Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var vi på valpkurs, när vi kom hem SPRANG han till sängen och störtade ❤️
4C3470A8-BDB2-4744-B30E-7877B8280621.webp

Bayli är nog den enklaste valpen vi någonsin haft! Pigg och glad men väldigt duktig på att koppla av. Nattetid är det ju väldigt enkelt med whippetvalpar - låt valpen sova i sängen och den sover så länge den får och lite till... ;)

Han är jätteduktig, visst tuggar han på saker men det räcker oftast med ett "app-app" så låter han bli och går och tar något ben eller nån leksak istället. Efter en vecka hemma tog vi med honom på en kort resa, 2,5 h i bil, övernattning på helt nytt ställe (hyrde ett litet hus), 1 h bilresa, beauceronträff med en massa folk och hundar, sen 3,5 h bilresa hem. Han var helcool i bilen (trots att han delade bur med Dunit som tyvärr stressade som han ofta gör i bilen) och i huset vi hyrde, lite försiktig en stund i början när vi kom till brukshundklubben där träffen var, men sen när han väl kollat in allting en stund så var han öppen och social, hälsade på alla människor och smålekte med ett par beauceroner. En så lättsam och enkel valp!

Till att börja med förstod Dunit inte riktigt nyttan med den här lilla vi släpat hem, som snodde hans plats i sängen och försökte ligga bredvid honom i bäddarna; det tog 10 dagar, sen insåg han att här var en som kunde springa nästan lika fort som han (nåja, men så småningom) och plötsligt var det helt okej med lillskiten. :)

Nu ser det rätt ofta ut så här:
353683452_978308490253249_7857264230401859663_n.webp

Fy tusan vad Bog bits. Idag har han varit genomvidrig. 😅 Har numera handskar på när man ska bära honom. Mina armar och händer är helt trasiga.

Positiva är att jag har lärt av att han hugger mig i benen. Händerna och ansiktet är det svårare med, men det löser sig ju.

Mest synd om Floki som är lite dålig på att säga ifrån så mycket som han borde, så där får jag ta ansvar och sära på dom.

Bild som representerar dagens mood.

Varje vaken stund har det varit babianskrik, hugga eller rejs. Nu sover han i sin komposthage efter att ha flyttat den runt i lägenheten.

IMG_3059.webp

Fy tusan vad Bog bits. Idag har han varit genomvidrig. 😅 Har numera handskar på när man ska bära honom. Mina armar och händer är helt trasiga.

Positiva är att jag har lärt av att han hugger mig i benen. Händerna och ansiktet är det svårare med, men det löser sig ju.

Mest synd om Floki som är lite dålig på att säga ifrån så mycket som han borde, så där får jag ta ansvar och sära på dom.

Varje vaken stund har det varit babianskrik, hugga eller rejs. Nu sover han i sin komposthage efter att ha flyttat den runt i lägenheten.

Visa bifogad fil 121524
Du får mig verkligen inte att sakna valptiden. 😁

Jag följer en tjej som har mallar på insta, hon tränar och säljer "personliga skyddshundar" i USA och hon brukar få frågan om hur man får mallevalpar att sluta bitas, hennes svar är alltid "you don’t ". :D
men det blir ju bättre med tiden.

Visa bifogad fil 121524

Vi har också haft en av de där drygedagarna där han mest bara är ett monster hela tiden! Dom kommer inte så ofta längre men dom finns tydligen kvar 😅😇

Du får mig verkligen inte att sakna valptiden. 😁

Jag följer en tjej som har mallar på insta, hon tränar och säljer "personliga skyddshundar" i USA och hon brukar få frågan om hur man får mallevalpar att sluta bitas, hennes svar är alltid "you don’t ". :D
men det blir ju bättre med tiden.
Haha nej just det jävla bitandet är rätt jobbigt. Han är också rejält värre med bitandet än Floki var. 😂😅

Uppskattar verkligen min lydiga vuxna hund just nu. Han är så snäll.

Vi har också haft en av de där drygedagarna där han mest bara är ett monster hela tiden! Dom kommer inte så ofta längre men dom finns tydligen kvar 😅😇
Hoppas på att idag inte var en början på en monsterperiod utan bara en monsterdag. 🥹🫣 Dom kan ju konsten att vara sjukt dryga när dom vill det.

Monstret vill rymma direkt dörren öppnas. Han drar i hundra knyck. Numera öppnas dörren endast om han är kopplad.

Satte kompostgaller för altanens trappa. Han drog ut och direkt mot spjälorna och trängde sig ut mellan dem.:eek: Det tog typ två sekunder för honom att ta sig från kontoret till gräsmattan.. Tack och lov hittade han en intressant fläck att undersöka så jag kunde fånga och koppla honom.

Han kunde glatt lämna mig och sticka utom synhåll så jag fick leta.. Men om jag binder honom och råkar försvinna runt en knut så gråter han.
Suck och stön. I en phalènegrupp skrev en kvinna att han var en typisk Phalène. Hoppas vid alla makter inte!

Hoppas på att idag inte var en början på en monsterperiod utan bara en monsterdag. 🥹🫣 Dom kan ju konsten att vara sjukt dryga när dom vill det.

Usch ja, är det inte mot mej om han tar en tillsägelse så går han vidare till sambon eller mamma som är på besök. Eller till kattstackaren eller nån av de andra hundarna 🙈
Efter kvällsrundan för en stund sen stängde vi in oss i sovrummet så resten får va ifred ikväll iaf. Nu äntligen har han somnat!
IMG_3119.webp

Visa bifogad fil 121524
Fy det är så jobbigt! Det går så sjukt ont!! Tur de är söta alltså! 😍

Min är väldigt mycket bättre nu vid 14 veckor, tack gode gud för det😂.

Lite mindre irriterad på min galning idag.:love:
Med svalare väder kunde vi gå ut i skogen och ta rundan runt dammarna.

Släppte honom tidigt och han höll sig max tio meter ifrån mig och höll noga koll på var jag var. Lydde kommandon och stannade klockrent när vi började se bebyggelse igen. Han väntade tills jag kopplat honom och sen knatade vi lugnt vidare.

Inte ens den grävling som sprang över vägen tjugo meter bort fick honom hysterisk. Men så var vi inte i hans revir heller utan på byvägen.

Fick lite hopp igen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 923
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 414
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III