Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör du med kissandet? Har han blöja under fluffet?
Det är utrymme för snopperiet undertill så han kan utan problem kissa utan att bli blöt. På modellen på bilden var det utrymme direkt men på en annan overall med kardborre på ryggen (supersmidig att klä på!) har jag klippt upp på magen så att han kan kissa.

Väldigt trött valp som inte ville sova. Sov dock inom 30 sekunder efter fotot😴
20231127_100253.webp

Hur ska jag egentligen lägga upp ensamträningen? Inser att jag håller på att skapa ett till monster som inte kan vara ifrån mig...

Det är utrymme för snopperiet undertill så han kan utan problem kissa utan att bli blöt. På modellen på bilden var det utrymme direkt men på en annan overall med kardborre på ryggen (supersmidig att klä på!) har jag klippt upp på magen så att han kan kissa.

Väldigt trött valp som inte ville sova. Sov dock inom 30 sekunder efter fotot😴Visa bifogad fil 132888
Lille vännen. Det var det dimmigaste jag sett på länge :love:

Hur ska jag egentligen lägga upp ensamträningen? Inser att jag håller på att skapa ett till monster som inte kan vara ifrån mig...
Korta stunder.
För egen del - gick ensam på toa. Hämtade posten utan honom. Gick ut nån minut och kom in utan att göra väsen av det.
Så småningom fick han kommandot stanna här. Och då visste han att han inte fick följa med. Det har funkat. Men så har jag inte haft nån med separationsångest.

8 månader gammal nu.
Har aldrig vart med om enklare valp.. han slår till och med sin mamma på det planet.

Enda negativa just nu är att han är osäker på nya/främmande hundar och skäller en del. Vi tränar på hundmöten så det går framåt 👍🏻

Alltså, lilla Lina🤩💕 Världens goaste lilla taxflicka. Hela familjen är totalt nerkärad i denna lilla skapelse, till och med vår Breton på 7år som brukar va skeptisk mot andra hundar tycker att hon är toppen och hon bjuder upp lillan till lek.

Enda bekymret är kylan och snön. Markfrigången räcker inte till längre utan magen är i snön och hon fryser så hon skakar så fort vi kommer ut. Stickad tröja räcker knappt så jag har beställt täcken till henne så hon ska tycka det är lite trevligare att vara ute och göra sina behov, kisseriet går bra men bajsa är omständigt i snön och kylan tydligen.
Inte helt ovanligt när man har vintervalp..

Middagslur på mina ben:

Bifogade filer

• IMG_7228.webp
    IMG_7228.webp
    332,2 KB · Visningar: 49
Vad äter era valpar? Vi fick med RC mini puppy som han får två ggr/dag och så får han en mushboll de andra två målen. Nu börjar de blöta torrisarna inte vara så populära, så hade jag kunnat ta över honom helt på mush?

Vad äter era valpar? Vi fick med RC mini puppy som han får två ggr/dag och så får han en mushboll de andra två målen. Nu börjar de blöta torrisarna inte vara så populära, så hade jag kunnat ta över honom helt på mush?
Min vägrade till slut äta uppblötta torrisar, så jag gav honom istället tort, men hällde på ljummet vatten precis innan servering, det gör jag även till min vuxna hund, för att de SKA få i sig vätska i samband med intag.

Mina blir för hårda i magen på mush och färskfoder, gav hälften hälften ett tag men nej, jag tyckte inte att det fungerade bra i längden. Nu äter Bog (och Floki) Monster Lamb and Duck grain free puppy fyra gånger om dagen. Jag ger all mat i form av träning förutom ett mål mat som han får i skål med laxolja och ledtillskott, så det fungerar inte med färskfoder för min del.

Min vägrade till slut äta uppblötta torrisar, så jag gav honom istället tort, men hällde på ljummet vatten precis innan servering, det gör jag även till min vuxna hund, för att de SKA få i sig vätska i samband med intag.
Ja det där att få i sig vätska känns lurigt. Sixten dricker ungefär ingenting. Bra konsistens på bajset iaf.

Ja det där att få i sig vätska känns lurigt. Sixten dricker ungefär ingenting. Bra konsistens på bajset iaf.
Min svårflörtade kille äter Happy Dog mini, puppy och junior. Det är små bitar och han äter det, om än utan entusiasm. När han äter varierar stort, så han har fri tillgång och så väger jag skålen för att se vad han ätit.

När han inte ätit nåt alls under nån dag flörtar jag med en mushbulle. Blöter upp med extra vatten och blandar i torrfoder i vällingen. DET är gott.
Mush stoppar upp magen på honom, så han får paraffinolja på den portionen för att få ut bajset.
Om jag tinar kött eller fisk så häller jag lite torrfoder över köttsaften. Då äter han det.

Så bästa tipset för vätska hos mig är väldigt uppblött Mush

Min svårflörtade kille äter Happy Dog mini, puppy och junior. Det är små bitar och han äter det, om än utan entusiasm. När han äter varierar stort, så han har fri tillgång och så väger jag skålen för att se vad han ätit.

När han inte ätit nåt alls under nån dag flörtar jag med en mushbulle. Blöter upp med extra vatten och blandar i torrfoder i vällingen. DET är gott.
Mush stoppar upp magen på honom, så han får paraffinolja på den portionen för att få ut bajset.
Om jag tinar kött eller fisk så häller jag lite torrfoder över köttsaften. Då äter han det
Har du provat strö blodpulver på maten?

Glömde ju svara att min får Sam's field Lax och potatis, samma som vuxna hunden. Blir enklast så :)

Enda negativa är att "kulorna" är lite små, så de tuggar inte direkt dem.

Min 5 månaders papillion äter RC valp x-small. Hon tyckte inte om när jag gav uppblött så hon har fått det torrt sen hon var 8 veckor. Hon fick Mush också förut men funkar bättre på bara torrfoder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 163
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V