Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Växande unghundar.
Oskar ser inte klok ut. Han har inte mycket till bröstkorg och bål, men benen är långa. Som en baguette på pinnar :D
Däremot verkar han bli högre än jag trodde, han har vuxit på höjden.
Trodde jag köpt mig en pyttehund men han tar sig. :up:
Kul att se hur det blir när det blir klart

11 veckor idag. 😃
150EAAAC-8637-4D68-8D84-E9241C01096C.webp

Ja men nu var jag på valp kurs och blev ledsen för att jag INTE kan göra dom sakerna som hon tipsade att man skulle. Det kanske man kan få bli lite ledsen för eller? Om jag bara ska hitta på allt själv så be höver jag ju inte vara med på valp kursen iallafall.
Lite dåligt av instruktören att inte också tipsa om något man kan göra istället för att springa för att få uppmärksamhet.

Han/hon måste ju det att det här gjorde lite ont i dig.

Ibland är människor så obetänksamma.

Nu läser jag ikapp tråden och nu känns det säkert bättre för dig, för det har gått lite tid.

Jag vill bara bekräfta att det ibland är klumpigt på kurser och det är sårande när du är med och det så uppenbart blir ett uteslutande.

Jag vill fö flika in att mycket av det tänk vi kan ha runt hästar är mycket bra även för hundar. Hästar har vi inte att jaga och springa efter oss i bit- och lekövningar (tack gode gud för det! :nailbiting: ) men förtroendet mellan häst och dess ägare kan vara fantastiskt!

Bara lite pepp!

Lite dåligt av instruktören att inte också tipsa om något man kan göra istället för att springa för att få uppmärksamhet.

Han/hon måste ju det att det här gjorde lite ont i dig.

Ibland är människor så obetänksamma.

Nu läser jag ikapp tråden och nu känns det säkert bättre för dig, för det har gått lite tid.

Jag vill bara bekräfta att det ibland är klumpigt på kurser och det är sårande när du är med och det så uppenbart blir ett uteslutande.

Jag vill fö flika in att mycket av det tänk vi kan ha runt hästar är mycket bra även för hundar. Hästar har vi inte att jaga och springa efter oss i bit- och lekövningar (tack gode gud för det! :nailbiting: ) men förtroendet mellan häst och dess ägare kan vara fantastiskt!

Bara lite pepp!
Tack men det med valp kursen känns iallafall inte bättre. Men jag var inte med på dom sista gångerna på valp kursen och jag har inte tränat nånting med han utan det är mest mamma som gör det.
Men jag vill inte disskutera om det här för jag gör bara fel enligt vissa.

Tack men det med valp kursen känns iallafall inte bättre. Men jag var inte med på dom sista gångerna på valp kursen och jag har inte tränat nånting med han utan det är mest mamma som gör det.
Men jag vill inte disskutera om det här för jag gör bara fel enligt vissa.
Det bor närmare 11 miljoner människor i landet. Hur många olika åsikter om hunduppfostran det finns, vågar jag inte ens gissa..... :)

Jag tycker inte att du gör fel. Det här är ett diskussionsforum och vem som helst i hela världen får kommentera. Jag har svårt att se att du blivit kommenderad eller kommenterad Framförallt är det inte menat så!

Det finns mängder av människor som har hundar och inte tränar ett dugg, men får underbara hundar ändå. Din hund tränas och det spelar ingen roll vem som gör det. Det är din hund ändå.

Du gör ett bra jobb och så gör dina föräldrar. Njut av valpens bus och ovillkorliga kärlek. Allt kommer att bli bra. Jättebra. :heart

Det bor närmare 11 miljoner människor i landet. Hur många olika åsikter om hunduppfostran det finns, vågar jag inte ens gissa..... :)

Jag tycker inte att du gör fel. Det här är ett diskussionsforum och vem som helst i hela världen får kommentera. Jag har svårt att se att du blivit kommenderad eller kommenterad Framförallt är det inte menat så!

Det finns mängder av människor som har hundar och inte tränar ett dugg, men får underbara hundar ändå. Din hund tränas och det spelar ingen roll vem som gör det. Det är din hund ändå.

Du gör ett bra jobb och så gör dina föräldrar. Njut av valpens bus och ovillkorliga kärlek. Allt kommer att bli bra. Jättebra. :heart
Somsagt så vill inte jag disskutera om min valp utan jag kanske vill visa nån bild nångång ibland bara men inget mera.

Liten uppdatering!

Vi har kommit i kontakt med en uppfödare jag knappt visste fanns, och vi får en valp som planerat trots allt! Kontakten med uppfödaren känns faktiskt bättre än med den tidigare kenneln (som inte var dålig!). Vi har även träffat pappan som var jättetrevlig, och utifrån den information som finns tillgänglig i SKK:s databas bör det bli en jättefin kombination! Det har tagits kull på hanen tidigare och avkomman har varit jättefin!

Valparna har redan öppnat ögonen, så nu är det dags att valpsäkra hemmet, anmäla oss till valpkurs och planera resan med valpen (ganska krånglig).

Vi har varit i kontakt med kennlar i flera år och plötsligt hittar vi rätt valp bara sådär! Hurra! Återkommer med bilder när den kommit hem till oss i mitten av juni.

Här kommer utlovat bildbevis. Finaste killen, om jag får säga det själv! Just nu kämpar vi lite med kloklippningen, som kanske framgår av bilden. Han är oftast lugn vid hantering, det är husse och matte som saknar rätta klipptekniken! 😬

Bifogade filer

• IMG-20230627-WA0000.webp
    IMG-20230627-WA0000.webp
    518,9 KB · Visningar: 69
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 416
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V