Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi tycker vår lilla buse kan vara mycket ibland. Mötte en new foundland idag, var tvungen att fråga vad den vägde. 90 kg!!!
Tänkte samma, kändes orimligt att nuffar väger det dubbla mot en stor dobbishane i normalfalletDet måste ju ha varit en extrem nuffe. Rasstandard säger 65-80 för hane och 55-65 för tik. Vuxit upp med New Foundland och hängt en del med kennel, ingen har varit så tung som 90 pannor
Jag har nog aldrig träffat någon innan så har ingen aning om den var enligt rasstandard. Jag trodde det var en björn först! Vansinnigt stor! Frågade om ras och vikt och flinade lite och gickDet måste ju ha varit en extrem nuffe. Rasstandard säger 65-80 för hane och 55-65 för tik. Vuxit upp med New Foundland och hängt en del med kennel, ingen har varit så tung som 90 pannor
Jag och min chihuahua mötte en gång en 90kg St. Bernard ute på promenad. Den blev lite rädd för vavvan faktiskt.Vi tycker vår lilla buse kan vara mycket ibland. Mötte en new foundland idag, var tvungen att fråga vad den vägde. 90 kg!!!
Hahaha så kul!Jag och min chihuahua mötte en gång en 90kg St. Bernard ute på promenad. Den blev lite rädd för vavvan faktiskt.
Tänkte samma, kändes orimligt att nuffar väger det dubbla mot en stor dobbishane i normalfallet
Ja alltså det finns ju noll chans för en annan att hålla i om den vill gå någonstans.
Som i reklamen, "är man stor måste man va snäll"Är uppvuxen med newfoundland. Ingen har dock vägt så mycket största vägde nog runt 70kg. Världens enklaste hundar så man märker inte av deras storlek. Mina föräldrar åker mycket husbil och är på nya platser. Njuffen märks aldrig av trots sin storlek, cockrarna däremot gör det så i framtiden när dom är pensionärer och kommer åka mer husbil så kommer dom bara ha stor nallebjörn för att dom är så enkla(förutom pälsen)