Status
Stängd för vidare inlägg.
Floki tycker det numera är kul att försöka hetsa valpen till att jaga honom. Bog är obrydd av hans ”attacker”. 😅
IMG_3445.webp

Det måste ju ha varit en extrem nuffe. Rasstandard säger 65-80 för hane och 55-65 för tik. Vuxit upp med New Foundland och hängt en del med kennel, ingen har varit så tung som 90 pannor :)
Jag har nog aldrig träffat någon innan så har ingen aning om den var enligt rasstandard. Jag trodde det var en björn först! Vansinnigt stor! Frågade om ras och vikt och flinade lite och gick 😬😂😂

Är uppvuxen med newfoundland. Ingen har dock vägt så mycket 😅 största vägde nog runt 70kg. Världens enklaste hundar så man märker inte av deras storlek. Mina föräldrar åker mycket husbil och är på nya platser. Njuffen märks aldrig av trots sin storlek, cockrarna däremot gör det O_o så i framtiden när dom är pensionärer och kommer åka mer husbil så kommer dom bara ha stor nallebjörn för att dom är så enkla(förutom pälsen) :love:

Är uppvuxen med newfoundland. Ingen har dock vägt så mycket 😅 största vägde nog runt 70kg. Världens enklaste hundar så man märker inte av deras storlek. Mina föräldrar åker mycket husbil och är på nya platser. Njuffen märks aldrig av trots sin storlek, cockrarna däremot gör det O_o så i framtiden när dom är pensionärer och kommer åka mer husbil så kommer dom bara ha stor nallebjörn för att dom är så enkla(förutom pälsen) :love:
Som i reklamen, "är man stor måste man va snäll" :love:

Fick med grannen med sin shar-pei på valpkursen. Himla kul. Eftersom hundarna kommer att träffas så blir det kul att se hur den funkar med andra än Oskar.

Synnerligen påhittig och kul valp Lär sig av de andra hundarnas olater blixtsnabbt och hittar på egna oväntade bus... Ger ägaren gråa hår trots väldigt många års erfarenhet av rasen och ett halvdussin av dem i hemmet.:D

Hade med valpen som miljöträning till midsommarfirande idag. Gud, vad folk är märkliga! En person med en vilt skällande liten hund lät den dra sig mot oss och sa "hon vill hälsa" 🤨. Jag sa nej, såklart. En annan hund var lös (!!??) och kom fram varpå jag puttade bort den ganska bestämt och matte blev uppenbart missnöjd med det. Den hade inget halsband, så vad ska man göra? Jag visste ju inte om den var snäll och oavsett så ville jag inte att hundarna skulle hälsa. Det var ju ett offentligt firande med mycket folk och hundar så det vore ju lämpligt att ha koppla sin hund.

Utöver det gick det fint, valpis höll sig lugn och somnade. 🥰

Hade med hundarna på midsommarfirande idag. Bog och Floki satt i en hage när dom skulle vila och ta det lugnt och dom var så duktiga. Bog ville hälsa på alla och tyckte det var en fest för honom.

Också så skönt att ha en vuxen hund som är rätt bra. Det var en annan hund på firandet som skällde en hel del hela dagen för att han inte fick hälsa. Och både Bog och Floki låg tysta och vilade trots det.

Är väldigt glad i min trygga valp! ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 416
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023