Status
Stängd för vidare inlägg.
Ändrade planer, hämtar hem valpis redan på onsdag(håller alla tummar för att besiktningen går bra bara)💙 Har inte ens fattat att det är sant än 😍 blir spännande att se hur det är att kombinera valp med barn på 3,5år 😅
Vad roligt! Grattis! Jag har valp + en 2,5 åring och tycker det går väldigt bra! Det var lite jobbigt de första veckorna då valpen bet som värst, men de samspelar över förväntan och är bästa kompisar! Både barn och valp är väldigt tydliga i sin kommunikation och de leker kanonfint tillsammans! Tipsar om låååånga leksaker så små händer och vassa tänder kommer lite längre ifrån varandra :).

Vad roligt! Grattis! Jag har valp + en 2,5 åring och tycker det går väldigt bra! Det var lite jobbigt de första veckorna då valpen bet som värst, men de samspelar över förväntan och är bästa kompisar! Både barn och valp är väldigt tydliga i sin kommunikation och de leker kanonfint tillsammans! Tipsar om låååånga leksaker så små händer och vassa tänder kommer lite längre ifrån varandra :).
Tack för tipset 🙂

Jaha 👀
E945F81E-EA3D-4719-A976-91A8DB7B15DF.webp

Vi har just gått igenom koppelträning på valpkursen. "Testa att släppa kopplet och gå åt andra hållet". Så.. idag testade jag det när valpen drog mot en insekt i ån. Insåg dessvärre inte hur mycket han låg i kopplet och resultatet: valp i ån 😳
93135661-496B-4812-8A9A-3F5401B80F91.webp

Gjorde en stor beställning på nätet med valpprylar i torsdags. Nu börjar jag tro att jag inte hinner få hem grejerna innan valpis anländer på onsdag 😒 vill ju inte behöva gå in i en butik och köpa ännu mer grejer och ha dubbelt av det sen.

Nuuuu har jag ”bokat” en valp.. Från Island! :angel1: Vet man vad man vill ha så vill man ha det oavsett vart i världen det finns :D

Nu ska bara tiken börja löpa, de ska få till en parning, tiken ska bli dräktig, det ska födas ett gäng tikvalpar utan blaffor som ska överleva, de ska öppna (bruna!) ögon och höra på sina öron. Seeeen så kaaanske man kan börja vara säker på att det kommer en till Sverige om ca 6 mån :nailbiting:

Gjorde en stor beställning på nätet med valpprylar i torsdags. Nu börjar jag tro att jag inte hinner få hem grejerna innan valpis anländer på onsdag 😒 vill ju inte behöva gå in i en butik och köpa ännu mer grejer och ha dubbelt av det sen.
Åh vad störigt. 😬

Behöver du verkligen ha en masa saker precis när valp anländer? Förutom att det är kul för dig.:)

Koppel, halsband och mat - resten är väl bara grädde på moset - inte livnödvändigt på något vis.
:heart

Behöver du verkligen ha en masa saker precis när valp anländer? Förutom att det är kul för dig.:)

Koppel, halsband och mat - resten är väl bara grädde på moset - inte livnödvändigt på något vis.
:heart
Det är just halsband jag beställt. Och leksaker + bra valptugg så man har något annat att erbjuda än sånt han inte får sätta tänderna i 😅 men dom var väldigt snälla och skulle lägga på expressfrakt utan extra kostnad så har nog paketet i morgon när vi kommer hem 🙂

Har ni några tips på hur jag kan variera valpens aktiviteter inomhus? Sjukt varmt ute nu, så vi håller oss inne i svalkan på dagtid.

Brukar låta honom öppna pappersrullar med godis, gömma godis på alla möjliga sätt i huset; under och i olika lådor, babyspår i trädgården nån gång om dagen, tuggben, tränar lite sitt och ligg (några minuter).

Har ni några tips på hur jag kan variera valpens aktiviteter inomhus? Sjukt varmt ute nu, så vi håller oss inne i svalkan på dagtid.

Brukar låta honom öppna pappersrullar med godis, gömma godis på alla möjliga sätt i huset; under och i olika lådor, babyspår i trädgården nån gång om dagen, tuggben, tränar lite sitt och ligg (några minuter).
Frys in godis i isbitsformar, eller en kong, lickimat eller annan aktivitetsleksak med blötfoder som sedan lagts i frysen brukar hålla många valpar sysselsatta ett tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 910
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 077
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 414
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?