Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Ingen fara att börja med en som Àr 10 mÄnader.

Floki började fÄ springa fastspÀnd i Tonto vid 6-7 mÄnader pÄ rekommendation ifrÄn ortoped pga sina lösa höfter.

Men i tex. drag börjar man ofta köra in hundarna tidigare Àn efter 12 mÄnader.
jassÄ :) va kul! Jag har bestÀllt en sele sÄ dÄ kan vi köra igÄng dÄ

Min plan Àr att börja introducera cykeln till Caspian nÀr han blir sex mÄnader, bara nÄn kilometer i veckan sÄ han lÀr sig vart jag vill ha honom och lite sÄnt. Han kommer Àven fÄ börja sÄ smÄtt med dragselen under promenader och lÀra sig gÄ framför och förhoppningsvis "höger och vÀnster".
Sedan brukar jag börja "fystrÀna" pÄ olika sÀtt nÀr de passerat nio mÄnader om allt kÀnns bra. Jag tror pÄ att öka belastningen succsessivt under uppvÀxten, tycker ofta man (FORTFARANDE) ser folk som knappt lÄter hundarna röra sig fram tills de fyller ett (men trÀna lydnad timme efter timme gÄr tydligen bra), dÄ plötsligt passeras nÄgon magisk grÀns och hunden förvÀntas klara precis vad som helst.

LÀste just ett inlÀgg pÄ FB om en hund som dött efter att ha badat i Strömstad p.g.a algblomning. Vi bor nÀra havet pÄ samma kust, men mer söderut, men det kan ju tydligen blÄsa in i bukten har jag förstÄtt? Det Àr vattenprov taget 13 juni senast som inte pÄvisat nÄgon algblomning, men jag har kollat i Strömstad ocksÄ dÀr prov Àr taget samma datum och vattnet stÄr som tjÀnligt.

Hur gör ni, kollar prognoser, undviker helt, undviker vissa stÀllen...?

En kompis till mig skickade en skĂ€rmdump med samma information men dĂ„ för ”osynliga giftiga alger” i MĂ€laren..
verkar dock inte finnas nÄgon varning nÄnstans eller finnas varningar utlagda för detta.

Hornen gÄr ihop nu.

IMG_3386.webp

Han Äker förövrigt pÄse en hel del. Jag fick en överanstrÀngning i vÀnstra armen av att bÀra honom, vi bor pÄ tredje vÄningen utan hiss och en liten promenad till skogen, men det fungerar ganska bra med pÄse faktiskt. Floki hade sÄdan panik över att bli fasthÄllen som valp, sÄ med honom gick det inte men Bog tycker det Àr helt okej, spÀnnande att kolla pÄ allt och alla.

IMG_3390.webp

LÀste just ett inlÀgg pÄ FB om en hund som dött efter att ha badat i Strömstad p.g.a algblomning. Vi bor nÀra havet pÄ samma kust, men mer söderut, men det kan ju tydligen blÄsa in i bukten har jag förstÄtt? Det Àr vattenprov taget 13 juni senast som inte pÄvisat nÄgon algblomning, men jag har kollat i Strömstad ocksÄ dÀr prov Àr taget samma datum och vattnet stÄr som tjÀnligt.

Hur gör ni, kollar prognoser, undviker helt, undviker vissa stÀllen...?
Brukar kolla vattenanalys samt satellitbild av algblomning.

IMG_1927.webp

Nu har alla andra valpar frÄn kullen flyttat förutom den grabben vi bestÀmt oss för att behÄlla.

Alla valpköparna Àr supernöjda, dom har ett fantastisk lynne allihopa.

Buddha, som vi har behÄllt, Àr sÄ gott som rumsren (12v gammal) och lÀttlÀrd som tusan.
Han hÀnger pÄ lös för det mesta och tar alla nya situationer med ro. Han sover nÀr vi Äker bil och Àr tillfreds nÀr vi Àr ute med bÄten.
TĂ€nk att ett hoppsan kunde bli sĂ„ himla bra 😍😍😍

konstaterar att Oskar Àr överbyggd igen. VÀxande pÄgÄr :) Trots minimalt födointag. Men han har fri tillgÄng och jag ser att han Àter eftersom han Àter gropar i fodret.
Dessa smÄhundar och deras födointag, begriper inte hur min kunnat mer Àn fördubbla sin vikt sedan hon flyttade in nÀr hon knappt Àter .

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Hundavel & Ras Ny pÄ forumet sÄ har inte koll pÄ hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. VÀldigt lÄngt inlÀgg, dÄ jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig sjÀlv ocksÄ ;) Jag Àr i 30-Ärs Älder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
  • LĂ„st
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bĂ€sta beslutet för mig, men frĂ„n att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursÀkt för en vÀgg av text men jag kÀnner att jag vill fÄ lite extern input. Jag har medvetet inte nÀmnt namnet pÄ ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 415
Senast: dobbis
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar