Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har fått tid för att operera bort tanden på tisdag. Jag tycker det känns som lång tid i och med att pulpan är blottad men får ju lita på veterinären.

Är det nån som har Folksam? Vi har Folksams stora försäkring. Det står inte att den täcker tandskador (men utökad tandförskring ingår). Det står inte heller att den inte täcket tandskador.

"Försäkringen ersätter kostnader för veterinärvård under försäkringstiden om hunden drabbas av sjukdom eller olycksfall. Med veterinärvård avses undersökning, behandling och vård ut- förd av legitimerad veterinär samt akupunktur utförd eller remitterad av veterinär. "

Nån som vet? Ska ringa på måndag men såklart lite nyfiken på vad det kan kosta.

Är det nån som har Folksam? Vi har Folksams stora försäkring. Det står inte att den täcker tandskador (men utökad tandförskring ingår). Det står inte heller att den inte täcket tandskador.

"Försäkringen ersätter kostnader för veterinärvård under försäkringstiden om hunden drabbas av sjukdom eller olycksfall. Med veterinärvård avses undersökning, behandling och vård ut- förd av legitimerad veterinär samt akupunktur utförd eller remitterad av veterinär. "

Jag har Folksam och de har ersatt alla traumaskador på tänder för mina hundar :) senast i höstas.

Har aldrig träffat en valp förut som är så otroligt bekymmerslös och trygg som Toke 😍 så avslappnad jämnt vart vi än är och vad ju än gör så hänger han bara på och tycker det är kul. Än så länge väldigt enkel hemma också. Kissar direkt när man går ut, lägger sig självmant i sin bur på kvällen och sover hela natten. Lärt sig blicksnabbt vad man får och inte får göra(bita lillmatte och häva i sig hönsbajs/kobajs t.ex). Får se om jag får igen det när han blir tonåring 😂 han är en drömvalp 😍

IMG_5608.webp

Idag körde Abbe och jag till uppfödaren så han fick leka med mamma och syrran. Fullt ös från start till slut :)

Lilla knäppgöken.
Han behövde akut få tassarna klippta, de såg ut som luddtussar,
Han skrek som en stucken gris bara jag tog i saxen, alltså inte ens i
närheten av honom. Men jag fortsatte hålla i saxen och klappa med andra handen. Så småningom tolererade han att jag klippte bort lite tussar vid snoppen och på ett par tassar.

Vore synd att säga att han var avslappnad men han skrek inte och han bet inte.
Jag tror att han ryggmärgsreagerar med att bli drama queen men när han sedan lugnat sig så inser han att det är inte välrdens undergång att vara med matte när hon håller i en sax. Dvs utan att ens närma saxen till honom.

Vi har Folksam. På vår förra hund ersatte dom kostnad för tandskada pga trauma/yttre skada. Även med Ascot ersatte dom den undersökning vi gjorde för en tand som pga yttre slag blivit lila. Den tanden behövdes inte tas bort men Folksam ersatte undersökningen utan problem.

Vi har Folksam. På vår förra hund ersatte dom kostnad för tandskada pga trauma/yttre skada. Även med Ascot ersatte dom den undersökning vi gjorde för en tand som pga yttre slag blivit lila. Den tanden behövdes inte tas bort men Folksam ersatte undersökningen utan problem.
Vad skönt! Då tar de säkert detta!

Hej alla! ❤️ Jag och min pojkvän har tänkt att bli med dvärg/kanintax. Såg att det fanns en kennel i länet som hade valpar på gång – bilder och namn på föräldrarna men inte mycket övrig information. Gjorde lite detektivarbete på SKK och fann föräldrarnas stamtavlor. Kan någon hjälpa mig avgöra hur hög inavelsgraden är? Hanen känns spontant lite väl ung för att ha parats eller spelar det någon roll med hanar?

Tax 1: SE28444/2022
Tax 2: SE54430/2019

Tacksam för svar! ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 416
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023