen hörde jag mössen i stallet så måtte han bli en riktig liten musjägare! Uppfödaren var väldigt mån om att behålla råttjakten i sina linjer och ville ha uppdatering hur det gick med den saken😁.
20231122_174408.webp

Sixten fortsätter vara det sötaste som finns🩷. Gud så jag älskar honom redan! Han är en pärla med sina peepads och jag har som plan att faktiskt träna honom att gå på låda. Inte för att jag inte vill gå ut med honom, han kommer vara ute plenty ändå!

Han älskar sin fluffiga donutbädd🩵
20231125_201729.webp

Diva, min Diva va underbart söt du är! Väldigt rolig och charmig tjej som älskar att mysa i famnen samt är väldigt duktig på att sova. Hon har sedan första natten sovit från ca 23 till 07/08 och det är såå skönt! Hon känns annars som en lite känslig tjej :).

Bifogade filer

• 403389313_630336422398011_4989444648038458035_n (1).webp
    403389313_630336422398011_4989444648038458035_n (1).webp
    314,8 KB · Visningar: 78
Bayli blir 10 månader 30 november och har fortfarande inte börjat lyfta på benet. Han har blivit vildare och mer galen jämfört med hur han var när han kom hit vid 4 månaders ålder, då tyckte vi att vi hade valt en lugn kille men njae... kamp- och leklust har utvecklats rejält och han är mycket mer framåt, förutom att han fortfarande är lite rädd för främmande hundar men vi tar det lugnt. Han påminner mig mycket om vår yngsta beauceron, Griseo, som var jätteförsiktig när vi fick hem honom, också vid 4 månaders ålder, dock pga han är import, medan Bayli bara råkade bli kvar hos uppfödaren, men det verkar som att man missar rätt mycket just när man tar hem en 4-månaders jämfört med en valp som är 8-10 veckor. Griseo har utvecklats jättemycket men det tog lite tid och vi gör ungefär samma med Bayli, låter honom växa till sig i sin egen takt.

En underbar kille är han i alla fall, otroligt gosig och så himla söt med sina kajalstreck runt ögonen.

Han och Dunit trivs så himla bra ihop, vi är jätteglada att vi köpte Bayli för Dunit uppskattar verkligen en kompis i sin egen storlek.

2023-11-14 21.31.45.webp

383994640_10159863317364537_6083841656349221062_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 163
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter