Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer utlovat bildbevis. Finaste killen, om jag får säga det själv! Just nu kämpar vi lite med kloklippningen, som kanske framgår av bilden. Han är oftast lugn vid hantering, det är husse och matte som saknar rätta klipptekniken! 😬
Vi kämpar också! Men om han får stå och husse mutar med lamm-pastej han kan skicka i sig ur en tub så går det lite bättre. 😅

Idag träffade Bog mina syskonbarn. Han var jättesnäll, men barnen är också väldigt snälla och försiktiga. Han fick äta smörgåsrån och bli klappad. Helt okej enligt Bog. 😃

108B67E0-B91B-4770-AE67-9B053B4934F8.webp

Nej men så fruktansvärt söt 🥹
Magen 😍 o så fint tecknad♥️
Tack! Det är lite extra speciellt, eftersom jag sedan säkert tio år tillbaka har haft ett gott öga till rasen, dansk-svensk gårdshund, men i detta fall är valet av valp helt baserat på känslor.

Det är en av mina bästa vänner som tar en kull ihop med sin släkt där de har varsin tik och hane, de är inte utställda, men är registrerade och de har koll på hälsan.

Resultatet blev dessa bedårande valpar med noll i inavel, och för oss skall hon bli ren sällskap.

Det känns så roligt, när jag tidigare varit helt nördig med stamtavlor/linjer/uppfödare osv.

Det allra bästa är att detta är en valp från min bästa vän, och det känns så speciellt.

Tack! Det är lite extra speciellt, eftersom jag sedan säkert tio år tillbaka har haft ett gott öga till rasen, dansk-svensk gårdshund, men i detta fall är valet av valp helt baserat på känslor.

Det är en av mina bästa vänner som tar en kull ihop med sin släkt där de har varsin tik och hane, de är inte utställda, men är registrerade och de har koll på hälsan.

Resultatet blev dessa bedårande valpar med noll i inavel, och för oss skall hon bli ren sällskap.

Det känns så roligt, när jag tidigare varit helt nördig med stamtavlor/linjer/uppfödare osv.

Det allra bästa är att detta är en valp från min bästa vän, och det känns så speciellt.
Va roligt att de blev så 🙂
Hon har väldigt vackert ansikte 🥰

Senaste dagarna har Oskar hostat och fått upp nåt som han sväljer ner.
Bestält provtagningskit för mask. Det som inte stämmer för lungmask är näsflöde för det har han inte. Hinner nog inte posta innan helgen så det blir väl på måndag och dit är det ju eeeeviigheter....

Canikondrikern oroar sig. Är han inte lite väl mager? Äter han inte alldeles för dåligt? :cry:
Himmel så pjåskig jag blivit med åren. Förr såg jag ett problem och såg till att lösa det. Nu ser jag ett problem och försöker lösa det. Men OROAR mig
Gah.

Bestält provtagningskit för mask. Det som inte stämmer för lungmask är näsflöde för det har han inte. Hinner nog inte posta innan helgen så det blir väl på måndag och dit är det ju eeeeviigheter....

Canikondrikern oroar sig. Är han inte lite väl mager? Äter han inte alldeles för dåligt? :cry:
Himmel så pjåskig jag blivit med åren. Förr såg jag ett problem och såg till att lösa det. Nu ser jag ett problem och försöker lösa det. Men OROAR mig
Gah.
Jomen det där känner jag igen mig i! Jag oroar mig ofta, glor på valpen och undrar om han inte är lite halt, för smal, har sneda tår, bettfel, lynnesfel, diverse olika maskar, epilepsi eller andra sjukdomar jag råkat läsa om. Har jag läst det så kan han få det, typ O_o.

Oroar mig ibland att jag kanske gör något fel med honom, typ uppfostrar honom helt fel så han blir en missanpassad hund och måste avlivas.

Övertänker lite helt klart, men så länge en är medveten om det och inte låter oron äta upp en så tänker jag att det är okej och går över så småningom när man ser att hunden växer upptill en helt normal, frisk individ.

Sen biter han mig och då tänker jag att jag ska sälja honom billigt på Blocket :angel:.

Känner också igen mig i att övertänka och noja över att valpen ska bli sjuk eller något annat ska hända. Eller om jag ger honom fel uppfostran. Och inte tala om fodret :eek: spannmålsfritt eller inte? Torrt eller färskt? :confused:

Aldrig haft en så obrydd och orädd valp. 😅 Var ju på tal om att skaffa Malle men sambon oroade sig för att det skulle vara för mkt så det blev en BC. Men upplever att han har mycket av det jag ville ha ifrån Malle, orädd och framåt. Blir nog jättebra 😃

IMG_3926.webp

Men har inte heller haft en såhär jobbig valp. Kommer få mina första gråa hår känner jag. Om han inte sover så är han sjövild, tar sig in överallt, terroriserar min andra hund och biter sönder allt samt hänger i gardinerna. :rofl::laugh: Inte går det att mysa med honom heller då han fortfarande hugger nästan allt som rör sig förutom om han är skittrött. :laugh:

Men har inte heller haft en såhär jobbig valp. Kommer få mina första gråa hår känner jag. Om han inte sover så är han sjövild, tar sig in överallt, terroriserar min andra hund och biter sönder allt samt hänger i gardinerna. :rofl::laugh: Inte går det att mysa med honom heller då han fortfarande hugger nästan allt som rör sig förutom om han är skittrött. :laugh:
Hög igenkänning! Men vi har kunnat hänga ner gardinerna nu. Att hänga tvätt eller byta sängkläder samt byta om är rätt svårt fortfarande.

Gah.
Jag tycker det låter som typiska symptom på spolmask. De är ju stora och syns väl i bajset, men du har kanske kollat det? När är han avmaskad senast? Jag minns inte spolmaskens livscykel i huvudet, men de är ganska vanliga hos valpar/unghundar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 416
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA